Preocupări mutrinda infrastructura rutieră, di geadei
După suparea marţâ a unei apunte aproapea di câsâbălu italian Genova, traghedie soldată/pâltită cu moartea a dzăţ di persoane, inclusiv român’i, guvernul di la Roma discl’ise ună anchetă asupra a activitatilei a li companie, responsabilă di întreţânirea a puntil’ei, care riscă ună amendă di ma multu di 150 de milioane di euro şi revocarea concesiunilei a l austostradă. Traghedia din Italia determinăa şi autorităţâle din alte țări, cum sunt România, Bulgaria, Ucraina, să anunţă verificări sau renovări di apunţâ. Compania Naţională de Drumuri (CNAIR) are anunţat că punţâle din România nu si aaflă într-ună stare gravă. Di aţeale 4.250 di punţă a reţeauâlei di drumuri naţionale, maşi 37 prezintă niscânte probleme tehniţe, ama majoritatea sunt situate pi căl’iuri secundare, precizăă compania. Niţiunulu di aeste apunţâ nu prezintă riscu iminent di colapsare, di aform’ia că sunt monitorizate permanentu, iar aclo iu si constată agravarea situatilei si l’ia inclusiv misura încl’idearilei şi deviaril’ei a li circulaţie pi alte rute, susțâne CNAIR. Uidisit a normativelor în vigoare, revizia a punţâlor si faţe la intervale di 6 meşi, ama şi mai di cu chiro, macă situaţia o caftă. Compania precizeadză într-un comunicat că intervalul trâ lucrări di întreţânire periodică easte cuprins întră 10 şi 15 ani, iar intervalul trâ reabilitarea sau reparaţia capitală easte cuprins întră 35-50 ani, în funcţie di evaluările tehniţe. Uidist a unui comunicat a Companiilei, va hibă lansată, piste şcrtu chiro, ună licitaţie publică trâ atribuirea a contractelor di reabilitare a punţâlor care traverseadză sectorulu românescu a li Dunăre, di pi autostrada A2. Tru arada lui, şefulu a Executivului di la Sofia, Boiko Borisov, câftă ca toate punţâle din Bulgaria să hibă verificate, renovate şi consolidate di urgenţă, după câdearea a viaductului din Italia. Ministrulu bulgar a lucrărilor publiţe are anunţată că piste 200 di apunţâ, majoritatea construite ninte cu 35-40 di ani, sunt în stare slabă. Infrastructura rutieră, di geadei, din Romania easte un subiectu sensibil. Romania pi ultimele locuri tru UE la constructia di autostrădz. Tru augustu 2018, România avea aproximativ 774 di kilometri di autostradă. Bugetulu trâ aestu an in domeniul a infrastructurâlei rutieră adoptat di Parlamentu conţâne alocări insuficiente trâ autostrădzâle aflate in lucru, la giumitate sau nioca şi un cuartu/cirec faţă di cat eara nevol’ie, ţi cara că niscânte proiecte lipseaşte să hibă finalizate tru 2019. In plus, mai multe proiecte care au contractele simnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au 0 lei alocaţ pi anulu urmator. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate in licitatie tru 2017 au alocari infime trâ 2018: Autostrada Sibiu – Pitesti, drumulu expres Pitesti – Craiova, primil’i kilometri di autostrada din Moldova, autostrada di centura Sud a Capitalâl’ei sau Podulu/puntea piste Dunare di la Braila.
România Internațional, 17.08.2018, 21:40
După suparea marţâ a unei apunte aproapea di câsâbălu italian Genova, traghedie soldată/pâltită cu moartea a dzăţ di persoane, inclusiv român’i, guvernul di la Roma discl’ise ună anchetă asupra a activitatilei a li companie, responsabilă di întreţânirea a puntil’ei, care riscă ună amendă di ma multu di 150 de milioane di euro şi revocarea concesiunilei a l austostradă. Traghedia din Italia determinăa şi autorităţâle din alte țări, cum sunt România, Bulgaria, Ucraina, să anunţă verificări sau renovări di apunţâ. Compania Naţională de Drumuri (CNAIR) are anunţat că punţâle din România nu si aaflă într-ună stare gravă. Di aţeale 4.250 di punţă a reţeauâlei di drumuri naţionale, maşi 37 prezintă niscânte probleme tehniţe, ama majoritatea sunt situate pi căl’iuri secundare, precizăă compania. Niţiunulu di aeste apunţâ nu prezintă riscu iminent di colapsare, di aform’ia că sunt monitorizate permanentu, iar aclo iu si constată agravarea situatilei si l’ia inclusiv misura încl’idearilei şi deviaril’ei a li circulaţie pi alte rute, susțâne CNAIR. Uidisit a normativelor în vigoare, revizia a punţâlor si faţe la intervale di 6 meşi, ama şi mai di cu chiro, macă situaţia o caftă. Compania precizeadză într-un comunicat că intervalul trâ lucrări di întreţânire periodică easte cuprins întră 10 şi 15 ani, iar intervalul trâ reabilitarea sau reparaţia capitală easte cuprins întră 35-50 ani, în funcţie di evaluările tehniţe. Uidist a unui comunicat a Companiilei, va hibă lansată, piste şcrtu chiro, ună licitaţie publică trâ atribuirea a contractelor di reabilitare a punţâlor care traverseadză sectorulu românescu a li Dunăre, di pi autostrada A2. Tru arada lui, şefulu a Executivului di la Sofia, Boiko Borisov, câftă ca toate punţâle din Bulgaria să hibă verificate, renovate şi consolidate di urgenţă, după câdearea a viaductului din Italia. Ministrulu bulgar a lucrărilor publiţe are anunţată că piste 200 di apunţâ, majoritatea construite ninte cu 35-40 di ani, sunt în stare slabă. Infrastructura rutieră, di geadei, din Romania easte un subiectu sensibil. Romania pi ultimele locuri tru UE la constructia di autostrădz. Tru augustu 2018, România avea aproximativ 774 di kilometri di autostradă. Bugetulu trâ aestu an in domeniul a infrastructurâlei rutieră adoptat di Parlamentu conţâne alocări insuficiente trâ autostrădzâle aflate in lucru, la giumitate sau nioca şi un cuartu/cirec faţă di cat eara nevol’ie, ţi cara că niscânte proiecte lipseaşte să hibă finalizate tru 2019. In plus, mai multe proiecte care au contractele simnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au 0 lei alocaţ pi anulu urmator. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate in licitatie tru 2017 au alocari infime trâ 2018: Autostrada Sibiu – Pitesti, drumulu expres Pitesti – Craiova, primil’i kilometri di autostrada din Moldova, autostrada di centura Sud a Capitalâl’ei sau Podulu/puntea piste Dunare di la Braila.
Autor: Andrea Bojoi
Armânipsire: Hristu Steriu