Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Ce te faci când vei fi mare?

De câteva luni, un parc de edutainment deschis în Bucureşti invită copiii la învăţare prin joacă, într-un spaţiu amenajat ca un oraş al copiilor.

Ce te faci când vei fi mare?
Ce te faci când vei fi mare?

, 17.01.2023, 14:14

De câteva luni, un parc de edutainment
deschis în Bucureşti invită copiii la învăţare prin joacă, într-un spaţiu
amenajat ca un oraş al copiilor. Aici aceştia pot descoperi ce meserie i-ar
interesa, un demers absolut necesar atâta vreme cât, în general, ei au acces la
informaţii mai mult teoretice decât practice în procesul educativ. Am vorbit
despre această idee cu Ana-Maria Pascaru, director marketing şi comunicare:

Destiny Park este primul parc de edutainment, de altfel, din România. Am
deschis pe 2 septembrie, deci au trecut deja 4 luni de la deschidere. Ne
bucurăm că am venit pe piața din România cu un astfel de concept, pentru că
învățarea prin joacă este un concept relativ nou pentru români și vine cumva ca
o completare la tot ce ține de învățarea non-formală pe care copiii o pot avea
în afara curicullei școlare. Noi ne adresăm copiilor între 4-14 ani. Este o
plajă de vârstă destul de mare. Și scopul nostru principal este, cum spuneam,
acela de a educa prin joacă. Este practic un oraș în miniatură. Noi spunem că
este un oraș condus de copii. Avem o zonă industrială, locuri în care copiii intră
și învață, de exemplu, despre procesul de fabricare a laptelui sau despre
procesul de fabricare a mobilei sau despre agricultură și cum arată agricultura
viitorului. Avem o zonă care este dedicată medicinei. Avem o clinică de
stomatologie, dar și un spital care are mai multe secții, o secție de
neonatologie, o secție de chirurgie și o secție de primiri urgențe și
ambulanță. În toate aceste zone noi învățăm copiii, practic, anumite meserii.
Este adevărat, punem doar bazele. Ele au oferit niște cunoștințe, dar totul
prin joacă și asta îi face pe ei să se simtă bine și să acumuleze cunoștințele
mult mai ușor.


Ana-Maria Pascaru, director marketing şi
comunicare, a adăugat elementul de noutate pe care experienţele de aici le aduc
în viaţa copiilor: Dacă vă aduceți aminte, pe vremuri se făceau
vizite la locul de muncă al părinților. Acum înțeleg că aceste lucruri se mai
întâmplă, dar nu în toate companiile. Or aici, la Destiny Park, este practic
locul în care copiii vin pentru prima oară, cei mai mulți dintre ei, cum
spuneam, în legătură cu anumite meserii. Adică mergem din zona de IT, până la
medicină, agricultură, industrie, laborator de chimie, pilot de avion, pilot de
mașini. Este totul foarte atractiv pentru ei, pentru că ei se joacă și învață.


Iniţiatorii proiectului s-au gândit să îi
înveţe pe copii şi cu responsabilitatea socială, aşa că există deja proiecte în
derulare, la care copiii sunt încurajaţi să contribuie: Noi derulăm anumite
campanii, de ECSR (n.r. Environmental Corporate Social Responsibility, în
traducere Responsabilitate socială corporativă de mediu). Am început încă
dinainte de a deschide parcul, chiar și în pandemie am avut anumite activități
cu Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu, apoi în luna august înainte de deschidere,
am avut 2 săptămâni în care am primit aproape 2500 de copii în vizită, copii
din medii defavorizate sau copii cu diverse dizabilități și care au avut acces
gratuit la noi. Şi acest
proiect continuă. Practic noi în luna decembrie am început să strângem magic
bani. Magic banii sunt moneda orășelului nostru. Copiii care intră în parc,
în baza biletului achitat, primesc un cec și apoi primesc niște magic
bani.

Prima lecție este lecția de
economie, îi spunem noi, pentru că în momentul în care primesc magic banii, cu
acești magic bani intră în anumite activități, iar în alte activități care sunt
mai distractive trebuie să plătească, iar în cele în care muncesc primesc un
salariu. Deci magic banii reprezintă moneda Destiny Park și ne-am gândit că ar
fi frumos să încurajăm copiii să doneze, să învețe spiritul civic și să învețe
că a dărui este ceva frumos și să dăruiești unor copii care poate nu au alte
posibilități este ceva ce am început să facem. Drept urmare am început să
strângem magic bani de la copii, adică practic dacă copiii rămân cu magic bani
la final de experiență, când se termină turul de parc, ei pot să-i doneze sau
să plece cu ei acasă și când revin să-i folosească din nou. Și astfel am început
să strângem magic bani, iar fundația noastră practic prin acest gest simbolic,
că până la urmă este un gest simbolic al copiilor, transformă magic banii în
bilete gratuite pentru pentru copiii dezavantajați.


