30 Days Smoke Free Challenge
Galantom.ro începe anul în forţă cu o campanie 2 în 1: 30 de zile în care să vă lăsaţi de fumat şi să susţineţi o cauză caritabilă.
Ana-Maria Cononovici, 23.08.2015, 10:28
Galantom.ro, platformă de strângere de fonduri, de care am mai vorbit spre sfârşitul anului trecut, începe anul în forţă cu o campanie 2 în 1: 30 de zile în care să vă lăsaţi de fumat şi să susţineţi şi să strângeţi în acelaşi timp fonduri pentru o cauză caritabilă.
Galantom s-a născut la iniţiativa unor tineri pasionaţi de programe sociale şi IT care au ales să dezvolte proiecte generatoare de schimbare cu impact în societatea românească.
Adevărată provocare, “30 Day Smoke Free Challenge(30 de zile în care să te laşi de fumat) îmbină renunţarea la fumat cu ideea de strângere de fonduri individual, voluntar, urmărind atât reducerea numărului de persoane care fumează în România, cât şi creşterea nivelului de implicare socială a oamenilor şi susţinerea proiectelor organizaţiilor nonprofit cu impact în comunitate.
Ne spune care este intenţia acestei campanii, Andrei Chirtoc, cofondator al platformei Galantom:
Vrem să arătăm că există o viaţă şi fără ţigări şi chiar o viaţă bună, cel puţin din punctul de vedere al tonusului, mai pozitiv şi fizic. Ideea noastră, în colaborare cu centrul pentru consiliere pentru renunţare la fumat din cadrul institutului Marius Nasta, este să lansăm o provocare pentru fumători. Desigur că toţi ştiu motivele pentru care ar fi bine să se lase de fumat, însă noi încercăm să le oferim o motivaţie în plus şi anume aceea de a susţine o cauză caritabilă. Concret cum funcţionează: poţi să te înscri în campanie, avem şi un site dedicat, se numeşte galantom.rosmokefreechallenge. Mai întâi alegi o cauză pe care vrei să o susţii, apoi îţi faci o pagină de strângere de fonduri pe Galantom şi donezi în fiecare zi banii pe care i-ai da pe ţigări timp de 30 de zile şi, în plus, îţi antrenezi colegii, prietenii, mediu social, să facă şi ei o donaţie şi să te susţină. Practic tu susţii cauza, dar şi susţinerea celor din jur te motivează. După 30 de zile fără fumat, ai de 5 ori mai multe şanse să renunţi definitiv. Dacă vrei să renunţi, e bine, ai foarte multe avantaje şi dacă nu vei să renunţi, ai arătat prietenilor că oricând poţi să te laşi, că este şi pentru tine şi mai mult decât atât, ai susţinut o cauză importantă, care aduce schimbare în comunitate.
În România, cele mai frecvente boli cauzate de fumat sunt cele cardiovasculare: infarct miocardic şi accident vascular cerebral, boli care nu se soldează obligatoriu cu deces imediat. În schimb, afectarea calităţii vieţii este mereu prezentă. Iar specialiştii afirmă că renunţarea la fumat scade la jumătate riscul de boli cardiovasculare după doar 1 an.
Chiar dacă toţi fumătorii ştiu deja pe dinafară motivele pentru care fumatul este rău pentru organismul lor, dar şi beneficiile pe care le au dacă se vor opri, Galantom.ro le oferă un motiv suplimentar, de a susţine o acţiune caritabilă, contribuind la schimbarea în bine a comunităţii.
L-am întrebat pe Andrei Chirtoc dacă acest angajament pe care îl iei în faţa altora, în cadrul unei campanii, mobilizează diferit: Sigur că mobilizează diferit. Avem experienţa evenimentelor sportive, în care cei care se implică în strângerea de fonduri, oameni care îşi propun să alerge primul maraton din viaţa lor, şi faptul că susţin o cauză şi au mai mulţi oameni care cred în ei, îi determină să nu se oprească, să aibă mai multă motivaţie. Sperăm că acelaşi principiu o să fie valabil şi în cazul 30 Day Smoke Free Challenge. Mizăm oarecum şi pe cuvântul dat prietenilor sau celor apropiaţi, pentru că, până la urmă, conflictul cu fumatul intervine între cei apropiaţi, frate, soră, iubită, mamă, tată, care te tot bat la cap să te laşi de fumat, că nu-ţi face bine. În momentul în care intervin un cuvânt dat şi o campanie publică, o să-l determine pe cel care intră în campanie să renunţe la fumat.
Pagina de strângere de fonduri este personalizată cu o galerie foto, descrierea motivaţiei iniţiatorului campaniei şi este legată de un modul de donaţii online pentru cauza pe care o susţine. Astfel, cel care participă la campanie donează pe pagina sa, zilnic sau la sfârşitul celor 30 de zile, banii pe care i-ar fi cheltuit pe ţigări. De asemenea, acesta promovează online şi offline demersul său şi îi încurajează pe cei din cercul lui social să susţină cu donaţii, la rândul lor, cauza caritabilă aleasă şi efortul său.
L-am întrebat pe Andrei Chirtoc dacă sunt mulţi aceia care se încumetă să intre în acest maraton al renunţării la fumat: Am lansat campania săptămâna trecută, avem patru aplicanţi, cu care suntem în legătură şi sperăm că vor şi concretiza. Credem că noutatea şi creativitatea campaniei sau ideii ar putea să atragă atenţia şi să-i determine pe oameni să încerce.
Donaţiile se fac simplu şi în deplină siguranţă prin plata online cu cardul direct pe pagina de strângere de fonduri de pe Galantom.ro. Din august 2013 Galantom a reuşit să aducă împreună pe platformă peste 50 de organizaţii, 738 de fundraiseri voluntari şi peste 6000 de donatori care au strâns peste 760.000 de lei pentru proiecte cu impact în comunitate, în domeniul sănătăţii, educaţiei, mediului, dezvoltării comunitare, incluziunii sociale şi sportului.