Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon
Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intenționat să se porteze, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării.
România Internațional, 02.09.2021, 15:29
Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face
doar la furnizorul la care solicitantul a intenționat să se porteze, cel mai târziu
cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării.
Anularea portării
Anularea portării se face printr-o cerere, care
trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost
solicitată iniţial portarea. Dacă utilizatorul dorește să solicite anularea
procesului de portare, trebuie să țină cont de faptul că are la dispoziție o
perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore
înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depășirii
acestui termen, portarea numărului va fi finalizată.
Întreaga perioadă de portare este, în condiţii
normale, de 3 zile lucrătoare. În cazul în care momentul inițial convenit
pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de
furnizorul acceptor este luni dimineața, cererea trebuie depusă până cel târziu
joi seara (din săptămâna anterioară), iar dacă intervalul orar este în a doua
parte a zilei, cererea trebuie depusă până cel târziu vineri în prima parte
zilei.
Formularul tip, care trebuie completat pentru a
iniția anularea portării, poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul
furnizor), fiind disponibil și pe pagina de internet a acestuia, sau de pe www.portabilitate.ro.
Numărul provizoriu
Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în
reţeaua căruia se doreşte portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon
provizoriu, pentru ca acesta să beneficieza deja de noua ofertă. Furnizorul
acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea portării unui număr de
telefon fără alocarea unui număr provizoriu.
Dacă acceptă numărul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are două
opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul
acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numărului provizoriu
(adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul
provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. Furnizorul acceptor are
obligația să informeze utilizatorii despre aceste opțiuni.
Obligațiile
furnizorilor implicaţi în portare
Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate
informațiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul
serviciului de relații cu clienții și pe pagina proprie de internet. În același
timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul
oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de
depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.
În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în
total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea
procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În
prima jumătate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut
ca subiect anularea portării și 3 alocarea de numere provizorii.
ANCOM recomandă utilizatorilor să analizeze cu
atenție contractele pe care le semnează, acordând o atenție sporită
documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare
la alocarea numărului provizoriu, și, nu în ultimul rând, să ceară de la
furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de
anulare, contracte etc.) și să le păstreze.
Ce, cum şi unde
reclami?
În cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, utilizatorul
poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de
realizarea portării), dar se poate adresa și la ANCOM, parcurgând pașii
detaliațiaici.
Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt
disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM
pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de
comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile
poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.
Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de
tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de
roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum
fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
ANCOM este instituția care promovează interesele
utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicaților
electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a
resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice
asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri
și promovarea conectivității ultra-rapide. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa și
monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta
acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene
din România, accesați www.aisemnal.ro.
Persoană de contact: Anca Gabriela CĂLIN, Şef Serviciu
Comunicare, tel. 0372.845.417