Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru

Călătoreşte cu RATB în lumea culturii bucureştene este motto-ul unei campanii lansate de Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru
Abonamentul de transport în comun te trimite la teatru

, 29.01.2017, 14:00


„Călătoreşte cu RATB în lumea culturii bucureştene” este motto-ul unei campanii lansate de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. În fiecare lună, 22 de instituţii culturale bucureştene oferă premii ce sunt trase la sorţi de utilizatorii transportului în comun bucureştean. Spectacole de circ, teatru şi chiar şi cursuri de limbi străine pot fi câştigate de călătorii fideli.



Începută ca o acţiune de tip cadou de Crăciun, adică în luna decembrie a anului trecut, campania are deja vreo 2 mii de concurenţi înscrişi şi 650 de premienţi, adică de câştigători ai unei invitaţii pentru două persoane la vreun spectacol. Vine cu detalii Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB: „Obiectivul este creşterea interesului pentru cultură la nivelul capitalei, având în vedere faptul că şi RATB-ul şi majoritatea instituţiilor de cultură, teatre, circ suntem în subordinea primăriei, este nevoie de o colaborare, pentru creşterea deschiderii oamenilor către cultură. Am iniţiat acest proiect împreună cu Direcţia cultură sport turism din primărie, am intrat în legătură cu majoritatea teatrelor, cu circul de stat, Casa Schiller şi cu alte instituţii de cultură, astfel încât pe durata a doi ani să colaborăm, instituţiile de cultură oferind invitaţii la spectacole pentru călătorii care se înscriu la tragerea la sorţi. Ne-am gândit să fidelizăm călătorii care au abonamente nominale, care pentru noi sunt cei fideli. Latura culturală reprezintă un aspect important şi ne dorim să dezvoltăm acestă colaborare. Vrem să colaborăm şi cu edituri, cum am colaborat pe perioada Târgului Gaudeamus. Vrem ca transportul public, având în vedere că este prezent în viaţa publică a oraşului permanent, să fie un instrument de deschidere către cultură. Acest gen de proiecte o puztem regăsi chiar la nivel eurpean, mă uitam la Regia de transport din Paris unde există astfel de proiecte.”



Pentru a câştiga o invitaţie în cadrul campaniei, este de ajuns ca deţinătorul unui card nominal, cu abonament lunar, să acceseze site-ul RATB şi să se înscrie pentru tragerea la sorţi. Instituţiile de cultură partenere şi datele de contact ale acestora pot fi găsite, de asemenea, pe acelaşi site. Astfel, publicul va găsi într-un singur loc, accesând site-ul RATB, întreaga ofertă culturală bucureşteană.



RATB precizează că toţi cei care s-au înscris începând cu 25.12.2016, vor fi incluşi automat în lista participanţilor la tragerea la sorţi care va fi organizată în luna februarie 2017.



Acest proiect a început în luna decembrie 2016 şi se va desfăşura timp de doi ani, până în luna decembrie 2018, scopul său fiind de a creştere interesul publicului pentru actul cultural şi fidelizarea călătorilor, susţine Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB, care ne-a asigurat că speră ca tot mai mulţi călători să fie interesaţi de cultură. Ce invitaţii au fost puse în joc? „Pentru toate spectacolele am avut invitaţii de la instituţiile de cultură: Avem invitaţii la Teatrul Ţăndărică, la spectacolul „Cei trei purceluşi”, „Croitoraşul cel viteaz”, „Capra cu trei iezi” şi altele. De asemenea, la teatrul ion Creangă, „Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte”, şi altele. Teatrul Masca invită la „Nastasia”. Avem, de asemenea, la Circul Globus la spectacolul „Arena magică”. La teatrul Odeon, „De vânzare” sau „Când timpul nu se mişcă”, „Refugiul” şi „Ascensiunea lui Arturo”. De la Teatrul Stela Popescu, „Chiriţa din Iaşi”, „Harap Alb”. Sunt foarte multe spectacole. Interesul este mare, chiar am primit mesaje de la călători să colaborăm mai strâns cu teatrele, astfel încât să primim invitaţii şi pentru spectacolele care se joacă de obicei cu casa închisă.”



Idei frumoase, susţinute cu entuziasm de instituţiile culturale bucureştene şi apreciate de călători, care, iată, îşi pot şi exprima preferinţele culturale. În plus, ne asigură organizatorii campaniei, dacă există câştigători interesaţi de alte premii decât cele câştigate, ei le pot schimba cu alţi călători folosind tot site-ul RATB ca intermediar.(


Foto: Road Ahead / unsplash.com
România la ea acasă marți, 25 iunie 2024

Tabere antibullying

“A sosit vacanţa, cu trenul din Franţa” era o rimă foarte cunoscută atunci când eram copii. Şi tot atunci nici nu se punea problema...

Tabere antibullying
Proiectul
România la ea acasă marți, 18 iunie 2024

Să ciTimişoara!

Ne plac oamenii care citesc! Şi ne plac proiectele legate de cărţi, aşa că o iniţiativă timişoreană nu putea să ne scape: Să ciTimişoara,...

Să ciTimişoara!
“Ils sont fous ces roumains! L Eldorado Roumain! - Mare de tot!”, autor Christine Colonna-Cesari
România la ea acasă marți, 11 iunie 2024

Despre români, din mai multe perspective!

  Tradițiile, obiceiurile şi ospitalitatea românilor impresionează vizitatorii străini, aşa cum de basm sunt şi zonele pitoreşti ce...

Despre români, din mai multe perspective!
Cireșe / Foto: RRI
România la ea acasă marți, 04 iunie 2024

La cules!

Ancoraţi de cele mai multe ori în activităţi urbane, oamenii uită câtă bucurie pot aduce câteva ore petrecute în natură, în special când...

La cules!
România la ea acasă marți, 28 mai 2024

Olimpiada zâmbetelor la sate

Suntem obişnuiţi să ne bucurăm şi să ne lăudăm cu succesele olimpicilor noştri. Adolescenţii români par foarte abili în a câştiga...

Olimpiada zâmbetelor la sate
România la ea acasă marți, 21 mai 2024

“Siguranță pentru oameni – protecție pentru urși”, la Băile Tuşnad

Băile Tușnad își propun să devină primul oraș bear smart din România și un model pentru întreaga Europă. Astfel, în această lună a fost...

“Siguranță pentru oameni – protecție pentru urși”, la Băile Tuşnad
România la ea acasă marți, 14 mai 2024

Preţioşii păstrători ai folclorului dobrogean

Ansamblul „Dobrogeanca“ al Casei de Cultură Sulina, a fost înfiinţat în anul 2010 şi are în componenţă tineri iubitori de folclor, care,...

Preţioşii păstrători ai folclorului dobrogean
România la ea acasă marți, 07 mai 2024

Formele sticlelor de vin

Un român consumă în medie 2,5 sticle de vin pe lună, reprezentând 23,5 litri pe an. Cifrele sunt relativ stabile în ultimii ani, în creştere...

Formele sticlelor de vin

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company