Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Strategii de promovare pentru România

Mare admirator al Transilvaniei româneşti, Prinţul Charles al Marii Britanii s-a remarcat constant în promovarea acestei regiuni din centrul României.

Strategii de promovare pentru România
Strategii de promovare pentru România

, 09.11.2018, 12:42

Mare admirator al Transilvaniei româneşti, Prinţul Charles al Marii Britanii s-a remarcat constant în promovarea acestei regiuni din centrul României, unde apreciază “relaţia unică dintre om şi mediul înconjurător” şi despre ai cărei locuitori spune că sunt animaţi de un anumit sentiment al apartenenţei”. Prinţul britanic a achiziţionat în zonă, de-a lungul timpului, mai multe case tradiţionale, este implicat într-o campanie care încearcă să salveze de la distrugere pădurile din Transilvania – unele dintre acestea fiind între ultimele din Europa neatinse de om, este ataşat de produsele tradiţionale ale locului şi a avut un rol determinant în documentarul Wild Carpathia”, difuzat de postul britanic Travel Channel.



Un documentar benefic României – ţară căreia nu i-ar strica mai multă promovare, conform percepţiei generale. “Online-ul şi social media au devenit canalele principale pentru a atrage turişti în cele mai de succes destinaţii din lumea întreagă. În 2018, deşi s-a înregistrat o creştere a numărului de turişti străini în termeni procentuali, promovarea României ca destinaţie turistică este una deficitară”, susţine Tudor Maxim, fondatorul #ExperienceBucharest – cel mai mare proiect de promovare independentă a României, alături de #ExperienceRomania. El atrage atenţia asupra importanţei clipurilor de promovare, asupra necesităţii actualizării continue a site-ului naţional oficial de promovare pentru care ar fi binevenită, de altfel, şi folosirea altor limbi în afară de cea română. Pe scurt, oficial nu existăm ca imagine internaţională, iar numărul turiştilor străini din România înregistrează printre cele mai mici valori din toată Europa”, spune Tudor Maxim.



La începutul lunii, evenimentul #ExperienceBucharest a reunit peste 300 de invitaţi internaţionali, bloggeri, jurnalişti, vloggeri şi specialişti pe Twitter şi Instagram care au creat campaniilor conţinut de calitate, au promovat Bucureştiul şi diverse regiuni şi au obţinut expunere pentru România în valoare de zeci de milioane de euro. Tururi şi experienţe alternative au fost organizate cu acest prilej, precum Povestea Bucureştiului”, în care participanţii au putut descoperi mai bine de 500 de ani de istorie, Patrimoniul Cultural rrom”, despre tema sensibilă a discriminării rrome, Turul alternativ”, gândit pentru a deschide apetitul pentru artă urbană, sau Turul comunist”, prezentând peste 40 de ani de istorie care au format statul român contemporan.



România este departe de a utiliza adevăratul său potenţial în sectorul turistic, spun reprezentanţii industriei hoteliere din România. Potrivit acestora, atât preluarea de către România a preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, în ianuarie 2019, cât şi pregătirea pentru Campionatul European de Fotbal din 2020 ar putea fi de bun augur pentru turismul românesc.



Este necesară o strategie la nivel unitar între toţi factorii implicaţi – consideră Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: Până pe 31 ianuarie avem în obiectiv să definitivăm strategia de promovare a destinaţiei Bucureşti ca destinaţie România. Dorim să punem toţi actorii la aceeaşi masă şi nu să aruncăm resursele printr-o strategie făcută de minister, una separată de primărie, una separată de federaţie. Credem că vom reuşi, deşi e extrem de târziu, vom reuşi să facem nu aş spune o strategie, ci un plan de acţiune. Pe perioada preşedinţiei aşteptăm circa 25 de mii de delegaţi din ţările membre, iar pe perioada Campionatului European circa 120 de mii de turişti vor veni la cele 4 meciuri. Vrem să le furnizăm o experienţă pozitivă acestor turişti, vrem să angajăm cât mai mult populaţia locală să aibă un sentiment de mândrie că aparţine unui oraş organizator al unor astfel de evenimente şi, cel mai important, vrem să valorificăm moştenirea, acel legacy care se păstrează după un astfel de eveniment, astfel încât impactul să se întindă pe 3, 4, 5 ani după.”



