Actele de identitate care și-au pierdut valabilitatea pe timpul pandemiei rămân valabile 90 de zile
Începând de astăzi, 9 martie 2022, pe teritoriul României nu se mai aplică măsurile ce au fost instituite pe timpul stării de alertă, inclusiv în ceea ce privește valabilitatea actelor de identitate.
România Internațional, 09.03.2022, 17:00
Începând de astăzi, 9 martie 2022, pe teritoriul
României nu se mai aplică măsurile ce au fost instituite pe timpul stării de
alertă, inclusiv în ceea ce privește valabilitatea actelor de identitate.
Astfel, actele de
identitate care și-au pierdut valabilitatea pe timpul stării de urgență și
stării de alertă, sunt și rămân valabile pentru o perioadă de 90 de zile
începând de astăzi, 9 martie 2022 până la data de 07 iunie a.c.. În acest
interval de timp, cetățenii români se pot prezenta la serviciile publice
comunitare sau locale de evidență a persoanelor, pe raza cărora își au
domiciliul, pentru schimbarea cărții de identitate.
Pentru evitarea aglomerării de persoane la sediul acestor servicii publice, se recomandă cetățenilor
să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic pentru depunerea
cererilor pe întreaga perioadă de 90 zile. De asemenea, se recomandă consultarea
programului de activitate al serviciului public comunitar de evidență a
persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor
primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează.
În ceea ce privește cererile referitoare la eliberarea
Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență
a persoanelor, document eliberat cetățenilor români în vederea apărării
drepturilor și valorificării intereselor acestora în străinătate, acestea pot
fi adresate în continuare în sistem online ori prin prezentare la sediul SPCLEP
de domiciliu. Pentru municipiul București, cetățenii se pot prezenta la sediul
Direcției de Evidență a Populației și Administrarea Bazelor de Date de luni
până vineri, în intervalul orar 12.00 -14.00.
De asemenea, la cerere, poate fi eliberat inclusiv
Formularul standard multilingv emis în baza Regulamentului (UE) 2016/1191.
Același regim îl au și cererile privind eliberarea fotocopiilor deciziilor
privind schimbarea numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate
de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date
până la data de 31.03.2005. Totodată, informăm că D.E.P.A.B.D., prin
structurile subordonate, asigură producerea cărților de identitate, fără a fi
înregistrate probleme, inclusiv în ceea ce privește stocurile de material
necesare confecționării.
Începând cu 9 martie a.c., activitățile de audiențe la
sediul DEPABD se vor relua