Teimplici.ro
“Se spune că românii cred una sau alta. Se spune că românii vor să se întâmple cutare sau cutare lucru. Se folosesc statistici pentru a se lua decizii. Nu lăsa statisticile să spună ce cred românii sau ce proiecte cu impact în societate îşi doresc.
România Internațional, 29.06.2014, 08:58
“Se spune că românii cred una sau alta. Se spune că românii vor să se întâmple cutare sau cutare lucru. Se folosesc statistici pentru a se lua decizii. Nu lăsa statisticile să spună ce cred românii sau ce proiecte cu impact în societate îşi doresc. E timpul să te regăseşti în cifrele care determină schimbările.” Acesta este mesajul cu care, la începutul lunii iunie, în România a fost lansată prima platformă-referendum de responsabilitate corporativă care permite românilor să voteze şi să stabilească domeniile care li se par de interes. Platforma intitulată “Te implici” îşi propune să stea la baza unei comunităţi online destinate tuturor celor interesaţi de viitorul societăţii în care trăiesc. Fie că este vorba de organizaţii non-profit, grupuri de iniţiativă sau cetăţeni cu spirit civic, aceştia sunt invitaţi să voteze direcţiile pe care le consideră prioritare şi în care pot fi dezvoltate proiecte concrete.
Alina Adochiţei, reprezentantul companiei care a lansat această plaformă, ne explică exact cum funcţionează lucrurile: În fiecare zi luăm decizii pe baza statisticilor, a cifrelor. Totuşi vrem să vedem dincolo de acestea, vrem să vedem care sunt oamenii implicaţi în societate, care este părerea lor, vrem să o ascultăm şi să punem în aplicare ceea ce ei îşi doresc. Fiecare companie trebuie să îşi aplece urechea către vocea clienţilor săi şi să facă astfel încât să-i mulţumească, nu doar din punct de vedere comercial ci şi din punctul de vedere al dezvoltării sustenabile. Organizaţiile non guvernamentale sau grupurile de iniţiativă sau chiar cetăţenii cu spirit civic intră pe teimplici.ro, selectează o arie de interes pentru ei şi apasă pe butonul susţin” sau mă implic”. Ariile noastre de implicare sunt educaţie, sănătate, protecţie socială, mediu, dezvoltare şi inovaţie. Pe fiecare arie de interes există posibilitatea de a fi adăugate domenii şi proiecte pe care utilizatorii le consideră importante pentru ei şi mai departe fiecare susţinător poate comenta sau poate acorda voturi pentru fiecare dintre aceste proiecte.”
Între proiectele propuse spre susţinere se numără grădinile pe acoperişuri, susţinerea sporturilor de masă, dotarea spitalelor, conectarea comunităţilor izolate la telefonie şi internet, telemedicină şi facilitarea accesului publicului larg la cultură. Până în prezent, aria care a trezit cel mai mult interesul utilizatorilor este educaţia, categorie la care sunt 12 proiecte înscrise: de la educaţie despre nutriţie în şcoli şi grădiniţe, până la educaţie pentru viaţă şi tehnologizarea învăţământului, mi-a spus Alina Adochiţei: Cel mai de succes este proiectul care susţine acordarea burselor de excelenţă tinerilor care au performanţe foarte bune în învăţământ. Din punctul meu de vedere, companiile ar trebui să acorde mai multă importanţă inovaţiei pentru că este ceea ce ne va ajuta pe toţi să ne dezvoltăm, să ajutăm tinerii să crească frumos, să avem un mediu cu dezvoltare sustenabilă şi aşa mai departe. Inovaţia este domeniul în care cu toţii ar trebui să depunem mai multe eforturi.”
Platforma a fost lansată pe 3 iunie, şi, în curând, prima fază, cea care presupune identificarea ariilor de interes pentru membrii societăţii, se va încheia. Dar comunitatea creată online în această primă etapă va continua să joace un rol important în derularea proiectului teimplici.ro.
Încercăm să aducem cât mai mulţi utilizatori pe platformă, avem şi susţinerea presei şi a bloggerilor pe internet, încercăm să aducem cât mai mulţi pentru ca rezultatul referendumului să fie valid. La sfârşitul proiectului, ne dorim să-i susţinem pe cei defavorizaţi, pe cei care au cu adevărat nevoie de ajutorul nostru. Comunitatea va continua să se dezvolte şi după afişarea rezultatelor referendumului, adică după data de 30 iunie 2014. Pe baza opţiunilor exprimate de public, platforma va intra într-o nouă fază, aceea de strângere de proiecte care să poată fi ulterior dezvoltate şi susţinute de mediul privat. Comunitatea va juca un rol important în selectarea celor mai relevante şi presante proiecte şi în promovarea acestora în vederea finanţării. Încercăm să obţinem finanţare şi din partea celorlalţi actori importanţi în mediul economic în care activăm. Avem în vizor orice companie care doreşte să se implice activ în comunitatea în care activează, oricine e dispus să investească în dezvoltarea societăţii noastre e binevenit.”
Printre primii membri activi ai comunităţii se numără organizaţii precum Asociaţia Telefonul Copilului – care oferă un număr gratuit la care copiii pot suna să ceară sfaturi când au probleme acasă, Asociaţia Mai Mult Verde – o asociaţie ce militează pentru o viaţă eco, ViitorPlus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă, şi Asociaţia P.A.V.E.L. – care se ocupă de copiii bolnavi de cancer. Lista rămâne deschisă, orice organizaţie putându-se alătura comunităţii “Te implici” prin susţinerea temelor relevante pentru activitatea lor.