Ascultă 5 minute de muzică clasică – proiect Radio România Muzical
Din 1 octombrie şi până în 31 octombrie, Ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale - hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz.
Radio România, 29.09.2016, 15:02
Din
1 octombrie şi până în 31 octombrie, Ascultă 5 minute de muzică clasică
în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie
unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv
muzicii clasice şi de jazz. Din 10 octombrie până la finalul anului şcolar, Ascultă
5 minute de muzică clasică, din nou în şcolile din România.
Unul
dintre principalele proiecte educative şi culturale ale corporaţiei publice
Radio România, Ascultă 5 minute de muzică clasică îşi propune să apropie
publicul larg de muzica clasică prin audiţia propriu-zisă, atât în spaţii
neconvenţionale şi aglomerate, cât şi în şcolile româneşti, la orele de muzică.
Campania a pornit în octombrie 2010, cu audiţii în spaţiile publice de tipul
hipermarketurilor, mall-urilor, librăriilor şi muzeelor şi de atunci s-a
derulat bianual, pe parcursul lunilor martie şi octombrie. Piesa zilei poate fi
ascultată, bineînţeles, şi la Radio România Muzical.
Din
2014, Ascultă 5 minute de muzică clasică este şi program naţional în
şcolile româneşti, graţie unui parteneriat semnat între Ministerul Educaţiei
Naţionale şi Radio România. Proiectul facilitează apropierea copiilor faţă de muzica
clasică în cel mai simplu mod, prin audiţia concretă a materialelor puse la
dispoziţie de Radio România Muzical, care includ atât o lucrare muzicală cât şi
o poveste despre acea piesă muzicală. Copiii au şi posibilitatea de a participa
la un concurs derulat online cu întrebări în legătură cu lucrările ascultate.
În anul şcolar 2014-2015, aproximativ 120.000 de copii din toată ţara au
participat la proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică; în anul
şcolar 2015-2016 la proiect au participat 145.000 de copii şi au fost
organizate şi două concursuri naţionale: unul de desene inspirate de muzică,
pentru elevii claselor primare, şi unul de audiţii muzicale, pentru elevii
claselor gimnaziale.
Alte
informaţii despre campanie, pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute care
găzduieşte, de asemenea, fişierele audio ale pieselor din proiect, precum şi
concursul destinat elevilor.
Partenerii proiectului
pentru ediţia octombrie 2016:Ministerul
Educaţiei Naţionale, Carrefour România, Cora România, Mega Image, Mobexpert,
Dedeman, Metro Cash & Carry, Băneasa Shopping City, Iulius Mall Iaşi,
Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj, Iulius Mall Suceava, Palas Mall Iaşi,
Librăriile Humanitas, Castelul Bran, PWC România, CRH România, Piteşti Mall,
Hello Shopping Park din Bacău, Arena Mall din Bacău, Gold Plaza Baia Mare,
Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti.