Ascultaţ RRI!

Ascultă Radio România Internațional Live

Arhitectura a Bucureştiului anamisa di dauli polimi mondiali

Ahurhindalui dit a doaua giumitate a secolului al 19-lea, Bucureştiul cunuscu ndauâ faze ali dezvoltari a l’ei urbanistica. Ama cându zburamu dispri Bucureşti nu lipseasti s-nă minduim nu masi la capitală, ca ş-la alanta parti ali României tra atea că una reşedinţă nu creasti varnaoară masi ea singură.

Arhitectura a Bucureştiului anamisa di dauli polimi mondiali
Arhitectura a Bucureştiului anamisa di dauli polimi mondiali

, 31.01.2018, 10:25

Ahurhindalui dit a doaua giumitate a secolului al 19-lea, Bucureştiul cunuscu ndauâ faze ali dezvoltari a l’ei urbanistica. Ama cându zburamu dispri Bucureşti nu lipseasti s-nă minduim nu masi la capitală, ca ş-la alanta parti ali României tra atea că una reşedinţă nu creasti varnaoară masi ea singură.


Ama Bucureştiul easti rezumatul la tut atea ti nsimna dizvoltarea urbanistică a României, cu influenţe dit arhitectura occidintală, cari fu sinonimă cu modernitatea, ama şi cu izvuri dit arhitectura tradiţională românească.



Tru perioada dittre cele două polimi mondiali avu loc nai ma importantă transformare a Bucureştiului, tru timpul domniei regelui Carol al II-lea, trutre 1930 şi 1940. Sorin Vasilescu, profesor la Universitatea di Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” dit Bucureşti, s-a referit la arhitectura interbelică a Bucureştiului ca la una cari a gravitat tru jurul suveranilor României. “Dacă vorbim di arhitectura interbelică românească, tru mod automat nu putem vorbi dicât dispre arhitectura regalităţii. Există tra Bucureşti o fază Carol I, o fază cari corespundi domniei lui Ferditand I şi incredibila fază a lui Carol al II-lea, cel cari visa spunându-i primarului di pe vremea aceea că voia să vadă marea. Era o idie nu lipsită di interes, el trebuia ca dit Palatul Regal, cu imaginea obturată di clădirea Fundaţiilor Regali, pe cari le vedia dispărând, să vadă până tru bulevard. Operaţiunea cari a dus la imaginea di azi a Pieţei Palatului a fost făcută sub el, a fost o operaţiune cari a transformat-o total. La stânga şi la dreapta Fundaţiilor Regali, actuala Bibliotecă Centrală Universitară, erau două clădiri importante. Una găzduia Jockey Club Român, iar Ministerul di Interne, fostul Comitet Central al PCR, era tru spatele unei clădiri, practic tru altă piaţă, lărgindu-se şi făcându-se, ca orice tru materie di arhitectură lăudabilă şi discutabilă, una dittre minunăţiile operei di art nouveau dit Bucureşti, opera lui Daniel Renard şi Téophile Bradiau, şi anume hotelul Athénée Palace.”



Nai ma influent curent artistic tru arhitectura Bucureştiului fu art nouveau. Ama avea şi aşe-numasita “artă di stat”, atea fascistă italiană, şi, cătra insita a anilor 1920 şi tru anii 1930, curentul art dico dit America di Nord. Sorin Vasilescu s-a referit la art nouveau ca fiind cel cari a adus modirnismul tru arhitectura românească. “Art nouveau-ul strălucitor la noi easti di mai multe facturi. Există un art nouveau franţuzesc făcut di arhitecţi francezi, un art nouveau franţuzesc făcut di arhitecţi români, un art nouveau transilvan făcut di arhitecţi maghiari cari proveneau dit şcoala Ödön Lechner, cari, la rândul lui, provenea dit Sezession-ul vienez. Există o sursă di inspiraţie multiplă tra România. Tra Vechiul Regat, momentul di trecere dittr-o lume tru alta, di tăiere a cordonului ombilical trutre modirnitate şi istorism, îl reprezintă art nouveau. Nu trutâmplător, istoricul italian di artă Giulio Carlo Argan spunea că prima formă a modirnităţii a fost art nouveau. Al nostru, fie că-i spunem proto art nouveau, cum ar fi neoromânescul, fie că-i spunem Sezession, ca tra lumea transilvană, bănăţeană şi bucovineană, spunem tru principiu acelaşi lucru. Easti primul moment tru cari ajungem a fi “la zi”, tru cari făceam o arhitectură cari nu era inferioară, tributară, a ceea ce se făcea tru Occidint.”



