Plan de măsuri pentru sprijinirea copiilor cu părinții plecaţi la muncă
Inspectoratul Școlar al Municipiului București şi Prefectura Capitalei au conceput un plan de măsuri pentru sprijinirea copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate.
Eugen Cojocariu, 13.01.2016, 14:48
Un plan de măsuri pentru sprijinirea copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate, care prevede constituirea unei echipe operative de intervenție care să gestioneze situațiile problematice identificate la nivelul unităților de învățământ, a fost conceput de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, împreună cu Prefectura Capitalei.
Planul poate fi consultat aici şi mai prevede și elaborarea unei proceduri operaționale privind monitorizarea copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate, actualizarea permanentă a bazei de date, asigurarea permanentă a asistenței spirituale pentru acești copii de către profesorii de la Seminarul teoogic ortodox sau preoții de la bisericile din proximitatea unităților de învățământ.
În unitățile de învățământ, unde va fi cazul, planul se va prelucra și în cadrul Consiliului profesoral. Același plan mai prevede și monitorizarea lunară a copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate pe baza unor fișe tip de către profesorii diriginți și semnalarea diferitelor aspecte psiho-comportamentale problematice către profesorii consilieri școlari din cadrul cabinetelor școlare de asistență psihopedagogică.
Pentru copiii cu părinții plecați la muncă în străinătate va fi conceput și un calendar de activități de pregătire suplimentară în vederea participării la examenele naționale. De asemenea, în fișa postului consilierului școlar din cadrul cabinetului școlar de asistență psihopedagogică va fi precizată în mod explicit obligativitatea monitorizării permanente a acestor copii.
Planul de măsuri mai prevede desfășurarea unor activități tematice de consiliere de grup, în vederea prevenirii instalării unor tulburări comportamentale, a identificării timpurii a unor potențiale cazuri care necesită intervenția primară sau, în mod special, intervenția de specialitate în cadrul instituțiilor specializate, respectiv prin cabinetele psihopedagogice sau neuro-psihiatrice. La întocmirea Planului au mai contribuit Centrul de Resurse și Asistență Educațională și Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București.