Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Marketing cultural în vremuri dificile

Oana Arsenoi are 28 de ani și este originară din Iași. Este pasionată de tot ceea ce înseamnă cultură, moștenind acest interes de la tatăl sau, antreprenor în domeniul muzical.

Marketing cultural în vremuri dificile
Marketing cultural în vremuri dificile

, 16.06.2020, 10:57

Oana Arsenoi are 28
de ani și este originară din Iași. Este pasionată de tot ceea ce înseamnă
cultură, moștenind acest interes de la tatăl sau, antreprenor în domeniul
muzical. Ca orice tânăr din generația millennial, Oana a crescut chiar la
granița dintre vechi și nou, dintre analog și digital. Și-a propus, încă din
clasele primare, să observe nevoile din sfera artistică și să sprijine orice
demers de gen. După ce a absolvit Facultatea de Teatru, secția Teatrologie,
Management și Marketing Cultural din cadrul Universității de Artă Teatrală și
Cinematografie din București, Oana Arsenoi a lucrat ca strategist de marketing
online pentru multiple industrii creative și ca project manager pentru
festivaluri și evenimente.

Mie mi se pare că a fost dificil pentru
generația noastră, a celor care au crescut în anii ’90, să-și dea voie să-și
imagineze un viitor mai bun. Atunci, eu am vrut să îi ajut pe oamenii care
activau în diferite domenii să aibă tot ce le trebuie ca ei să ajungă acolo
unde vor. Am fost foarte interesată de oamenii cu care eram colegă de
generație, de problemele pe care și le pun, de lucrurile la care se gândesc și
cu cine sunt eu contemporană. Mereu am fost foarte interesată de oamenii
timpului meu. M-a interesat și trecutul, mă interesează foarte mult și
viitorul, dar acel viitor va fi construit cu oamenii cu care am crescut, într-un
fel sau altul, indiferent dacă îi cunosc sau nu. Interesându-mă mereu de ceea
ce se întâmplă în diverse domenii din cultură, teatru, muzică, film, artă
vizuală, am vrut să înțeleg de ce are nevoie fiecare parte ca să se manifeste
așa cum și-ar dori.


Pentru Oana
Arsenoi, criza pe care o traversează acum întreaga lume este un moment de
evaluare a modului în care societatea s-a adaptat, în ultimele decenii,
exploziei tehnologice. Ce rezultate a observat? Vorbim încă despre
fuziune, pentru că încă nu știm cum să definim efectele ei. Mie mi se pare că
această fuziune s-a produs deja, în urmă cu 10-15 ani. Ceea ce s-a întâmplat
acum este un punct de examinare și personală, dar și a brand-urilor, a
instituțiilor, a domeniilor. Cum ai folosit până acum tehnologia în business-ul
tău? În funcție de felul în care a evoluat, cum ai reușit să o integrezi în
proiectele tale? Acum, cu situația de pandemie, am văzut cât de bine s-a
descurcat fiecare dintre noi, în toți acești ani, cu tehnologia. Am văzut, în
funcție de domeniu, rezultate mai bune și mai puțin bune.


Din punctul său de
vedere, nu toate domeniile artistice au reușit să folosească la capacitate
maximă avantajele oferite de tehnologie. Dar anumite experimente au
impresionat-o pe Oana Arsenoi. Unii au fost mai curajoși, iar alții mai
puțin curajoși. Unii colegi de generație s-au speriat, pentru că se simțeau
confortabil într-un sistem creat pentru o lume care acum se dărâmă și nu au
reușit încă să găsească motivația, fie intelectuală, fie sufletească, fie
ambele, să facă o schimbare, să înceapă procesul de transformare. Alții s-au
adaptat puțin mai repede și, de fapt, au văzut-o ca pe o oportunitate de a fi,
în sfârșit, ei înșiși în expresia artistică. Am văzut niște încercări foarte
frumoase și interesante ale unor artiști, coregrafi, artiști vizuali, dar și
din zona muzicală. Cea din urmă mi se pare una dintre zonele cele mai afectate,
dar, dacă facem o căutare pe Internet, aflăm chiar din surse oficiale că, în
afară de știri și informații despre pandemie, al doilea domeniu accesat este
muzica.