Ministerul Turismului va promova România prin două clipuri publicitare, editare de broşuri în 5 limbi internaţionale, dar va susţine şi organizarea de concerte la summitul din mai 2019 de la Sibiu (centru). Nu doar turismul are, însă, nevoie de mai multă promovare. România are nevoie de o strategie coerentă pentru promovarea produselor tradiţionale, afirmă preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, Emil Dumitru. Invitat la Radio România cu prilejul Zilei produselor agroalimentare româneşti, acesta a explicat că există în plan înfiinţarea unei agenţii pentru promovarea produselor de calitate.



Emil Dumitru: O astfel de agenţie va ajuta foarte mult producătorul român să poată să aibă o etichetare corespunzătoare, să poată să aibă toate specificaţiile tehnice foarte bine puse la punct şi credem noi că România care va fi a cincea forţă agricolă a UE odată cu ieşirea Marii Britanii, va fi un jucător important în piaţa agroalimentară din Europa.” Pentru un proiect de ţară în domeniu pledează şi producătorii de vinuri din România, care amintesc cât de premiate internaţional sunt produsele lor, dar cât de puţin promovate.

foto: TheDigitalArtist / pixabay.com
Viitorul începe azi vineri, 15 noiembrie 2024

Un rezultat care nu lasă pe nimeni indiferent

Rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite şi modul în care acesta va influenţa evoluţiile globale se află în centrul atenţiei la...

Un rezultat care nu lasă pe nimeni indiferent
Proiectul Neptun Deep (sursa foto: ROMGAZ)
Viitorul începe azi vineri, 08 noiembrie 2024

Obiective energetice

În același timp, Raportul intermediar din 2024 privind acţiunile climatice, publicat de Comisia Europeană, arată că în 2023 emisiile Uniunii...

Obiective energetice
Foto: jorono / pixabay.com
Viitorul începe azi vineri, 01 noiembrie 2024

Republica Moldova, mai aproape de UE

Cetățenii din Republica Moldova s-au pronunțat, pe 20 octombrie, în favoarea modificării Constituţiei țării pentru a sprijini aderarea...

Republica Moldova, mai aproape de UE
Luna europeană a securității cibernetice 2024: #ThinkB4UClick (sursa foto: Comisia Europeană /commission.europa.eu)
Viitorul începe azi vineri, 18 octombrie 2024

Octombrie, luna europeană a securității cibernetice

În luna octombrie a fiecărui an, în numeroase locații din toată Europa se organizează sute de activități – conferințe, ateliere,...

Octombrie, luna europeană a securității cibernetice
Viitorul începe azi vineri, 11 octombrie 2024

În ce ritm îmbătrânim?

„Tinereţea se referă la optimism, la starea de bine şi la un scop pentru care să lupţi” – este crezul care a stat la baza activității...

În ce ritm îmbătrânim?
Viitorul începe azi vineri, 04 octombrie 2024

Pachet pentru reindustrializarea României

Pentru prima dată în ultimii 35 de ani, în România a fost anunțat un plan major pentru reindustrializarea țării. Cu o valoare de 3 miliarde de...

Pachet pentru reindustrializarea României
Viitorul începe azi vineri, 20 septembrie 2024

Energie pentru viitor

În ultimii ani, Uniunea Europeană a reușit să facă față riscurilor critice la adresa securității aprovizionării sale cu energie, să...

Energie pentru viitor
Viitorul începe azi vineri, 13 septembrie 2024

Vulnerabilităţi în spațiul cibernetic

Cifrele fac din incident cel mai mare eveniment cibernetic, depăşind toate atacurile şi evenimentele anterioare. A fost o disfuncţionalitate, un...

Vulnerabilităţi în spațiul cibernetic

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company