Răzvan Mazilu şi cabaretulu
Dansatorulu, coregrafulu şi, di niscântu chiro, şi reghizorulu Răzvan Mazilu aduţea ninte cu doi an’i pi schena Teatrului Ghirman di Timişoara partituri celebre pricum Cabaret” sau Money, Money”, printr-un spectacol ţi are avută mare succes la public, ama şi tru arada critiţlor: musicalul Cabaret” di Joe Masteroff. Daniela Török şi Georg Peetz fură nominalizaţ la Premiile UNITER 2015: Daniela Török, la categoria Ţea ma buna actriţă în rol principal” tră rolul a lu Sally Bowles, iara Georg Peetz la secţiunea Ţel ma bunulu actor în rol secundar” tră rolul Conférencier. La un an după producţia Cabaret”, un musical dispre lumea a cabaretului, în toamna a lu 2015, Răzvan Mazilu are vinită pi schena bucureşteană, cu un spectacol di cabaret burlescu, Mon Cabaret Noir”, ună producţie di dimensiun’i multu mai m’iţ, creată într-un spaţiu independentu, Teatrelli.
Luana Pleşea, 31.01.2016, 22:15
Dansatorulu, coregrafulu şi, di niscântu chiro, şi reghizorulu Răzvan Mazilu aduţea ninte cu doi an’i pi schena Teatrului Ghirman di Timişoara partituri celebre pricum Cabaret” sau Money, Money”, printr-un spectacol ţi are avută mare succes la public, ama şi tru arada critiţlor: musicalul Cabaret” di Joe Masteroff. Daniela Török şi Georg Peetz fură nominalizaţ la Premiile UNITER 2015: Daniela Török, la categoria Ţea ma buna actriţă în rol principal” tră rolul a lu Sally Bowles, iara Georg Peetz la secţiunea Ţel ma bunulu actor în rol secundar” tră rolul Conférencier. La un an după producţia Cabaret”, un musical dispre lumea a cabaretului, în toamna a lu 2015, Răzvan Mazilu are vinită pi schena bucureşteană, cu un spectacol di cabaret burlescu, Mon Cabaret Noir”, ună producţie di dimensiun’i multu mai m’iţ, creată într-un spaţiu independentu, Teatrelli.
Răzvan Mazilu dzâse: Într-ună bană anterioară, cred că am bânată tru epoca interbelică. Cred că am un simţu, ună intuiţie cătră zona di spectacol. Di aţea aform’ie mi are atraptă şi celebrul titlu Cabaret”, pi care lu-am montată la Timişoara. Mi intereseadză genulu, mi informedzu, mi documentedzu permanent. Am arhiusită genulu aţistua di cabaret unâoară cu Anghilul nalbastru”, proiectul a meu di la Teatrul Odeon di-tru 2001. Spectacolul easte după romanulu a lu Heinrich Mann şi după filmul cu Marlene Dietrich, care u feaţe celebră. Atumţea am simţită că poate să îm’i aibă hare zona aesta. Apoia, mi-am adunată şi cu cabaretulu unâoară cu one-man show-ul Sell me”, realizat împriună cu coregrafulu Florin Fieroiu, un spectacol di ună giumitate di oră, tru care dansam pi muzica di cabaret a interpretâl’ei Eartha Kitt şi pi care lu-am giucată în spaţii niconvenţionale. Di atumţă, m’i-am promisă, m’I-am tăxită să mi tornu iara asupra aţistui univers. Îm’i are hare să fac musical, di afoprm’ia că easte genulu care mi reprezintă pi mine ţel cama ghine, di aform’ia că easte un gen probat la public. Musicalul easte ună formă ţi sincretizeadză dansul, teatrulu şi muzica în armonie cu sensibilitatea publicului di ază. Easte un gen di care publiculu are nivol’ie, un gen di entertainment intelighentu, cultural, nu maşi divertismentu, că şi un tip di spectacol care poate să mută întribări, probleme. Aşi cum am faptă aestu lucru cu The Full Monty”, la Teatrulu Naţional di Timişoara sau Cabaret” la Teatrulu Ghirman di Stat din Timişoara, care sunt nişte paramithe mintiminil’e, paramithe di-tru care publiculu înveaţă ţiva”.
Într-ună lume tru care televiziunea promoveadză masiv divertismentul facil, există aţist pericol şi în zona teatrului. Răzvan Mazilu are putută să stabilească împriună cu toţ actoril’i cu care are lucrată ună direcţie profesionistă. El dzâse: Prota oară, problematica pi care u am aleaptă nu ti alasă să cadz într-un divertismentu facil sau di un gustu nu dip tamam. Titlurile pi care m’i le-am aleaptă sunt nişte propuniri, pi cât di curajoase, pi atântu di profunde, sunt nişte capodopere a genului. Hiinda şi multu ghine scrise, şi multu ghine compuse şi eo ştiinda multu ghine ţi voiu di la iţipasa proiect, aţistea lu mută interpretulu, îl’i îmbugăţescu tropurile di expresie artistică, un actor evolueadză atumţea cându lucreadză într-un musical, di aform’ia că easte un gen di spectacol complexu şi multu elaborat, la care si lucreadză multu di multu, la care am mutrită tra să mut tut chjirolu cam nsus ştacheta a performanţâl’ei şi a virtuozitatil’ei”.
Parmithulu a spectacolului Mon Cabaret Noir” easte strânsu ligată di aţel a bâgaril’ei în schenă a musicalului Cabaret”. Di aform’ia că ninte di s-acaţă lucrulu la celebra producţie, si duse să se documenteadză la Berlin. Cum câfta umbre di-tru cabaretulu di e altuvâră chiro, di nintea a doilui polim mondial, Răzvan Mazilu u are descoperită pi Anita Berber, dansatoare, coregrafă, actriţă di mare succes di-tru an’il’i 20, personalitate avangardistă, rebelă, ţi li-are inspirată pi mult mai celebrile Marlene Dietrich şi Greta Garbo. Răzvan Mazilu dzâţe:
Tră Mon Cabaret Noir”, Răzvan Mazilu aleapse patru actriţe multu talentate, cu personalităţ puterniţe şi multu diferite: Alina Petrică, Anca Florescu, Ana Bianca Popescu şi Ilona Brezoianu. Tra să gioţ cu succes într-un musical sau un spectacol di cabaret easte nivol’ie di talentu, ama şi di dischiplină şi rigoare, calităţ care definescu şi trupa Teatrului Ghirman di Timişoara, cu care Răzvan Mazilu are lucrată tră Cabaret”. Coregrafulu Răzvan Mazilu dzâţe: Un actor di cabaret prinde să ştibă să cântă, să danseadză, să hibă actor, să spună proză, să aibă disponibilitatea tra să achicâsească că easte un altu gen, un altu tip di spunire pi schenă. Lipseaşte să aibă ună stare ludică permanentă, să hibă uidisit să facă iţi s-hibă, să si agioacă, să sta în cap, să spună şi să cântă textul stânda pi cap. Să aibă curaj, să nu hibă pudic, să hibă provocator, să hibă carismatic, să ştibă să sumarâdă şi să hibă dişcl’is, într-ună permanentă relaţie cu publiculu. Di aform’ia că easte clar, faţe parte di-tru leadzea a spectacolului di cabaret, că există ună relaţie permanentă şi directă întră actori şi public”.
Autor: Luana Pleşea
Armanispire: Hristu Steriu