O platformă care încurajează ideile tinerilor
Rareş Manolache explică întregul concept care a stat la baza TeenTank şi motivul pentru care consideră că generaţia lui merită să fie auzită.
Monica Chiorpec, 10.12.2019, 13:57
Este o adevărată provocare să fii antreprenor în România. Mai ales la 20 de ani, când lumea nu te prea ia în serios. Când vrei să faci ceva, trebuie să fii foarte insistent, de multe ori, cu oamenii de la care vrei să obţii un sfat. Dar efortul merită, dacă îţi doreşti cu adevărat să faci ceva, crede Rareş Manolache, fondator şi preşedinte la TeenTank, un proiect care pune în valoare ideile tinerilor. Cum a început totul? Pentru mine, antreprenoriatul a început în 2017, când am prezentat proiectul meu de suflet într-o competiţie denumită Social Impact Award. Faptul că am fost selectaţi şi că ne-am aflat printre finalişti m-a motivat să continuu şi să învăţ ce înseamnă antreprenoriatul. Chiar m-a surprins că am câştigat la vârsta pe care o aveam atunci. Eram în clasa a 11-a, iar în competiţie erau oameni de 30-40 de ani, ceea ce mi-a arătat că antreprenoriatul era pentru mine.”
Rareş Manolache explică întregul concept care a stat la baza TeenTank şi motivul pentru care consideră că generaţia lui merită să fie auzită. Ce este, de fapt, TeenTank? O comunitate de adolescenţi, de liceeni care ajută companiile să înţeleagă diferenţele dintre generaţia noastră şi generaţiile lor şi să asigure o comunicare şi o înţelegere mult mai fluide între generaţii. Practic, noi venim cu idei pentru companii, care să ajute soluţionarea unor probleme care ţintesc publicul nostru de tineri din generaţia Z”. În anul în care ne aflăm şi în generaţia noastră, noi fiind foarte conectaţi la Internet şi la social media, companiile trebuie să vină cu ceva foarte inteligent şi foarte bine conceput astfel încât noi să luăm proiectul în seamă. Noi ajutăm companiile să înţeleagă cum să comunice cu noi astfel încât să aibă un impact cât mai mare asupra noastră.”
L-am întrebat pe Rareş Manolache cum funcţionează mai exact TeenTank şi ce rol ar putea avea o astfel de platformă în comunicarea interumană a generaţiei de astăzi: Suntem, cu siguranţă, mult mai conectaţi la Internet. Cu precădere, comunicarea noastră se face pe Internet. Când vine vorba de comunicare, trebuie să fie o comunicare foarte scurtă, rapidă. Noi ne-am mutat de pe Facebook spre Instagram, unde comunicăm mai mult în story-uri şi în mesaje scurte, trimitem tot felul de post-uri între noi. Nu mai este o comunicare chiar atât de profundă, din păcate. În TeenTank, încercăm să le arătăm tinerilor cum ar trebui să stea împreună, faţă în faţă, cum ar trebui să lucreze împreună şi să îşi dezvolte abilităţile de comunicare.”
Pentru anii ce vin, Rareş Manolache şi-a propus să ducă proiectul TeenTank cât mai departe şi să-l facă să crească. Visează deja la o comunitate internaţională a tinerilor cu idei proaspete şi dinamice, care să revoluţioneze viziunea marilor companii.
Rareş Manolache: Actualmente, lucrăm cu o agenţie mare de publicitate de la noi, din Bucureşti, îi ajutăm să vină cu idei pentru câteva brand-uri mari de pe piaţa din România şi chiar unele internaţionale. Ne dorim să creştem comunitatea şi să implicăm cât mai mulţi tineri. Pe viitor, ne dorim să transformăm comunitatea noastră locală într-una naţională şi – de ce nu? – chiar internaţională, prin intemediul unor comunităţi offline, aşa cum sunt cele din Bucureşti, dar şi să creăm o platformă prin care să conectăm toţi tinerii din punctele viitoare, astfel încât tot procesul acesta de soluţionare de probleme să fie şi digitalizat.”
Pentru mai multe detalii despre activitatea celor de la TeenTank, dar şi despre programele pe care echipa de tineri entuziaşti condusă de către Rareş Manolache le propune, puteţi vizita paginile de Facebook, respectiv de Instagram dedicate TeenTank.