Informații importante pentru cetățenii români care și-au transferat pensia din Italia în România
În atenția cetățenilor români beneficiari ai unei pensii plătite de statul italian care NU au transmis certificatul de viață către Citibank
România Internațional, 03.10.2023, 14:00
În atenția cetățenilor români beneficiari ai unei pensii plătite de
statul italian care NU au transmis certificatul de viață către Citibank
Ca urmare a campaniei derulate de Institutul Național de Protecție
Socială (INPS) Italia, în perioada 20 martie – 18 iulie 2023, de verificare a
existenței în viață a titularilor pensiilor italiene încasate într-un cont
bancar deschis în România, s-a constatat că un număr de cetățeni români nu au
transmis, până la data limită comunicată, certificatul de viață. Pentru a
evita suspendarea plății pensiei în contul dvs. bancar, vă rugăm să urmați
pașii descriși mai jos.
Ce pot face dacă locuiesc în România unde mi-am transferat pensia
italiană și nu am trimis certificatul de viață la Citibank până la 18 iulie
a.c.?
Dacă vă aflați în această situație, cel mai probabil ați constatat că
pensia italiană aferentă lunii august nu a fost virată în contul bancar din
România în care vă încasați pensia în mod obișnuit. Aveți posibilitatea de
încasare a pensiei aferente lunii august printr-un ghișeu Western Union.
Astfel, se confirmă și existența dvs. în viață.
Dacă adresa dvs. de la Citibank este cea actuală, ar fi trebuit să
primiți prin poștă o scrisoare cu instrucțiunile privind modalitatea de
încasare a pensiei aferente lunii august și numărul unic Money Transfer
Control Number (MTCN). Este suficient să vă prezentați la un ghișeu Western,
unde să prezentați documentul de identitate și codul MTCN pentru a vă încasa
pensia. Scrisoarea este valabilă 90 de zile.
Nu ați primit scrisoarea cu instrucțiunile privind modalitatea de
încasare a pensiei aferente lunii august? Puteți contacta Citibank, prin
telefon: 0800.400.863; 0039.0269.430.63 sau prin email: INPS.pensionati@citi.com pentru
a obține codului MTCN. Va fi necesar să cunoașteți numărul de înregistrare al
pensiei format din 8 cifre, pe care îl regăsiți în decizia de pensionare.
Cum procedez ulterior încasării pensiei pentru luna august (după 19
august 2023) prin Western Union?
Pentru a fi repuse în plată ratele de pensie suspendate aferente lunilor
septembrie și octombrie, după caz, trebuie să transmiteți o cerere în acest
sens, către INPS plătitor, inclusiv cu ajutorul unui patronat italian din
România (https://ambbucarest.esteri.it/…/pensioni…/patronati.html)
Ce se întâmplă dacă am pensia italiană suspendată și nu am încasat rata
aferentă lunii august prin Western Union, în cele 90 de zile avute la
dispoziție?
În lipsa unor demersuri pe lângă Citibank pentru reactivarea profilului,
prin transmiterea unui certificat de viață valid și ulterior pe lângă INPS,
pentru repunerea în plată, riscați ca pensia să vă fie eliminată. În situația
nedorită în care pensia este eliminată, pentru repunerea în drepturi,
beneficiarul trebuie să depună o nouă cerere de obținere a pensiei, la casa
teritorială competentă.
ATENȚIE: Persoanele care se află în posesia unor decizii de pensionare
recente nu sunt vizate de procedura de verficare a existenței în viață.
Pentru informații privind dreptul dvs. la pensie comunitară, pentru
munca efectuată în România și în Italia, accesați următorul link: https://roma.mae.ro/…/brosura_pensia_comunitara_romania….
Pentru
semnalarea unor situații punctuale pe teme de muncă și sociale, cetățenii
români din Italia au la dispoziție adresele de e-mail: roma.social@mae.ro și roma.social1@mae.ro ale
atașaților pe probleme de muncă și sociale din cadrul Ambasadei.