City Break în România
Lipsa timpului liber şi stresul cotidian şi-au pus de-a lungul timpului amprenta şi asupra turismului, creându-se astfel un nou concept, acela de city-break.
Ana-Maria Cononovici, 06.11.2014, 10:51
Lipsa timpului liber şi stresul cotidian şi-au pus de-a lungul timpului amprenta şi asupra turismului, creându-se astfel un nou concept, acela de city-break. Câteva zile dedicate unei destinaţii turistice noi îţi pot încărca bateriile pentru o nouă săptămână de lucru.
Am încercat să aflăm dacă România este pregătită pestru satisfacerea acestei cerinţe moderne, împreună cu Anca Şerban, operator turism: Pentru ca un oraş să fie privit ca o destinaţie potrivită de city break, trebuie să îndeplinească nişte criterii: să avem accesabilitate, să avem atracţii şi să avem posibilităţi de cazare. Probabil că atracţiile existau de mai mult timp, posibilităţile de cazare, de asemenea, accesabilitatea mai era o problemă, dar în ultima vreme şi aceasta a fost rezolvată, pentru că în acest moment avem o multitudine de curse directe ale companiilor low-cost şi de linie, care leagă oraşele europene de oraşe din România, la nivel de preţ cât se poate de convenabil.”
Potrivit statisticilor, principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii străini în România în prima jumătate a anului, l-au reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (57,9% din numărul total de turişti). Cel de al doilea motiv al sejurului l-au reprezentat călătoriile în scop particular (42,1% din numarul total de turişti), cheltuielile acestora reprezentând 35,7% din total. Călătoriile în scop particular includ vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, sărbători religioase sau alte activităţi.
Care sunt oraşele către care se îndreaptă interesul vizitatorilor, am aflat tot de la Anca Şerban: Interesul se îndreaptă preponderent către Bucureşti, Sibiu, Cluj Napoca şi probabil Timişoara. Bucureştiul este cel mai ofertant. Aici se întâmplă în permanenţă lucruri tentante. Spectacolele de operă sunt un punct de atracţie important şi asta nu numai în Bucureşti, ci şi la Cluj şi la Timişoara. Nu trebuie să-i uităm pe tineri şi aici Bucureştiul este foarte recomandat şi tot mai mult solicitat pentru zona de clubbing, care e bine reprezentată, e vie. Apoi, dacă este să ne referim la Sibiu, aici avem o viaţă culturală intensă, cu o agendă culturală bogată unde se simte colaborarea între autorităţile locale şi operatorii turistici din piaţă. Clujul îl putem privi din perspectiva anului 2015, când va fi European Youth Capital şi cu siguranţă titulatura aceasta o să atragă o serie de manifestări dedicate tinerilor şi care vor suscita interesul vizitatorilor străini.”
De asemenea, anual, circa 100.000 de străini sunt interesaţi de serviciile de sănătate, cea mai mare parte a lor vizitând staţiunile balneare. Cea mai mare parte a turiştilor interesaţi de acest segment ajung la Covasna şi la Herculane pentru a se trata de probleme cardiovasculare şi pentru a beneficia de tratament împotriva reumatismului. Cele mai multe solicitări privind turismul balnear vin din Israel, Germania şi, mai nou, Italia.
Dacă statisticile arată că turiştii străini care ne-au vizitat ţara în prima jumătate a anului au cheltuit în medie 2500 de lei în ţara noastră, am vrut să aflăm de la interlocutoarea noastră cât costă un pachet de city-break. Anca Şerban: Pentru Bucureşti, un preţ orientativ pentru un pachet de servicii incluzând zbor direct, cu transferuri de la aeroport la hotel, cu două nopţi de cazare într-un hotel recomandabil de trei stele, localizat central şi o cină cu program folcloric sau de alt tip, un tur de oraş de o jumătate de zi, ar fi undeva la 238 euro de persoană, cu cazare în cameră dublă. Dacă turistul optează pentru cazare de 5 stele, se ajunge la 268 euro de persoană. Cam acelaşi preţ este şi în celelalte oraşe. Este un preţ competitiv şi chiar tentant.”
România va participa la târgul de turism de la Londra în care … operatori de turism îşi vor face cunoscută oferta, ne-a mai spus Anca Şerban, după care ne-a spus ce alte variante are România de a deveni o destinaţie mai atractivă: Introducerea României în Lonely Planet top ten best value destinations 2015, va ajuta la creşterea interesului pentru România. Pentru că în momentul de faţă România este prea puţin cunoscută pe piaţa vestică, informaţiile care ajung nefiind întotdeauna favorabile. Satisfacţia noastră este că odată ajunşi în România, turiştii sunt realmente încântaţi de ce descoperă aici, iar publicitatea pe care o fac ei povestindu-şi experienţele la întoarcere, cred că e cea mai credibilă şi mai eficientă.”
Şi pentru că cele mai bune perioade pentru a vizita un oraş, după părerea noastră, sunt primăvara şi toamna, nu ezitaţi să vă contactaţi operatorul turistic local, pentru conturarea unor pachete turistice la cerere.