Spațiul european al educației până în 2025
Comisia
Europeană apreciază că este în interesul tuturor statelor membre ca întreg
potențialul educației și culturii să fie pus în slujba creării de locuri de
muncă, creșterii economice și echității sociale. Până în 2025 ar trebui să
trăim într-o Europă în care învățământul, participarea la studii și cercetarea
să nu fie mărginite de frontiere. Spațiul european al educației ar trebui să
includă transformarea
mobilității într-o realitate a tuturor, recunoașterea reciprocă a diplomelor,
consolidarea cooperării privind dezvoltarea programelor școlare, îmbunătățirea
învățării limbilor străine şi promovarea învățării pe tot parcursul vieții. De
asemenea, un rol important îl constituie integrarea inovării și a competențelor
digitale în învățământ, sprijinirea cadrelor didactice, crearea unei rețele a
universităților europene, investițiile
în învățământ şi conservarea patrimoniului cultural.
admin, 06.12.2018, 12:27
Comisia
Europeană apreciază că este în interesul tuturor statelor membre ca întreg
potențialul educației și culturii să fie pus în slujba creării de locuri de
muncă, creșterii economice și echității sociale. Până în 2025 ar trebui să
trăim într-o Europă în care învățământul, participarea la studii și cercetarea
să nu fie mărginite de frontiere. Spațiul european al educației ar trebui să
includă transformarea
mobilității într-o realitate a tuturor, recunoașterea reciprocă a diplomelor,
consolidarea cooperării privind dezvoltarea programelor școlare, îmbunătățirea
învățării limbilor străine şi promovarea învățării pe tot parcursul vieții. De
asemenea, un rol important îl constituie integrarea inovării și a competențelor
digitale în învățământ, sprijinirea cadrelor didactice, crearea unei rețele a
universităților europene, investițiile
în învățământ şi conservarea patrimoniului cultural.
Legat de acest
subiect ne vorbeşte Emilian Pavel, europarlamentar: Toate statele membre au
competențe depline asupra implementării și dezvoltării sistemelor educaționale
în țările lor. Susțin pe deplin
prioritatea-cheie a Pilonului european al drepturilor sociale de a asigura o educație,
o formare profesională și o învățare pe tot parcursul vieții incluzive și de
înaltă calitate. Însă, ca membru al Comisiei de muncă, aș dori să subliniez
faptul că formarea profesională nu a primit aceeași atenție și aceleași
investiții ca educația superioară în multe state membre. De aceea, aș vrea, cu
această ocazie, să atrag încă un semnal de alarmă pentru a remedia acest lucru
de urgență. Mai mult, ca un mare susținător al sinergiilor între educația
formală, non-formală și informală, rog statele membre să accelereze eforturile
de a pune în aplicare Recomandarea Consiliului privind validarea învățării
non-formale și informale până la finalul anului 2018. Susțin, de asemenea,
crearea unui spațiu european al educației, dar și al unui spațiu al învățământului
superior, astfel cum a fost prezentat la summitul social din Göteborg, în
2017.