Modelul de modernizare al românilor a fost Franța și de acolo elitele române au împrumutat aproape totul.
Pe 1 noiembrie 1928, primul semnal pornit din studiourile de la Bucureşti anunţa existenţa unei voci radiofonice românești în lume.
La începuturile turbulente ale modernizării Principatelor Române din secolul al XIX-lea, istoria consemnează prezența a numeroși străini care au ajuns aici în urma unor diverse aventuri sau concursuri de împrejurări.
Apărută către sfârșitul secolului al 19-lea, cartea poștală a devenit repede un mod de comunicare între oameni, ea în sine fiind privită azi ca un adevărat obiect de artă miniaturală și un fragment de viață cotidiană.
Deși Bucureștiul are o vechime considerabilă, prima atestare documentară datând din 1459, cele mai vechi clădiri păstrate până azi - unele din ele devenite emblematice pentru oraș - au fost, în mare parte, construite...
Pictorul și revoluționarul Constantin Daniel Rosenthal este artistul-simbol al revoluției române de la 1848 din Muntenia.
Într-un oraș precum Oradea, celebru pentru clădirile sale în stil Art-Nouveau sau Secession, există și un ansamblu de clădiri mai vechi, dar la fel de faimoase și valoroase, care, de asemenea, contribuie la unicitatea arhitecturală a acestui oraș.
Transportul pe calea ferată a fost prima formă modernă de transport care a uşurat schimbul de mărfuri, a facilitat mobilitatea oamenilor şi a forţei de muncă şi a centralizat statele.
La Muzeul Național de Istorie a României un fond special de obiecte îl constituie cadourile primite de Nicolae Ceaușescu, fostul președinte al României comuniste între 1965 și 1989, și de soția acestuia, Elena Ceaușescu.
Cum în perioada interbelică Bucureștiul se dezvoltase și se extinsese mai mult ca în trecut, administrarea lui începea să pună probleme.
Monumentele trecutului atrag și cu cât sunt mai îndepărtate în timp, cu atât atrag mai mult.
În zona istorică Bucureștiului, pe strada Lipscani, centrul negustoresc și financiar-bancar dintotdeauna al capitalei, chiar vis-a-vis de sediul Băncii Naționale a României, se află Palatul Dacia-România.
Participant în luptele din al doilea război mondial, pilotul Tudor Greceanu a fost unul dintre sutele de mii de eroi români pentru care viața a luat o altă întorsătură la sfârșitul conflictului.
După ce mai mulți ani a stat închis, lăsat pradă unei deteriorări accentuate, Cazinoul din Constanța a intrat recent într-un binemeritat proces de restaurare.