Născut în 1884, Gheorghe Ene-Filipescu a fost un copil de țărani, analfabet, plecat desculț din Oltenița la București unde a devenit ucenic de cizmar și unde, mai târziu, avea să-și deschidă un atelier de încălțăminte de lux.
Oana Giurgiu, regizoare, producătoare de film și director executiv al Festivalului Internațional de Film Transilvania revine cu un nou documentar: Spioni de ocazie.
Este necesară intervenţia urgentă a oamenilor pentru a evita încălzirea globală catastrofală, avertizează cei mai cunoscuţi cercetători ai modificărilor climatice din întreaga lume, într-un raport al ONU publicat recent.
Oradea surprinde mereu prin multitudinea de monumente de patrimoniu.
În România trăiesc aproximativ 30 de mii de surzi, care au tot dreptul să se integreze cu demnitate în viaţa școlară, profesională ori socială. Trec, însă, adesea, neobservați, pentru simplul motiv că nu ʺfac zgomotʺ.
În primul weekend de mai s-a deschis seria evenimentelor Weekend Sessions de la Grădina Botanică din Bucureşti.
În a doua jumătate a secolului al 19-lea, fotografia se răspândește cu repeziciune și în spațiul românesc. Străini și români au imortalizat peisaje, oameni, localități și situații cotidiene.
Pe 2 aprilie 2022, Gabriela Adameşteanu - prozatoare de excepție, care a devenit încă de la debut scriitoare canonică a literaturii române - a împlinit 80 de ani.
Lumea occidentală a respirat ușurată după anunțarea rezultatelor oficiale ale scrutinului prezidențial din Franța, care au confirmat victoria lui Emmanuel Macron în fața contracandidatei sale de extremă dreapta.
Institutul Inimii, Târgu Mureș, partea centrală a României. O echipă de cardiologi condusă de medicul Horațiu Suciu realizează un transplant de inimă pentru o adolescentă de 16 ani.
Creaţia de modă şi sustenabilitatea s-au întâlnit la jumătatea lunii aprilie, la Bucureşti, în cadrul campaniei Fashion Revolution Week.
Cercetarea științifică într-un regim totalitar sau într-o dictatură este una strict controlată de aparatul de stat. Cenzura este un element nelipsit din structura acestui tip de stat, ea și aparatul represiv formând esența sa dură.
Ca toate regimurile dictatoriale fie de dreaptă, fie de stânga, și cel comunist din România a transformat filmul istoric în mijloc propagandistic.
Ca toate regimurile dictatoriale fie de dreapta, fie de stânga, și cel comunist din România a transformat filmul istoric în mijloc propagandistic