MAE a încheiat procesul de modernizare al Call Center-ului consular
Demersurile de modernizare şi eficientizare a activităţii Call Center-ului consular al MAE au fost finalizate.
România Internațional, 13.04.2022, 23:17
Ministerul Afacerilor Externe informează că activitatea Call Center-ului consular (Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS) a fost relocată într-un nou sediu şi beneficiază de o structură de comunicaţii modernă şi echipamente de ultimă generaţie.
Demersurile de modernizare şi eficientizare a activităţii Call Center-ului consular au drept scop adaptarea permanentă la nevoile cetăţenilor români care se află în străinătate şi care adresează solicitări de informaţii telefonic sau prin intermediul poştei electronice, arată un comunicat MAE citat de Agerpres.
Cetăţenii români pot solicita în continuare informaţii CCSCRS în regim permanent, fie prin apelarea numerelor de telefon aparţinând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidenţă, fie prin transmiterea unui e-mail la contact@informatiiconsulare.ro sau prin accesarea informaţiilor disponibile online pe portalul www.econsulat.ro.
Măsurile întreprinse pentru îmbunătăţirea activităţii Call Center-ului sunt parte a demersurilor extinse de reformă a activităţii consulare, proces iniţiat în anul 2020, la iniţiativa ministrului afacerilor externe, Bogdan Aurescu. Procesul de reformă este axat pe următoarele paliere prioritare: modernizarea şi extinderea reţelei de oficii consulare, digitalizarea extinsă a serviciilor consulare, debirocratizarea procedurilor de lucru, precum şi profesionalizarea continuă a întregului corp consular.
MAE reaminteşte faptul că în ultima parte a anului 2021 a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call Center-ului ce preia aceste solicitări. În prezent pot fi preluate în aplicaţie, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, faţă de numai 96 anterior, iar numărul operatorilor a fost suplimentat până la 50 de persoane. Totodată, au fost actualizate şi reorganizate, în totalitate, informaţiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să devină mai accesibile şi uşor de înţeles.
De asemenea, a fost sporită capacitatea de procesare a solicitărilor de informaţii primite prin CCSCRS. Astfel, Call Center-ul consular va putea gestiona, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, call center şi e-mail), un număr mai mare de solicitări de informaţii, asigurându-se un acces mai facil al cetăţenilor români la informaţiile consulare.
În urma procesului de modernizare şi eficientizare a activităţii CCSRS, cetăţenii români care se confruntă cu urgenţe sau situaţii deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) pot contacta mai rapid misiunile diplomatice şi oficiile consulare din zona în care aceştia se află la momentul respectiv. Astfel, accesul la linia destinată urgenţelor consulare va fi asigurat prioritar, prin introducerea acestei opţiuni în prima secţiune a meniului robotului telefonic. MAE reiterează recomandarea adresată cetăţenilor români de a utiliza linia de urgenţă exclusiv pentru situaţii deosebite.