Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Cu bocitoarele la discotecă sau altfel despre siguranţa

Uniunea Europeană şi-a propus ca până în 2020, să reducă numărul victimelor accidentelor rutiere cu 50%, în toate cele 27 de ţări membre.

Cu bocitoarele la discotecă sau altfel despre siguranţa
Cu bocitoarele la discotecă sau altfel despre siguranţa

, 17.02.2013, 02:59


Uniunea Europeană şi-a propus ca până în 2020, să reducă numărul victimelor accidentelor rutiere cu 50%, în toate cele 27 de ţări membre. Principalele cauze ale accidentelor rutiere sunt traversarea neregulamentară a drumurilor publice, neacordarea priorităţii, viteza excesivă şi condusul sub influenţa băuturilor alcoolice. România a început o serie de campanii de sensibilizare a opiniei publice reunite sub sloganul Alege viaţa”. Inspectoratul General al Poliţiei Române şi agenţia Publicis au ales un mod inedit de a comunica participanţilor la trafic mesajul: prin intermediul unor personaje inconfundabile. Imaginile a trei dintre marii dictatori ai lumii au fost folosite pentru a transmite ideea că dacă loveşti un pieton, acesta va fi cel mai probabil o victimă inocentă, a spus Silviu Nedelschi, director de creaţie: I-am luat pe cei indubitabil răi ai istoriei, Stalin, Hitler şi Saddam şi i-am proiectat pe câte un parbriz, ca şi cum ar fi fost loviţi într-un accident rutier. Ideea este că aşa ceva nu se va întâmpla niciodată, atunci când loveşti pe cineva, chiar dacă ţi-ai dori să fie cel mai rău om din lume, de obicei loveşti un inocent, e un om bun. E un alt fel de a atrage cumva atenţia şoferilor, un alt fel de mesaj care îi loveşte la suflet pe oameni. Dacă nu eşti atent când conduci, loveşti un om care nu va fi cel mai rău om din lume.”




Imaginile dictatorilor lipiţi de parbriz au făcut înconjurul lumii în doar două zile. A urmat un videoclip filmat în faţa unui club celebru din Bucureşti, într-o sâmbătă seară. Un grup de bocitoare aştepta la ieşirea din club şi-i conducea la maşină pe petrecăreţi cu un cântec specific de înmormântare. Ai băut maică? Te urci la volan? Aoleu, unde te duci? Unde te duci tu, maică dragă, /de ce zaci întins pe stradă/ Piei Satană cu venin/ tu i-ai dat alcool din plin./ Mi l-ai luat de la lumină/ şi l-ai suit în maşină./ Primeşte-l tu, Doamne, Sus,/ c-a băut şi a condus… Aoleu, nu pleca maică, nu pleca! Ai grijă, Doamne, de el.”

Şi dacă bocetul nu era luat în serios, atunci ştergarul brodat, legat de oglinda retrovizoare a maşinilor când conduc pe cineva pe ultimul drum, era un alt semnal de alarmă.


Subcomisarul de poliţie Cristian Andrieş de la Inspectoratul General al Poliţiei Rutiere a spus că această campanie, lansată înaintea sezonului estival 2012 a reuşit să atragă atenţia celor ce au văzut clipul pe internet: Încercăm să-i determinăm pe toţi participanţii la trafic să aibe un comportament responsabil şi să circule preventiv. Un număr mare de accidente rutiere se produc pe fondul consumului de băuturi alcoolice şi, încercând să diminuăm aceste evenimente, ne-am gândit să realizăm şi această campanie. Am lansat-o exact în perioada în care o mare parte a tinerilor mergeau către mare, de 1 mai, tocmai pentru a-i determina să se gândească un pic, să vadă ideea de bază: nu conduce după ce ai băut băuturi alcoolice. Dar asta nu era o campanie adresată doar tinerilor, ci tuturor conducătorilor auto. Unii au fost încântaţi de idee, cei ce au vizualizat acel videoclip au reţinut mesajul nostru.”




