Nemulţan’isiri a transportatorilor rutieri
Domeniu vital într-ună economie globalizată, transportul rutier/pi geadei di prămătii easte ocupaţia a mulţă di mulţă român’i. Uidisit a statistiţălor prezentate di autorităţâle di Bucureşti, are 150.000 di compatrioţ care lucrează ca şoferi di camioane pi geadeile din Europa. Ici lişoară, activitaea şi lucurlu a lor easte şi împlină di riscuri. Mesulu ţi tricut, un şofer român di automarfar/auto di prămătii, fu vătămat într-ună parcare din Franţa di furil’i pi care l’i-avea surprinsă în timp ţe mutrea cum să fură prămătiii din camion. Pi 6 cirişar, un altu şofer român fu victima a unui atac cu arme albe tot într-ună parcare, ama reuşi să ascapă şi să-şi salveadză şi un coleg, şofer a unui TIR înmatriculat în Belarus. Drepturile a român’ilor din aestă categorie profesională lipseaşte să hibă respectate în condiţiile impuse di leghislaţia naţională – scrise, pi Facebook, ministrulu a Lucurlui în Guvernul d la Bucureşti, Raluca Turcan, după ţe si adunăă, la Bruxelles, cu comisarulu european tră Transporturi, românca Adina Vălean. Societăţâle di transportu, spune ministrulu, prinde să asiguripsească condiţii di salarizare transparentă, corectă şi în acordu/uidisit cu salariile di pi pâzarea europeană, în condiţiile în care easte cunoscut faptul că, di multe ori, există diferenţe di condiţii di lucru şi di salarizare a angajaţâlor din estul a Europălei. Nu există toleranţă faţă di lucrulu la negru şi niţe faţă di discriminare”, adapse ea. Tru arada a lei comisarulu Vălean afirmă că autorităţâle europeane fac eforturi tra să dezvoltă rapid parcări sigure tră şoferil’i de tir, în condiţiile în care, tora, la nivel comunitar, sunt elipse în varliga di 100.000 di locuri iu aeştia să poată să parcheadză noaptea. Macă la Bruxelles politician’il’i român’i promit misuri în beneficiul a transportatorilor, la Bucureşti reuşit să-l’i iriită/nărăiască şi să-l’i determinăe la manifestaţii di protestu. Aestea sunt urmarea controalilor ANAF (fiscul român), care consiideră că diurna şoferilor di camioane di la firmele româneşti ţe lucrează în afoara ţarălei reprezintă venit/amintatic di natură salarială şi lipseaşte impozitată. Firmile di transportu prămătie sunt nemulţan’isite şi di intenţia a ministerului a Transporturilor tra să modiifică modulu/turlia di calcul a taxălei de drum, rovinieta, care lipseaşte să si plătească la kilometru şi în funcţie di norma di poluare, nu raportat la perioadă, aşi cum easte acum. Acestă alăxire easte pruvedzută în Planulu Naţional di Redresare şi Rezilienţă, pi care decidenţâl’i politiţ autohton’i îl negociază cu Comisia Europeană, tra să poată să acceseadză aţeale aproapea 30 di miliarde di euro crae-l’I si cad a li Românie. Preşedintile Federaţil’ei a Operatorilor Român’i di Transportu, Augustin Hagiu, acuuză previzibila majorare di 10 ori a taxilor pi aţeaţi ţi numeaşte, cu vehemenţa/sirţăl’ia a lui ştiută, drumurile/căl’iurile aestea di mizerie pi care circulăm”.
Bogdan Matei, 18.06.2021, 22:41
Autor: Bogdan Matei
Armânipsire: Hristu Steriu