Un plus de 12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare
Seminarul INFO DAY – Acțiuni de informare și promovare a produselor agricole și alimentare, organizat de MADR în colaborare cu reprezentanți ai Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) din cadrul Comisiei Europene, a fost dedicat lansării programului de promovare pentru anul 2019 a produselor agroalimentare europene sub sloganul Enjoy, it’s from Europe, finanțat din fonduri europene.
Ștefan Rancu, 25.02.2019, 11:26
Seminarul INFO DAY – Acțiuni de informare și promovare a produselor agricole și alimentare, organizat de MADR în colaborare cu reprezentanți ai Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) din cadrul Comisiei Europene, a fost dedicat lansării programului de promovare pentru anul 2019 a produselor agroalimentare europene sub sloganul Enjoy, it’s from Europe, finanțat din fonduri europene.
Programul se adresează organizațiilor profesionale și interprofesionale, grupurilor și organizațiilor de producători, precum și celor din sectorul agroalimentar, care au ca obiect de activitate acțiuni de promovare. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizații din aceeași țară a Uniunii Europene, iar programele multinaționale provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau din organizații europene.
În cadrul evenimentului au fost prezentate principalele prevederi ale acestui program de finanțare – politica UE privind promovarea, programul de lucru și cererile de propuneri pentru anul 2019. Astfel, au fost detaliate prioritățile tematice, bugetele alocate, entitățile și produsele eligibile, piețele care vor fi țintite și procedura de transmitere a propunerilor de proiecte.
Pentru anul 2019, bugetul destinat promovării produselor agricole pe piața internă și în țările terțe a crescut față de anul 2018 cu 12,5 milioane euro, accentul punându-se pe promovarea schemelor de calitate ale UE, etichetarea produselor bio și metodele de producție.
Ştefan Pădure, presedintele Asociatiei pentru promovarea alimentului românesc, ne-a spus: Când Regulamentul 1144 s-a finalizat în 2014, s-a făcut o grilă și până în anul 2020 vom ajunge la un buget de 200 de milioane de euro. Aceasta a fost o consecință a creșterii bugetelor pe care le au și alte state terțe, în special bugetul american pentru promovare în afara Statelor Unite.
Data limită de depunere a proiectelor este jumătatea lunii aprilie 2019. Persoanele interesate să obțină acest sprijin pot afla mai multe detalii de pe site-ul www.madr.ro, secţiunea Agricultura – Promovare produse agroalimentare.