Andrei Daniluc, senior copywriter, a subliniat că această modalitate de a comunica mesajul nu te urca la volan dacă ai băut” a fost şi o ocazie de a spune lucrurile altfel decât o face Poliţia de obicei: Lumea e obişnuită cu campaniile clasice ale poliţiei: nu bea, nu conduce, nu-ţi bate nevasta, nu face asta, nu face ailaltă. Ca un părinte care zice nu face asta că o să dai de belea”. Ne-am gândit că dacă schimbăm un pic unghiul Poliţia iese cu o imagine mai bună, lumea va spune uite, s-au modernizat şi ei, nu se mai rezumă la interdicţii.” Cred că de-asta a prins, din cauza modului neconvenţional în care au fost spuse lucrurile. Plus că e ceva foarte românesc, n-am auzit ca în alte ţări să fie moda asta cu femei care sunt angajate să te plângă profesionist. La noi asta e de când lumea şi cred că de-aia şi funcţionează. I-am angajat în dialog exact în momentul în care trebuiau să se hotărască dacă se urcă la volan sau se duc cu un prieten sau cheamă un taxi. Am avut două moduri de a ne comunica mesajul. Primul, bocitoarele. Şi dacă nu funcţionau ele, când ajungeau la maşină vedeau prosopul legat de oglindă şi mai era încă un avertisment acolo. Dar bocitoarele au avut clar cel mai mare impact.”




Un alt videoclip care a făcut înconjurul internetului prezintă o serie de imagini cu câini comunitari care traversează strada pe zebră. Mesajul este simplu: Dacă ei pot, poţi şi tu. Astfel, spune subcomisarul Cristian Andrieş, a fost abordată o altă cauză majoră a accidentelor rutiere: Traversarea neregulamentară a drumurilor publice a fost şi încă este una din principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave din România. Alături de viteză, a ocupat primele două locuri în clasamentul cauzelor şi în ultimii ani dar în prezent. Vorbim de o campanie inedită, dar sperăm că reacţia celor ce vor vedea acest videoclip să fie pozitivă şi să înţeleagă exact substratul mesajului respectiv: traversarea să se facă prin locuri regulamentare.”




Anul trecut în ţara noastră au avut loc aproximativ 9300 de accidente rutiere, soldate cu victime. Subcomisarul Andrieş a subliniat că prin campaniile memorabile, IGPR speră că numărul accidentelor va fi din ce în ce mai mic şi tot mai puţine familii vor trăi drame.

„Brave cut” este numele proiectului iniţiat de Fundaţia Renaşterea
România la ea acasă marți, 17 decembrie 2024

Brave Cut

Un proiect prin care, dacă avem părul lung, îl putem dona pentru realizarea de peruci din păr natural pentru cei ce au nevoie de ele. „Brave...

Brave Cut
foto: facebook.com/sapunulcheia
România la ea acasă marți, 10 decembrie 2024

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar

Povestea săpunului Cheia ne poartă în timp până la data de 3 martie 1886, când Lippa Brunstein înregistra la primărie fabrica familiei sale....

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar
Foto: RRI (Ștefan Baciu)
România la ea acasă marți, 03 decembrie 2024

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!

Istoria de două milenii a staţiunii Băile Herculane începe odată cu prima sa atestare documentară în anul 153 e.n. şi se continuă cu...

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!
Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 26 noiembrie 2024

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului

Cu intenţia de a evidenţia patrimoniul cultural din ţara noastră, Asociaţia Designers, Thinkers, Makers a creat programul “Culture and...

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 19 noiembrie 2024

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi

În această toamnă, la Iaşi, a fost marcată Ziua internaţională a nonviolenţei, care a fost stabilită de Organizaţia Naţiunilor Unite, în...

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi
România la ea acasă marți, 12 noiembrie 2024

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti

Germania anilor 1919 dădea curentul Bauhaus, provenind din asocierea cuvintelor germane bau – a construi și Haus – casă. Extrem de...

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti
România la ea acasă marți, 29 octombrie 2024

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”

Astăzi discutăm despre un film. Şi am ales această temă, pentru că “Anul Nou care n-a fost”, primul lungmetraj al regizorului şi...

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”
România la ea acasă marți, 22 octombrie 2024

Apa de Dunăre, bună de băut

Mai târziu, după 126 de ani, o ecologistă olandeză, Li An Phoa, fondatoarea mișcării Drinkable Rivers și partenerul ei, Maarten van der...

Apa de Dunăre, bună de băut

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company