Apuntea Calafat – Vidin şi dizvultarea reghională
După 60 di an’i di la dişcl’idearea a protâl’ei apunti pisti Dună anamisa di România şi Vârgâria, unâ a daua poati easti dişcl’isâ ti urdinari, ahurhindalui di viniri. Acâ ideea a unui apunti cari s-leagâ câsâbălu românescu Calafat di aţel vrgârescu Vidin dateadză dit anlu 1925, tâş tu 2000, Bucureştiul şi Sofia simnarâ unâ achicâseari mutrindalui adrarea a l’ei. Fu ananghi ti nica şapti an’i până cându s-ahurheascâ lucrărli, a deapoa proiectul fu dat i-a fost atribuit unui constructor spaniol. Investiţia tut cu tut treaţi di 220 miliun’i di euro, pâradz ţi yinu di la Uniunea Europeană, Banca Europeană tră Investiţii, Agenţia Franceză tră Dizvultari şi Instituţia Germană di Credit tră Reconstrucţie şi Dizvoltare.
Leyla Cheamil, 14.06.2013, 15:25
După 60 di an’i di la dişcl’idearea a protâl’ei apunti pisti Dună anamisa di România şi Vârgâria, unâ a daua poati easti dişcl’isâ ti urdinari, ahurhindalui di viniri. Acâ ideea a unui apunti cari s-leagâ câsâbălu românescu Calafat di aţel vrgârescu Vidin dateadză dit anlu 1925, tâş tu 2000, Bucureştiul şi Sofia simnarâ unâ achicâseari mutrindalui adrarea a l’ei. Fu ananghi ti nica şapti an’i până cându s-ahurheascâ lucrărli, a deapoa proiectul fu dat i-a fost atribuit unui constructor spaniol. Investiţia tut cu tut treaţi di 220 miliun’i di euro, pâradz ţi yinu di la Uniunea Europeană, Banca Europeană tră Investiţii, Agenţia Franceză tră Dizvultari şi Instituţia Germană di Credit tră Reconstrucţie şi Dizvoltare.
Adratâ pi unâ cumatâ a Dunăl’ei iu lărdzimea a arâului misoară aproapea 1.300 di meatri, apuntea ari unâ lundzimi di aproape 2 kilomeatri, cu patru bendzâ di urdinari, unâ cali di her, dauă trotuari ti pietoni şi pista ti biciclişti. Easti nai ma lungă construcţie di aestâ turlie pisti fluviu. Triţearea a Dunăl’ei pi naua apunti va sâ s-facâ ma ntrâoarâ şi ma ieftinu andicra di triţearea cu feribotlu. Ma multu, simasia a lui tu reghiuni easti semnificativă, câte leagâ sud-vestul ali Românie şi nord-vestul ali vârgârie. Ma multu, construcţia easti parti a coridorlui paneuropean di transportu cari leagă câsâbălu ghirman Dresda di metropola turcâ Istanbul. Apuntea licşureadzâ transportul auto şi pi calea di her pi areapta sudicâ a coridorlui IV pan-european si interconectarea rapidâ şi modernâ a axilor di transportu dit sud-estul ali Europâ la mărli căl’iuri di transportu europeani. Di exploatarea apuntil’ei şi pâltearea taxili tră triteari va s-aibâ ngâtan unâ sutiitati mixtă româno-vârgarâ. Pieton’il’i şi bicicliştil’i, cata cum şi ambulanţili şi vehiculele ufilositi di poliţie şi pompieri nu va s-pâlteascâ taxa. Aestâ stâmânâ, Guvernili român şi vârgar aprobarâ taxili, cari va s-hibâ di la 6 la 37 di euro ti len turlii di vehicule rutiere.
Di furn’ia a simasiil’ei şi avantajilor ţi li au apuntili pisti Dună, Bucureştiul şi Sofia au tu videalâ adrarea a unâl’ei a treia ahtari turlie construcţii, anamisa di câsâbadzl’i Călăraşi şi Silistra, ti cari s-akicâsirâ prezidentul ali Românie, Traian Băsescu, şi atel ali Vârgârie, Rosen Plevneliev, la Bratislava tu andamusea a şefilor di stat dit Europa Centrală. Ateali dauă vâsilii va s-caftâ niscânti opţiuni ti finanţarea-a proiectului dit fonduri structurali, prit programlu di coopearari transfrontalieră şi prit Strateghia-a Dunăl’ei. Di altâ parti, doilu Forum anual a Strateghiil’ei tră Dună va sâ s-ţ`nâ, anlu aestu, Bucureşti, pi 28 şi 29 di sumedru.