Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Escape la muzeu

Aveţi poftă de joacă? Cum ar fi dacă atunci când ne jucăm aflăm şi informaţii culturale diverse, pe care le reţinem fără să ne dăm seama? Pare suficient de provocator? Aşa s-au gândit şi organizatorii “museum quest.

Escape la muzeu
Escape la muzeu

, 15.09.2021, 17:42

Aveţi poftă de joacă? Cum ar fi dacă atunci când ne jucăm aflăm şi informaţii culturale diverse, pe care le reţinem fără să ne dăm seama? Pare suficient de provocator? Aşa s-au gândit şi organizatorii “museum quest”, un proiect cultural despre care am vorbit cu iniţiatoarea lui, Cătălina Stanciu, care ne-a povestit: “Museum quest a început în 2020 ca proiect cultural, finanţat de Ministerul Culturii. Noi avem de şase ani în Bucureşti un Escape Room şi ne plac foarte mult activităţile acestea de distracţie inteligentă, în echipă. Şi ne-am gândit foarte mult la ce am putea să aducem pe piaţa bucureşteană, ca oamenii să poată să se distreze şi într-un mediu cultural. Am început parteneriate cu muzee, pentru a dezvolta vânători de comori în cadrul muzeelor bucureştene. Este practic vorba tot despre un joc de echipă, în care două până la şase persoane trebuie să viziteze muzeele şi să facă o cursă culturală, de descoperire indicii şi de rezolvare misiuni.”



De la Cătălina Stanciu am aflat care sunt muzeele partenere şi ce se întâmplă în “cursă”: “În prezent, parteneriatele noastre sunt cu Muzeul Antipa, Muzeul Satului, Muzeul de istorie şi Muzeul Militar. Echipele se pot înregistra pe site-ul nostru, pe www.museumquest.ro. Acolo îşi fac rezervarea intervalului orar în care vor să vină să facă traseul cultural, se prezintă la data şi ora rezervate la muzeul ales, sunt întâmpinaţi de un reprezentant al nostru, un game master, care le face un mic instructaj cu privire la ceea ce presupune această vânătoare a comorilor şi care este scopul pentru care vor face respectiva cursă culturală, iar din momentul în care se dă start jocului, ei primesc o serie de borsete încuiate cu lacăte şi au la dispoziţie, la Muzeul Satului 90 de minute, iar la celelalte muzee 60 de minute, pentru a descoperi toate indiciile pe care noi le-am gândit pentru ei şi pentru a rezolva toate misiunile, să ajungă la finalul cursei.”



Am invitat-o pe Cătălina Stanciu să ne dea exemple de indicii, dar s-a ferit să o facă. Însă ne-a tentat cu descrierea procesului de joacă: “Ei au de interacţionat foarte mult cu elementele culturale dintr-un muzeu şi, folosindu-se de spiritul de echipă şi de gândirea logică, dar şi de intuiţie şi dorinţa de a descoperi lucruri, au de rezolvat o serie de minipuzzle-uri şi mistere, care îi ajută să treacă de la o rundă la alta, fiecare membru al echipei având câte o borsetă încuiată cu lacăte, misiunea lor este să descuie succesiv lacătele respective, pentru a descoperi noi mistere. Este un joc foarte interactiv, se bazează foarte mult pe colaborarea în echipă şi este, practic, o combinaţie între escape-room şi vânătoarea comorilor clasică. La muzeele Antipa, de istorie şi militar pot fi un minim de doi participanţi, iar la Muzeul satului un minim de patru participanţi. O echipă este formată din şase persoane maximum, iar distracţia este garantată. N-am avut niciun participant care să nu fie de-a dreptul fascinat de acest nou mod de a descoperi muzeele.”



Am aflat, cu bucurie, că nu avem nevoie de cunoştinţe prealabile, pentru a ne avânta în descoperirea muzeelor: “Noi ne folosim de spaţiile muzeale şi de colecţiile muzeelor ca să aducem public nou în cadrul muzeelor, care să descopere prin joc o serie de informaţii culturale, ştiinţifice, dar să se şi distreze în acelaşi timp. Nu este nevoie neapărat să ştie istoria românilor, înainte să intre în muzeu, dar vor descoperi şi cu siguranţă vor rămâne cu foarte multe informaţii, fără să le perceapă neapărat ca pe nişte informaţii muzeale, pur şi simplu, prin participarea la joc şi descoperirea anumitor misiuni pe care noi le-am gândit, tocmai pentru ca aceştia să rămână şi cu informaţii în urma vizitei la muzeu.”



Cătălina Stanciu ne-a asigurat că este o activitate foarte potrivită şi pentru familii cu copii, de minim 7 ani, dar şi pentru teambuilding, aniversări, fiind un joc foarte versatil şi poate fi apreciat de grupuri de toate vârstele. O invitaţie la joacă de nerefuzat!




Foto: Road Ahead / unsplash.com
România la ea acasă marți, 25 iunie 2024

Tabere antibullying

“A sosit vacanţa, cu trenul din Franţa” era o rimă foarte cunoscută atunci când eram copii. Şi tot atunci nici nu se punea problema...

Tabere antibullying
Proiectul
România la ea acasă marți, 18 iunie 2024

Să ciTimişoara!

Ne plac oamenii care citesc! Şi ne plac proiectele legate de cărţi, aşa că o iniţiativă timişoreană nu putea să ne scape: Să ciTimişoara,...

Să ciTimişoara!
“Ils sont fous ces roumains! L Eldorado Roumain! - Mare de tot!”, autor Christine Colonna-Cesari
România la ea acasă marți, 11 iunie 2024

Despre români, din mai multe perspective!

  Tradițiile, obiceiurile şi ospitalitatea românilor impresionează vizitatorii străini, aşa cum de basm sunt şi zonele pitoreşti ce...

Despre români, din mai multe perspective!
Cireșe / Foto: RRI
România la ea acasă marți, 04 iunie 2024

La cules!

Ancoraţi de cele mai multe ori în activităţi urbane, oamenii uită câtă bucurie pot aduce câteva ore petrecute în natură, în special când...

La cules!
România la ea acasă marți, 28 mai 2024

Olimpiada zâmbetelor la sate

Suntem obişnuiţi să ne bucurăm şi să ne lăudăm cu succesele olimpicilor noştri. Adolescenţii români par foarte abili în a câştiga...

Olimpiada zâmbetelor la sate
România la ea acasă marți, 21 mai 2024

“Siguranță pentru oameni – protecție pentru urși”, la Băile Tuşnad

Băile Tușnad își propun să devină primul oraș bear smart din România și un model pentru întreaga Europă. Astfel, în această lună a fost...

“Siguranță pentru oameni – protecție pentru urși”, la Băile Tuşnad
România la ea acasă marți, 14 mai 2024

Preţioşii păstrători ai folclorului dobrogean

Ansamblul „Dobrogeanca“ al Casei de Cultură Sulina, a fost înfiinţat în anul 2010 şi are în componenţă tineri iubitori de folclor, care,...

Preţioşii păstrători ai folclorului dobrogean
România la ea acasă marți, 07 mai 2024

Formele sticlelor de vin

Un român consumă în medie 2,5 sticle de vin pe lună, reprezentând 23,5 litri pe an. Cifrele sunt relativ stabile în ultimii ani, în creştere...

Formele sticlelor de vin

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company