Influenţele tradiţionali nu fura ma puţan importante tru apariţia a unui stil românesc modernu tru arhitectura Bucureştiului. El fu numasitustilul neoromânesc. Sorin Vasilescu. “Proto-art nouveau-ul nostru, numele lui Mincu easti atât di legat di el, easti dit punctul di vedire al invarianţelor şi al elementelor stilistice specifice un curent cari s-a manifestat prin forme fundamentali tru istoria arhitecturii noastre. Nu truseamnă că noi am influenţat vreodată lumea arhitecturii occidintali, ama tru mod categoric, cu simţul pe cari l-au avut arhitecţii noştri ca un fel di câini di vânătoare, au reuşit să truţeleagă cari era realitatea momentului, cari era procesul di divenire stilistică, ce se trutâmpla tru arhitectură şi modul tru cari elementele di tradiţie puteau fi traduse tru limbaj diferit. Dacă tradiţia s-ar măsura cu litrul, modirnitatea s-ar măsura cu metrul. Ne găsim tru faţa unor unităţi di măsură diferite cari nu se pot armoniza pe di-a trutregul unele trutr-altele. Ama trucercaria făcută di arhitecţii noştri tru găsirea unei idintităţi easti un element cari pulsează di la Brâncoveanu. Nu trutâmplător, valorile neoromânescului suntu valori cari iau, prelucrează, transformă, schimbă scara dit mai multe motive. Scara marilor elemente rafinate ali epocii brâncoveneşti face o îmbrăcari tru planimetria şi di principiu compoziţional occidintal a unor valori orientali. Sursa primei forme di modirnism românesc easti aceasta. Doar trebuie să ne plimbăm prin Bucureşti şi să vedim operele neoromâneşti ali lui Petre Antonescu. Au fost impresionante ama şi criticate tra că schimbau scara valorilor tradiţionali. Trusă puţini se gândiau că schimbarea di scară a construcţiilor lui Petre Antonescu se datora şi faptului că scara României se schimbase di la simplu la dublu, exact acum 100 di ani. O primărie tra 8 milioane di locuitori avea o dimensiune, ama una tra 18 milioane di locuitori, cât avea România acum 100 di ani după unire, are altă dimensiune.”



Arhitectura a Bucureştiului interbelic agiumsi maximumul di conectare la urdinarea a ideiilor cu Occidentul şi cu inovaţia. Cu tuti alaxerli ma multu ica ma puţan haracoapi di după 1945, amprenta a capitalal’ei ali Românie armasi atea alăsată di barnul di arhitecţa dit kirolu ali monarhie.




Armanipsearea: Tascu Lala

Americañilli tru România tru a daua giumitate a añilor 1940
Pro Memoria Friday, 28 April 2023

Americañilli tru România tru a daua giumitate a añilor 1940

Ligăturli româno-americane cunuscură ună slăbinţă iruşi tru kirolu a doilui polimu...

Americañilli tru România tru a daua giumitate a añilor 1940
Ditu istoria presăllei ditu România
Pro Memoria Wednesday, 15 March 2023

Ditu istoria presăllei ditu România

Presa easti ahât di importantă tră iţi societate aţea turlie că să zburăşţă ti ea ditu iţi vidială easti cât spoati cu ndriptati,...

Ditu istoria presăllei ditu România
Tricentenar Dimitrie Cantemir
Pro Memoria Monday, 23 January 2023

Tricentenar Dimitrie Cantemir

Modelu a liderlui politic intelectual tru istoria a Europei alănci tru anchitatea romană, primlu exemplu hiinda împăratul Marcus Aurelius ditu...

Tricentenar Dimitrie Cantemir
Opearațiunea Villages Roumains
Pro Memoria Saturday, 07 January 2023

Opearațiunea Villages Roumains

Regimul comunist al Nicolae Ceaușescu ș-pripusi să salăxească urbanistic România ahănda, proiectu număsitu, ipocrit, sistematizarea a...

Opearațiunea Villages Roumains
Pro Memoria Sunday, 20 November 2022

Misiunile militari francezi tru România

România di adză easti ună creație ali Franță, tră iţi cunuscător a istoriillei ali Românie ahuhrinda cu añilli 1800 aestă spuneari nu...

Misiunile militari francezi tru România
Pro Memoria Tuesday, 06 September 2022

Minări di znueari ali ortodoxie română: Oastea-a Domnului

Tru bitisita a protlui polimu mondial, Regatlu ali Românie sfăţea ună cu provinţii bănati di români ditu Rusia țaristă și Austro-Ungaria...

Minări di znueari ali ortodoxie română: Oastea-a Domnului
Pro Memoria Wednesday, 01 June 2022

Stalin și Regiunea Autonomă Maghiară

Pe 1 di andreu 1918, la bitisita a protui polim mondial, prin votlu exprimat la Alba Iulia, Transilvania, teritoriu ditu Austro-Ungaria bănatu tru...

Stalin și Regiunea Autonomă Maghiară
Pro Memoria Sunday, 15 May 2022

Pacientul Eminescu

Easti nai ma populară personalitate culturală ditu România, dzua sa lui di amintari, 15 di yinaru, hiinda dzuua a culturăllei române. Tu cadrul...

Pacientul Eminescu

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Suţati tu cari easti membru ili tu sutsâl'ie cu RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Serviţii di difuzari si redifuzari

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company