Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

MAE a modernizat și eficientizat Call-Center-ul din cadrul CCSCRS

Ministerul Afacerilor Externe a modernizat și eficientizat Call-Center-ul din cadrul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate

MAE a modernizat și eficientizat Call-Center-ul din cadrul CCSCRS
MAE a modernizat și eficientizat Call-Center-ul din cadrul CCSCRS

, 30.12.2021, 16:16

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că a fost finalizat procesul de modernizare și eficientizare a Call-Center-ului din cadrul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS), prin dezvoltarea și implementarea unor noi funcționalități care vor asigura gestionarea mai eficientă a apelurilor și a solicitărilor de asistență consulară primite prin telefon și e-mail.

Astfel, a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call-Center-ului, în prezent putând fi preluate în aplicație, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, față de numai 96 anterior.

De asemenea, au fost actualizate și reorganizate, în totalitate, informațiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să fie mai simplu de înțeles și mai accesibile cetățenilor români.

Totodată, pentru ca cetățenii români aflați în situații deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) să poată contacta mai facil misiunile diplomatice și oficiile consulare din zona în care aceștia se află la momentul respectiv, accesul la linia destinată urgențelor consulare a fost prioritizat, prin introducerea acestei opțiuni în prima secțiune a meniului robotului telefonic. În acest context, MAE recomandă cetățenilor români să utilizeze linia de urgență exclusiv pentru situații deosebite și reamintește că informații consulare pot fi obținute fie prin consultarea portalului www.econsulat.ro, accesând opțiunile din meniul robotului telefonic aferente fiecărui serviciu consular, fie trimițând solicitarea de informații consulare prin intermediul poștei electronice la adresa de email contact@informatiiconsulare.ro.

Ca urmare a noilor măsuri implementate, a fost consolidată capacitatea de procesare a solicitărilor de informații primite prin CCSCRS din cadrul MAE, acesta fiind în măsură să gestioneze, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, Call-Center și Mail Center), un număr mai mare de solicitări de informații, asigurându-se astfel un acces mai facil al cetățenilor români la informațiile consulare.

Aceste măsuri privind îmbunătățirea activității Call-Center-ului vin în continuarea demersurilor extinse de reformă a activității consulare, proces inițiat în anul 2020 prin decizia ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu.

Astfel, în cadrul eforturilor de digitalizare a activității consulare au fost inițiate și implementate deja îmbunătățiri la toate aplicațiile informatizate care deservesc activitatea consulară de la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, inclusiv portalul www.econsulat.ro și platforma CCSCRS. Între măsurile de simplificare și optimizare a portalului www.econsulat.ro care au fost deja implementate, se află: optimizarea platformei www.econsulat.ro pentru a fi accesată cu ușurință de pe tablete și telefoane mobile; reducerea cu peste 50% a informațiilor obligatorii pentru transmiterea cererilor de eliberare de documente de călătorie (pașapoarte și titluri de călătorie); posibilitatea programării anumitor servicii consulare pe un flux rapid; îmbunătățirea motorului de căutare disponibil pe portalul www.econsulat.ro pentru identificarea rapidă de către solicitanți a serviciului consular dorit, prin utilizarea unor cuvinte cheie. De asemenea, a fost simplificat accesul la informații consulare prin reorganizarea și unificarea informațiilor de pe paginile de internet gestionate de Ministerul Afacerilor Externe. În prezent, solicitantul are la dispoziție toate informațiile consulare pe portalul www.econsulat.ro, inclusiv informații privind documentele emise de autoritățile locale necesare prestării anumitor servicii consulare și alte informații specifice spațiului. Celelalte pagini de internet fac referire sau fac conexiune cu www.e-consulat.ro.

De asemenea, printre măsurile de debirocratizare a activității consulare deja puse în aplicare, sunt de menționat: transmiterea prin canale informatice securizate către autoritățile române competente, de la începutul lunii august, a solicitărilor în materie de stare civilă preluate prin intermediul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, cu reducerea considerabilă a timpilor de soluționare a acestor cereri; simplificarea, începând din luna august, a procedurilor de lucru în materia cetățeniei române; simplificarea procedurii de obținere a adeverințelor de verificare a autenticității permiselor românești de conducere, care se eliberează pe loc; eliminarea, începând din luna iulie, a obligativității prezentării fotocopiilor documentelor justificative de către solicitanții de servicii consulare; transmiterea prin poștă sau prin firme de curierat a pașapoartelor simple electronice și a altor tipuri de documente eliberate în cadrul serviciilor consulare (acte de stare civilă, cazier judiciar, atestat permis de conducere etc.), fiind eliminate astfel deplasările repetate la sediile oficiilor consulare.

Totodată, a continuat adoptarea unor măsuri de extindere și modernizare a rețelei consulare a României.

În perioada 1 ianuarie – 27 decembrie 2021, Call-Center-ul MAE a recepționat peste 1,2 milioane de apeluri telefonice și a răspuns la aproximativ 240.000 de solicitări prin e-mail din partea cetățenilor români.

Sursa foto: pixabay.com

DNSC – Ghid de sfaturi practice pentru prevenirea fraudelor online, de sărbători

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a întocmit un Ghid de sfaturi practice pentru prevenirea fraudelor online, de sărbători,...

DNSC – Ghid de sfaturi practice pentru prevenirea fraudelor online, de sărbători
foto: roaep.ro
Portal utilitar pentru românii de pretutindeni sâmbătă, 07 septembrie 2024

Românii din diaspora pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale

Românii care au domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale de anul...

Românii din diaspora pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale
ANCOM

ANCOM: Ce trebuie să știi despre utilizarea cartelelor preplătite pentru serviciile telecom  

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) primește frecvent reclamații de la utilizatorii de cartele...

ANCOM: Ce trebuie să știi despre utilizarea cartelelor preplătite pentru serviciile telecom  
alegeri diaspora )sursa foto: aep facebook)

AEP – informaţii pentru votul românilor din străinătate la prezidenţiale şi parlamentare – 2024

Până vineri, ora 10.00, 3.243 de români din străinătate s-au înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), pentru a vota prin...

AEP – informaţii pentru votul românilor din străinătate la prezidenţiale şi parlamentare – 2024

Avertizare prin SMS la expirarea permisului de conducere

Şoferii vor fi avertizaţi printr-un SMS atunci când urmează să le expire permisul de conducere. Acest lucru este asigurat de noul serviciu...

Avertizare prin SMS la expirarea permisului de conducere

HUB-ul de servicii al MAI, modalitate de obținere facilă, rapidă și gratuită a certificatului de cazier judiciar

De asemenea, certificatul de cazier judiciar poate fi obţinut şi online de către persoanele fizice de cetăţenie română, prin două mecanisme...

HUB-ul de servicii al MAI, modalitate de obținere facilă, rapidă și gratuită a certificatului de cazier judiciar

Condiții de ieșire din țară pentru cetățenii români minori

Cetăţenii români minori pot călători în străinătate în baza documentului de călătorie individual valabil – pașaport sau carte de...

Condiții de ieșire din țară pentru cetățenii români minori

Posibilitatea cumpărării vechimii în muncă – prelungită până la sfârșitul anului 2024

Cetățenii români din țară și din afara granițelor pot plăti retroactiv pentru cel mult 6 ani de vechime în...

Posibilitatea cumpărării vechimii în muncă – prelungită până la sfârșitul anului 2024

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company