Strateghia a crimâl’ei
Teoria clasică a terorismului zburaşte di obţânirea a unor efecte pri-tru acte di teroare, pri-tru acţiun’i care trec di hirescul a minduitâl’ei umane şi, ma s-u bâgǎm dninitea a oroaril’ei, să u obligâ la misuri pi care nu vrea li loa în mod normal. Di cându soţietatea umană descoperi comunicarea publică, tut cama rapidă, tehniţile teroriste înflorirâ, şi-şi vidzu efectile multiplicate lişor. Di la atentate contra a unor lideri politiţ si agiumse la explozii în medii tut ma populate, şi si caftâ un numir cât mai mare di victime. Istoria nâ spune că niţiunâoarâ practiţile teroriste nu avurâ un efect importantu, nâpoia a lor arămase maşi moarte şi oroare. Situaţii pi care teroriştil’i li consideră pi banâ şi pi moarte dispar tru negura a chirolui, şi suntu agrâşite sau arămânânda tru memoria publică maşi ca acte di arâiaţâ zurlǎ, crime absurde. Multe furâ motivile trâ care oamin’il’i aleapsirâ tra sâ vatâmâ oamin’i, fârâ aleadzire maşi cum si tihiseaşte şi cât mai mulţâ. Vor să impună unâ anumită idee politică, di-tru extrema dreaptă sau aţea stângă, să avinâ guverne sau lideri, să elibereadzâ icǎ maşi să si revoltâ, să atragă atenţia asupra a unei situaţie sau să obţină pur şi simplu pâradz.
Marius Tiţa, 27.09.2014, 20:58
Teoria clasică a terorismului zburaşte di obţânirea a unor efecte pri-tru acte di teroare, pri-tru acţiun’i care trec di hirescul a minduitâl’ei umane şi, ma s-u bâgǎm dninitea a oroaril’ei, să u obligâ la misuri pi care nu vrea li loa în mod normal. Di cându soţietatea umană descoperi comunicarea publică, tut cama rapidă, tehniţile teroriste înflorirâ, şi-şi vidzu efectile multiplicate lişor. Di la atentate contra a unor lideri politiţ si agiumse la explozii în medii tut ma populate, şi si caftâ un numir cât mai mare di victime. Istoria nâ spune că niţiunâoarâ practiţile teroriste nu avurâ un efect importantu, nâpoia a lor arămase maşi moarte şi oroare. Situaţii pi care teroriştil’i li consideră pi banâ şi pi moarte dispar tru negura a chirolui, şi suntu agrâşite sau arămânânda tru memoria publică maşi ca acte di arâiaţâ zurlǎ, crime absurde. Multe furâ motivile trâ care oamin’il’i aleapsirâ tra sâ vatâmâ oamin’i, fârâ aleadzire maşi cum si tihiseaşte şi cât mai mulţâ. Vor să impună unâ anumită idee politică, di-tru extrema dreaptă sau aţea stângă, să avinâ guverne sau lideri, să elibereadzâ icǎ maşi să si revoltâ, să atragă atenţia asupra a unei situaţie sau să obţină pur şi simplu pâradz.
Trâ tute aţistea, oamin’il’i detonează bombe tru zone aglomerate, şi vatâmâ oamin’i paşniţi fârâ câbate trâ care susţân că taha alumtâ. Deturneadză avioane şi vatâmâ ostatiţ, saboteadză maşini şi trenuri, avioane şi vapoare, producânda multă suferinţă şi zahmete, atacă şcol’i şi spitale, teatre şi adunari publiţe, şi caftâ unâ maximă vizibilitate. 11 agheazmǎciune 2001 easte dzuua când tute aţiste principii neagre furâ aruncate în aer, unâoarâ cu m’il’e di oamin’i şi destine. Di tută aestă nibunil’e şi zurleaţâ fu elipse mesajulu public ţi, deadun cu revendicarea, aduţe şi solicitarea cu scupolu să adunâ puncte trâ scopulu a atacatorilor. Nu easte dip limpid ţi-şi propusirâ teroriştil’i să obţână pr-tru atacurile furibunde di-tru 11 agheazmǎciune 2001, ama eale furâ diparte di sǎ aducǎ cu unâ acţiune teroristă di ţeale care avea trumuxitâ deja omenirea. Unâoarâ cu elipsea a revendicărilor, aestă dzuuâ laie aduse un atac masiv contra a Statilor Unite tamam tru inima aţiştei mare puteare, agudi pi obiective simbol trâ civilizaţia occidentală, produse un numir multu mare di victime, fu pregătit cu mehanii şi tru medii occidentale. Tipul di extremismu relighios la a cure dizligare criminală di-tru zingir asistăm în prezentu treaţe di iţe minduitâ şi nu poate sibâ încadrat tru tiparile clasiţe. Işişi Al Qaida, organizaţia ultrasecretă ţi u are atacatâ America tru 2001, si ţâne la distanţă di lup’il’i tineri” care nu au niţiunâ limită tru ahtea a lor faţă di omenire.
Gâilipsitoare easte şi dimensiunea cum nu s-are vidzutâ a implicaril’ei unor cetăţean’i occidentali tru acţiun’ile teroriste a nǎilor islamişti. El’i si duc directu tru zonile din Siria şi Irak, iu stăpâneaşte organizaţia Statulu islamic, iara mulţâ di el’i si toarnâ tru ţările occidentale iu bâneadzâ icǎ başi si au născutǎ. Easte unâ puternică diseminare subversivă a ideilor extremiste directu tru mediul pi care îl combat, ca să nu mata zburâm di resursile semnificative pi care lâ li asiguripseaşte şi va-l’i si toarnǎ contra. Di aform’ia că duşmanulu declarat a extemismului relighios propus di noil’i terorişti easte statulu occidental, cu structurile a lui politiţe, militare şi economiţe, sau pur şi simplu din cauza a democraţiil’ei pi care aestua u practică. Di multe ori, criminal’il’i suntu conaţional’il’i occidentali a ţilor măchilipsiţâl’i fără m’ilă tru numa a unor idei confuze. Asasinarea a occidental’ilor easte mediatizată intensu chiro tru care genoţidul ţi si consumă dzuuâ di dzuuâ tru zonile controlate, cu tehnică modernă occidentală, di extremiştil’i di-tru organizaţia Statulu Islamic, nu va sibâ, vahi, niţiunâoarâ cunoscut dimplin. Terorismul arămâne unâ crimă di aţeale ma sinistrile iara ţi si faţe tora, tru strategia a nǎilor extremişti islamişti, easte genoţid, asasinat în masă, crimă contra a uminitatil’ei, şi hici ţiva altuţiva.
(Marius Tiţa)