Tehnologie şi inovaţie, de la tine pentru tineri
Dacă eşti licean sau student şi ai o pasiune pentru tehnologie şi inovaţie, abia aşteptăm să te cunoaştem! Astfel sună invitaţia de pe pagina de Facebook a echipei Creative Motion.
Monica Chiorpec, 29.10.2019, 14:21
Dacă eşti licean sau student şi ai o pasiune pentru
tehnologie şi inovaţie, abia aşteptăm să te cunoaştem! Astfel sună invitaţia
de pe pagina de Facebook a echipei Creative Motion. Sunt tineri, dinamici,
implicaţi în viaţa socială şi, mai important decât orice, cei mai buni în
domeniul noilor tehnologii şi al roboticii. Luca Ştirbăţ este unul dintre fondatorii Creative Motion şi ne-a spus
câteva cuvinte despre acest concept. Are foarte multă legătură cu cât timp ai
pentru tine. Foarte mult, în zilele noastre, prin tehnologia pe care o avem la
dispoziţie, stăm pe YouTube, pe Instagram sau pe Facebook. Petrecem atât de
mult timp pe platformele specifice, încât simţim că nu mai avem timp pentru
noi, ne simţim sufocaţi. Apoi, când chiar trebuie să mergem la muncă sau dacă,
pur şi simplu, suntem în drum spre birou, pe bicicletă, atunci suntem şi mai
deconcentraţi. Noi încercăm să uşurăm puţin lucrurile. Spre exemplu, facem o
vestă pentru biciclişti, care semnalizează în funcţie de traseul biciclistului.
Cum a pornit totul pentru tinerii care activează astăzi
în Creative Motion? Ideea a pornit
acum cinci ani, când eram încă în clasa a noua. Alături de un coleg al meu de
liceu, am format o echipă de robotică şi am participat la o competiţie. Din
păcate, nu am reuşit să ajungem în etapa finală, dar ne-a motivat foarte mult,
pentru că am văzut că ceea ce am reuşit să facem în cadrul competiţiei am putea
să traducem în nişte condiţii reale. Provocarea acestei competiţii a fost
tocmai faptul că se baza pe realitate, să colectăm deşeurile de pe o planşă
imaginară cu ajutorul unui braţ robotic şi să le mutăm într-o altă parte a
arenei.
Când design-ul
tehnologic face parte din activitatea pe care o întreprinzi, creativitatea şi
imaginaţia sunt esenţiale. Desigur, este nevoie şi de cunoştinţe solide în ceea
ce priveşte ingineria de ultimă generaţie, iar Luca Ştirbăţ se documentează
continuu, pentru a obţine cele mai bune rezultate. La fel şi elevii sau
studenţii pe care îi coordonează Inspiraţia ne-o tragem foarte mult din materialele educaţionale pe care
le urmărim. O bună parte din tinerii de astăzi urmăresc vloggeri sau ghiduri
creative şi de acolo apar cele mai multe idei. În cazul meu, fiindcă lucrez cu
liceeni şi cu tineri, văd asta în fiecare zi. Până acum, am recrutat trei
generaţii diferite şi fiecare este din ce în ce mai bună, mai ales pe partea de
creativitate, de gândire critică, de dezvoltare de idei.
O idee bună are
însă nevoie şi de sprijin, iar Luca este de părere că tinerii ar trebui luaţi
în serios, fiindcă, în momentul de faţă, piaţa noilor tehnologii este dominată
de companii de renume. Ideilor tinerilor sunt, însă, valoroase şi ar putea să
îi transforme în viitorii antreprenori de succes. Vrem să fim luaţi în serios, vrem să fim
consideraţi nişte oameni cu care poţi face cu adevărat business. Ne-am lovit
foarte des de provocarea asta pentru că prezentam ideea produsului, căutam o
finanţare şi, în momentul în care auzeau câţi ani avem, ne spuneau că nu este cazul,
că suntem un pic prea tineri şi că visăm un pic prea departe. Din partea media
am primit o promovare foarte bună. Le place ceea ce facem, le place faptul că
suntem tineri şi că ne implicăm, dar nu este de ajuns pentru noi, fiindcă ne
dorim să implementăm proiecte reale.
Ce îşi propune
Luca Ştirbăţ pentru anul viitor, în ceea ce priveşte activitatea în cadrul
Creative Motion? Vrem să creştem de la 12 oameni, câţi suntem acum, la 17 oameni. Vrem
să ne extindem şi să oferim servicii complete. În momentul de faţă, facem
prototipare hardware, software şi web development, dar tocmai am avut o
discuţie cu câţiva profesori de la facultatea la care studiez şi cu câţiva
potenţiali clienţi şi mi-au spus că ar fi interesaţi de servicii complete. Ei
vin la noi cu o idee, orice fel de idee, cu tot cu finanţare, iar noi de ocupăm
de restul, de la design thinking şi research, adică tot ceea ce ţine de partea
de a testa ideea înainte de a o produce, până la design, implementare,
producţie la scară largă şi livrare.
Echipa actuală
Creative Motion le propune celor interesaţi să se alăture proiectului. Mai
multe puteţi afla de pe pagina de Facebook Crreative Motion PC sau pe site-ul
web www.creativemotion.ro.