Ce sfat ar oferi Oana
Arsenoi unui tânăr care își dorește o carieră în domeniul marketingului
cultural? Ar trebui să fie extrem de curios. Zicala
mea favorită este curiosity over fear (n.a. curiozitatea, mai presus de
frică), pentru că este înfricoșător să
îți urmezi instinctele în societatea românească, în primul rând, nu mai vorbim
de punctul în care ne aflăm cu toții, la nivel global. Dacă ai în tine forța și
voința de a schimba ceva prin ceea ce faci, ar trebui să te înarmezi și cu
foarte multă răbdare și să îți dai seama că a crea o strategie culturală
coerentă nu înseamnă a gândi pe termen scurt. Iar noi nu știm să gândim cu
adevărat pe termen lung. Nimeni nu apucă să ducă mai departe ceva construit de
altcineva. Este o neîncredere uriașă, în orice domeniu, chiar și în cel
cultural. Trebuie să învețe să recunoască încrederea, să știe cum să o
construiască în proiectele pe care le promovează și să înțeleagă foarte bine de
ce vrea să ajungă unde vrea să ajungă cu proiectul pe care îl face, cu
inițiativa, oricare ar fi ea.



În prezent, Oana
Arsenoi lucrează ca freelancer în campanii de marketing online 360 pentru
proiecte care propun interacțiunea în era virtuală și este voluntar în cadrul
unul start-up românesc al cărui scop este reducerea consumului de plastic cu
ajutorul tehnologiei de printare 3D.


RadioRomaniaInternational · Generatia 3.0 – 16.06.2020
Şefa LSRS Austria: Îmi doresc să lucrez pentru România
Generația 3.0 marți, 29 august 2023

Şefa LSRS Austria: Îmi doresc să lucrez pentru România

Crista-Timeea Penzeş are 21 de ani şi conduce filiala din Austria a Ligii Studenţilor Români din...

Şefa LSRS Austria: Îmi doresc să lucrez pentru România
Letizia Timofte din Belgia
Generația 3.0 luni, 07 august 2023

Letizia Timofte din Belgia

Debut...

Letizia Timofte din Belgia
Radu-Cristian Basaraba – Universitatea Twente din Enschede
Generația 3.0 marți, 18 iulie 2023

Radu-Cristian Basaraba – Universitatea Twente din Enschede

Radu-Cristian Basaraba are 23 de ani şi conduce Asociaţia Studenţilor Români de la Universitatea Twente din Enschede, în Țările de...

Radu-Cristian Basaraba – Universitatea Twente din Enschede
Eduard Frăţilă – arbitrul de fotbal care construieşte roboţi
Generația 3.0 marți, 04 iulie 2023

Eduard Frăţilă – arbitrul de fotbal care construieşte roboţi

Eduard Frățilă are 21 de ani şi conduce filiala din Portugalia a Ligii Studenţilor Români din...

Eduard Frăţilă – arbitrul de fotbal care construieşte roboţi
Generația 3.0 marți, 20 iunie 2023

Eduard Bălănici, coordonatorul LSRS Olanda

Eduard Bălănici are 22 de ani şi este coordonatorul filialei Olanda a Ligii Studenţilor Români din...

Eduard Bălănici, coordonatorul LSRS Olanda
Generația 3.0 marți, 13 iunie 2023

Andreya Lazarova din Bulgaria

Studentă în anul pregătitor la limba română, la Facultatea de Litere a Universităţii din...

Andreya Lazarova din Bulgaria
Generația 3.0 marți, 06 iunie 2023

Nicoleta Guţu, şefa LSRS Arabia Saudită

Nicoleta Guțu are 25 de ani şi conduce noua filială a Ligii Studenţilor Români din Străinătate în Arabia...

Nicoleta Guţu, şefa LSRS Arabia Saudită
Generația 3.0 luni, 29 mai 2023

Simona Sapundzhieva din Bulgaria

Simona Sapundzhieva din Bulgaria, studentă în anul pregătitor la limba română, la Facultatea de Litere a Universităţii din...

Simona Sapundzhieva din Bulgaria

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company