În ultimii doi ani viaţa s-a mutat mult în online. Aşa că nu mare este surpriza faptului că până şi dansul a trebuit să înveţe să existe în online, deşi pare mai greu de înţeles cum se poate face asta.
În ultimii doi ani viaţa s-a mutat mult în online. Aşa că nu mare este surpriza faptului că până şi dansul a trebuit să înveţe să existe în online, deşi pare mai greu de înţeles cum se poate face asta. Astăzi evidenţiem un proiect unicat, în felul său, un parteneriat strategic în domeniul educaţiei vocaţionale şi formării porfesionale, cofinanţat prin Programul Erasmus + al Uniunii Europene: "Teachers for SwanZ". Un proiect iniţiat de Liceul de coregrafie "Floria Capsali" , din Bucureşti, în parteneriat cu Şcoala Naţională de Arte "Prof. Vesselin Stoyanov", din Ruse, Bulgaria, Compania "Attitude", din Viena, Austria şi Uniunea Elenă din România.
Proiectul a început la 1 decembrie 2020, cu focus pe aşa-numita generaţie Z, despre care ne-a vorbit Alina Munteanu, psiholog la Liceul de Coregrafie și Liceul de Muzică din Lipatti. "Generația Z este formată din copii care s-au născut între anii 1996 și 2010. În general, ei sunt puțin deosebiţi, pentru că au traversat un mileniu deci au o parte din caracteristicile pe care le avem și noi, generația X și sunt cei care pun bază acum pe legătura cu tehnica. Se adaptează foarte bine dispozitivlor și lucrului pe dispozitive, sunt foarte bine orientați spre a face mai multe lucruri deodată. Spre exemplu, elevii noștri fac și teme în același timp, ascultă muzică, dau mesaje pe tiktok, mai dau câte un like. Este fascinant să-i vezi pe copii cum reușesc să vorbească cum ați auzit foarte bine în limba engleză, cum reușesc să exprime cultura românească prin dans, prin propriul lor mod de a se comporta și de a dansa împreună cu grecii, dansurile lor populare, cu bulgarii, de a cunoaște cultura austriacă și de a promova cultura românească în lume. A fost o experiență fascinantă și sunt convinsă că un început pentru liceul de coregrafie."
Denitsa Krastanova, director adjunct al Şcoalii Naţionale de Arte "Prof. Vesselin Stoyanov", din Ruse, ne-a vorbit despre participarea la proiect: "Vă rog să-mi permiteți să vă prezint pe scurt școala noastră. Ea oferă educație în discipline generale la nivel primar și secundar, precum și pregătire profesională în arte pentru următoarele specializări - Instrumente muzicale, Canto clasic, Canto popular, Canto pop și jazz, Dans clasic, Dansuri populare bulgare, Arte plastice, Publicitate Design și actorie pentru spectacole de teatru. Ca școală vocaţională, am considerat foarte atractivă invitația Liceului de Coregrafie Floria Capsali de a ne alătura proiectului Teachers for SwanZ în cadrul Erasmus+, şi asta din mai multe motive. După ce ne-am familiarizat cu obiectivele și esența proiectului, am estimat beneficiile pe termen lung și impactul pozitiv al acestuia. Teachers for SwanZ a fost o modalitate alternativă de îmbunătățire a competențelor profesionale, schimb de bune practici și stimulare a creativității în domeniul pedagogiei dansului și al competențelor sociale."
Laura Cristinoiu, profesor de balet și director al Attitude Balet Studios din Viena, ne-a spus cumn se vede acest proiect la încheierea lui "Mă bucur foarte mult după cei 2 ani de activitate, dintre care unul s-a petrecut online, fapt foarte ciudat pentru un proiect de dans. Vorbim de dans, de profesori de balet, de profesori de dans clasic, de profesori de dans tradițional, dans de caracter, dans modern. Mă bucur să avem 3 produse intelectuale, mă refer la un mini-ghid adresat profesorilor de materii care predau română, matematică, toate celelalte materii la licee de stat, de balet. Mă refer la un manual de dans pentru profesorii de dans care predau dans clasic și tot ce ține de zona clasică predate la licee de stat și în școli particulare. Și cea mai mare realizare pe care o avem (zice cel mai mare achievement - n.r.) este platforma virtuală teachersforswanz.eu, unde puteți regăsi toate atelierele și tot ceea ce am lucrat în ultimii 2 ani, mai ales că este un mijloc de a avea o acreditare din partea acestui proiect pentru viitorii profesori de dans clasic și dans, în general."
Diana Zăvălaș, profesor de pian și corepetitor la Liceul de Coregrafie Floria Capsali și coordonator al proiectului ne-a spus de ce s-a simţit nevoia acestui proiect "Profesorii au acces la metodologii învechite, nu există cursuri de formare continuă a profesorilor de de dans și ne-am gândit să le venim în ajutor, să facă și ceva workshop-uri de comunicare și de relaționare, dialog intercultural și coaching pentru a-și îmbunătăți relațiile cu elevii, cu colegii și cu părinții. Am aplicat la programul Erasmus Plus în această idee pe care tocmai am spus-o și am găsit 3 parteneri care aveau și ei același scop, își doreau aceleași lucruri, îmbunătățirea metodologiilor și dezvoltarea competențelor profesorilor. Întâlnirea cu alte culturi, cu alte tipuri de metode, este importantă și ești îmbogățit atunci când participi la o astfel de experiență internațională."
Un demers unic în special prin acest caracter internaţional, după cum a semnalat şi Ileana Racoviceanu, responsabil comunicare al agenţiei din România a Erasmus: "Proiectul este un proiect finanțat prin programul Erasmus al Uniunii Europene. Proiectul a fost aprobat și avizat pentru finanțare în 2020, apoi s-a lucrat online la cele 2 produse intelectuale, respectiv manualul pentru liceele coregrafice și școli din mediul public și privat, pe de o parte partenerii și pe de o parte, urmând apoi să fie multiplicate către alte instituții de profil. Ce este foarte important? Este important pentru copii, pentru că au putut să meargă și să lucreze în alte țări, cu copii de vârsta lor, să vadă ce se întâmplă acolo și să se poziționeze, să își valideze cumva pregătirea de care au parte în România."
Dincolo de publicul de specialitate, "Teachers for SwanZ", respectiv "Laboratorul virtual de învăţare" se adresează şi iubitorilor dansului în general, celor ce sunt interesaţi să se perfecţioneze în diferite tipuri de dans: balet clasic, dans de caracter, tradiţional, contemporan.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved