Strategii de învăţare pentru generaţia de astăzi
Strategiile educaţionale au devenit, în ultimii ani, esenţiale pentru buna desfăşurare a activităţii pedagogice.
Monica Chiorpec, 12.11.2019, 13:56
Strategiile educaţionale au devenit, în ultimii ani, esenţiale pentru buna desfăşurare a activităţii pedagogice. Nevoile noii generaţii sunt deosebite faţă de cele ale promoţiilor de elevi din trecut. O mai bună pregătire teoretică poate asigura rezultate mai bune la examenele obligatorii, dar şi o competitivitate mai crescută după absolvire, pe piaţa muncii.
Un astfel de proiect îl reprezintă şi AlternActive Academy, o asociaţie din domeniul educaţiei care îşi propune performanţa în rândurile elevilor de gimnaziu şi ale liceenilor. Alexandra Ivaşc are 20 de ani, este din Galaţi, iar în prezent este studentă a Facultăţii de Ştiinţele Educaţiei, secţia Pedagogie, din cadrul Universităţii din Bucureşti. De un an şi jumătate, este vicepreşedinte, trainer şi coordonator de evenimente la AlternActive Academy.
Acum, în forma de AlternActive Academy, are un an şi jumătate, însă proiectul a început acum patru ani, sub forma de Youth Academy. Are exact acelaşi concept şi aceeaşi structură, de echipe locale care formează în diferite oraşe din ţară. Fiecare echipă are câte un lider, iar echipa naţională se îngrijeşte de tot ceea ce înseamnă oameni, evenimente. La început, eu am făcut parte din Youth Academy, alături de colega mea, Irina Cânepă, care a fost liderul echipei din Galaţi. Am făcut diferite activităţi împreună, după care, în momentul respectiv, acum un an şi jumătate, am decis să facem o nouă asociaţie, care să fie uşor diferită, dar cumva pe acelaşi temei, cu aceleaşi principii, cu aceleaşi valori.
Cei de la AlternActive Academy îşi propun nu să reprezinte o şcoală diferită faţă de sistemul educaţional clasic, ci să vină în completarea programei şcolare, cu informaţii aprofundate. Alexandra Ivaşc : Noi venim în completarea şcolii formale româneşti, nu o anulăm sub absolut nicio formă. Dimpotrivă, credem că este foarte important ceea ce se învaţă la şcoală. Dar credem că nu este suficient. De aceea, am venit cu acest program care acoperă şi predarea pentru elevii de gimnaziu şi de liceu. Pentru liceeni, tot mai multe organizaţii şi ONG-uri au început să existe, dar pentru elevii de gimnaziu erau destul de puţine. Ne ocupăm, aşadar, şi de partea aceasta. Nu ştiu dacă este un format unic în ţară, deşi nouă ne place să credem asta. Avem traineri foarte bine pregătiţi, din toate domeniile.
AlternActive Academy propune două pachete educaţionale alternative, dedicate atât elevilor din clasele V-VIII, cât şi elevilor de liceu. De asemenea, asociaţia îşi propune colaborarea cu alte organisme similare, incluzând procesul educaţional într-o sferă mai largă, civică şi socială. Revine cu detalii Alexandra Ivaşc. Avem două proiecte mari, naţionale. ACT Junior este pentru copiii de gimnaziu, iar ACT este pentru liceeni. Sunt proiectele principale, care se desfăşoară regulat. Mai avem întâlnirile naţionale, care sunt un fel de team building-uri la nivel intern, de asociaţie. Pe plan naţional, nu m-am ocupat eu, însă colega mea, Luiza, a reuşit încheierea unui parteneriat cu o asociaţie sud-coreeană, dedicată abilităţilor ecologice şi educaţiei în sensul acesta.
În afară de activităţile de training şi de conducere pe care le desfăşoară în cadrul AlternActive Academy, Alexandra Ivaşc face parte şi din alte organizaţii cu profil educaţional şi creativ. Consideră că este esenţial ca generaţia ei să fie cât mai dinamică şi cât mai implicată în domenii-cheie.
Sunt membru afiliat în Asociaţia Studenţilor de la Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii din Bucureşti. Lucrez pe partea de comunitate la Romanian Business Leaders, pe proiectul Insights şi sunt trainer la Şcoala de Valori. Proiectul Insights, gândit şi creat de către Cosmin şi Roxana Bărbulescu, are în spate un proces de design thinking. Se aleg cinci echipe a câte trei oameni, din diferite oraşe din România, şi acestea întâlnesc o companie reală. În ediţia trecută, am avut un domn de la Iaşi, cu o clinică dentară. Începuse cu o clinică de copii, iar problema era că nu ştia cum să se extindă. Noi am venit cu o idee, pe care am dezvoltat-o în cele trei zile de design thinking, la finalul cărora fiecare echipă a propus câte o soluţie, alegându-se şi un câştigător.
Mai multe informaţii despre activităţile educaţionale, dar şi despre proiectele în derulare sau viitoare ale asociaţiei puteţi afla de pe pagina de Facebook AlternActive Academy.