MAE: zeci de mii de apeluri la serviciul consular
Peste 40.000 de apeluri primite la call-centerul serviciului consular MAE de la înfiinţarea acestuia Bucureşti.
România Internațional, 22.01.2015, 15:20
Peste 40.000 de apeluri telefonice au fost primite la call-centerul serviciului consular al MAE, devenit operativ începând cu 5 ianuarie, a declarat joi Bogdan Stănescu, directorul Departamentului Consular. Oficialul a precizat că serviciul de call-center este parte a Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), alături de serviciul de mail-center şi un portal propriu.
Prin call-center sunt preluate toate telefoanele pe care cetăţenii români le adresează misiunilor diplomatice. Concret, în momentul în care un cetăţean român sună la Ambasada României de la Roma sau de la Madrid, automat apelul telefonic e direcţionat către call-center şi este soluţionat de către operatorii noştri. (…) În situaţia în care operatorul din call-center nu reuşeşte să-i soluţioneze problema, el este direcţionat înapoi către misiune pentru a primi informaţii detaliate”, a explicat Bogdan Stănescu.
Potrivit datelor MAE, de la înfiinţarea CCSCRS peste 30.000 dintre cei care au sunat au obţinut informaţiile pe care le-au solicitat de la robot, alte 8.500 de solicitări au fost soluţionate de operatori, iar circa 3.000 au renunţat. De asemenea, prin intermediul poştei electrocenice CCSCRS au fost soluţionate aproximativ 2.500 de e-mailuri.
„Este un număr foarte mare şi el denotă presiunea enormă la care este supusă reţeaua consulară. Prin intermediul acestor sisteme noi încercăm pe de-o parte să venim în sprijinul românilor, pe de altă parte să acoperim această presiune enormă asupra colegilor noştri”, a mai spus Stănescu. El a afirmat că la nivelul call-centerului se primesc în medie, zilnic, aproximativ 2.500 apeluri, iar acestea sunt preluate de 24 de operatori care lucrează în ture non-stop.
Sursa: Agerpres