Copiii ajunși
aici se şi distrează, dar învaţă şi că munca este foarte importantă: (Ana-Maria
Pascaru) Unii doar muncesc, alții doar încearcă să se
distreze, dar cum vă spuneam, la un moment dat se termină banii și atunci trebuie
să se ducă să muncească. Nu există să ceară bani părinților, pentru că totul se
întâmplă doar cu magic bani. Noi avem 2 tipuri de bilete: de 3 ore și
30 și de o zi. Cei mai mulți dintre
părinți, mai ales la primele vizite, vin pentru 3 ore și jumătate. În 3 ore și
30 copiii nu pot face toate experiențele
din parc, pentru că o experiență durează undeva între 15 și 20 de minute. La intrare,
copiii pot face un tur de parc, de obicei asta-i sfătuim să facă împreună cu
părinții și să vadă ce le-ar plăcea să facă. Deci, practic, odată intrați, ei
aleg în ce activități vor să participe, unde vor să se ducă și, de regulă, să
știți că foarte mulți dintre ei sunt foarte fericiți să muncească, pentru că
sunt mândri că primesc salariu.


Ana-Maria Pascaru ne-a spus ce aleg să
facă copiii cu vârste mai mari: Cei mai mari, adică cei între 10,11
și 14 ani, se îndreaptă spre activitățile mai haioase sau care li se par lor
foarte interesante. De exemplu, Academia de Aviație este o zonă foarte populară
pentru copiii mai mari, pentru că avem 2 simulatoare de aviație care sunt reale
și unde și cei mari și-ar dori să se joace. Și atunci asta este o zonă foarte
dorită de cei mai mari, la fel cum este, de altfel și zona de spital sau zona de
simulatoare de Formula 1.


Am aflat că majoritatea îndrumătorilor din
parc cunosc limba engleză, dar mulţi dintre ei vorbesc şi rusă și franceză,
astfel încât parcul se adresează copiilor indiferent de naţionalitate.


RadioRomaniaInternational · România la ea acasă – 17.01.2023
„Brave cut” este numele proiectului iniţiat de Fundaţia Renaşterea
România la ea acasă marți, 17 decembrie 2024

Brave Cut

Un proiect prin care, dacă avem părul lung, îl putem dona pentru realizarea de peruci din păr natural pentru cei ce au nevoie de ele. „Brave...

Brave Cut
foto: facebook.com/sapunulcheia
România la ea acasă marți, 10 decembrie 2024

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar

Povestea săpunului Cheia ne poartă în timp până la data de 3 martie 1886, când Lippa Brunstein înregistra la primărie fabrica familiei sale....

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar
Foto: RRI (Ștefan Baciu)
România la ea acasă marți, 03 decembrie 2024

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!

Istoria de două milenii a staţiunii Băile Herculane începe odată cu prima sa atestare documentară în anul 153 e.n. şi se continuă cu...

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!
Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 26 noiembrie 2024

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului

Cu intenţia de a evidenţia patrimoniul cultural din ţara noastră, Asociaţia Designers, Thinkers, Makers a creat programul “Culture and...

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 19 noiembrie 2024

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi

În această toamnă, la Iaşi, a fost marcată Ziua internaţională a nonviolenţei, care a fost stabilită de Organizaţia Naţiunilor Unite, în...

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi
România la ea acasă marți, 12 noiembrie 2024

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti

Germania anilor 1919 dădea curentul Bauhaus, provenind din asocierea cuvintelor germane bau – a construi și Haus – casă. Extrem de...

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti
România la ea acasă marți, 29 octombrie 2024

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”

Astăzi discutăm despre un film. Şi am ales această temă, pentru că “Anul Nou care n-a fost”, primul lungmetraj al regizorului şi...

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”
România la ea acasă marți, 22 octombrie 2024

Apa de Dunăre, bună de băut

Mai târziu, după 126 de ani, o ecologistă olandeză, Li An Phoa, fondatoarea mișcării Drinkable Rivers și partenerul ei, Maarten van der...

Apa de Dunăre, bună de băut

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company