Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru
Călătoreşte cu RATB în lumea culturii bucureştene este motto-ul unei campanii lansate de Regia Autonomă de Transport Bucureşti.
Ana-Maria Cononovici, 29.01.2017, 14:00
„Călătoreşte cu RATB în lumea culturii bucureştene” este motto-ul unei campanii lansate de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. În fiecare lună, 22 de instituţii culturale bucureştene oferă premii ce sunt trase la sorţi de utilizatorii transportului în comun bucureştean. Spectacole de circ, teatru şi chiar şi cursuri de limbi străine pot fi câştigate de călătorii fideli.
Începută ca o acţiune de tip cadou de Crăciun, adică în luna decembrie a anului trecut, campania are deja vreo 2 mii de concurenţi înscrişi şi 650 de premienţi, adică de câştigători ai unei invitaţii pentru două persoane la vreun spectacol. Vine cu detalii Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB: „Obiectivul este creşterea interesului pentru cultură la nivelul capitalei, având în vedere faptul că şi RATB-ul şi majoritatea instituţiilor de cultură, teatre, circ suntem în subordinea primăriei, este nevoie de o colaborare, pentru creşterea deschiderii oamenilor către cultură. Am iniţiat acest proiect împreună cu Direcţia cultură sport turism din primărie, am intrat în legătură cu majoritatea teatrelor, cu circul de stat, Casa Schiller şi cu alte instituţii de cultură, astfel încât pe durata a doi ani să colaborăm, instituţiile de cultură oferind invitaţii la spectacole pentru călătorii care se înscriu la tragerea la sorţi. Ne-am gândit să fidelizăm călătorii care au abonamente nominale, care pentru noi sunt cei fideli. Latura culturală reprezintă un aspect important şi ne dorim să dezvoltăm acestă colaborare. Vrem să colaborăm şi cu edituri, cum am colaborat pe perioada Târgului Gaudeamus. Vrem ca transportul public, având în vedere că este prezent în viaţa publică a oraşului permanent, să fie un instrument de deschidere către cultură. Acest gen de proiecte o puztem regăsi chiar la nivel eurpean, mă uitam la Regia de transport din Paris unde există astfel de proiecte.”
Pentru a câştiga o invitaţie în cadrul campaniei, este de ajuns ca deţinătorul unui card nominal, cu abonament lunar, să acceseze site-ul RATB şi să se înscrie pentru tragerea la sorţi. Instituţiile de cultură partenere şi datele de contact ale acestora pot fi găsite, de asemenea, pe acelaşi site. Astfel, publicul va găsi într-un singur loc, accesând site-ul RATB, întreaga ofertă culturală bucureşteană.
RATB precizează că toţi cei care s-au înscris începând cu 25.12.2016, vor fi incluşi automat în lista participanţilor la tragerea la sorţi care va fi organizată în luna februarie 2017.
Acest proiect a început în luna decembrie 2016 şi se va desfăşura timp de doi ani, până în luna decembrie 2018, scopul său fiind de a creştere interesul publicului pentru actul cultural şi fidelizarea călătorilor, susţine Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB, care ne-a asigurat că speră ca tot mai mulţi călători să fie interesaţi de cultură. Ce invitaţii au fost puse în joc? „Pentru toate spectacolele am avut invitaţii de la instituţiile de cultură: Avem invitaţii la Teatrul Ţăndărică, la spectacolul „Cei trei purceluşi”, „Croitoraşul cel viteaz”, „Capra cu trei iezi” şi altele. De asemenea, la teatrul ion Creangă, „Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte”, şi altele. Teatrul Masca invită la „Nastasia”. Avem, de asemenea, la Circul Globus la spectacolul „Arena magică”. La teatrul Odeon, „De vânzare” sau „Când timpul nu se mişcă”, „Refugiul” şi „Ascensiunea lui Arturo”. De la Teatrul Stela Popescu, „Chiriţa din Iaşi”, „Harap Alb”. Sunt foarte multe spectacole. Interesul este mare, chiar am primit mesaje de la călători să colaborăm mai strâns cu teatrele, astfel încât să primim invitaţii şi pentru spectacolele care se joacă de obicei cu casa închisă.”
Idei frumoase, susţinute cu entuziasm de instituţiile culturale bucureştene şi apreciate de călători, care, iată, îşi pot şi exprima preferinţele culturale. În plus, ne asigură organizatorii campaniei, dacă există câştigători interesaţi de alte premii decât cele câştigate, ei le pot schimba cu alţi călători folosind tot site-ul RATB ca intermediar.(