Promovarea exporturilor românești
La conferința de încheiere a proiectului Elaborarea
unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor
românești – proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate
Administrativă (POCA) și implementat de Asociația pentru promovarea alimentului
românesc – APAR, au participat reprezentanți ai părților interesate din ONG-uri
și operatori economici.
Ștefan Rancu, 04.07.2019, 08:25
La conferința de încheiere a proiectului Elaborarea
unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor
românești – proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate
Administrativă (POCA) și implementat de Asociația pentru promovarea alimentului
românesc – APAR, au participat reprezentanți ai părților interesate din ONG-uri
și operatori economici.
În cadrul acestui eveniment, au fost diseminate
rezultatele obținute în urma implementării proiectului demarat în luna august
2018 și care se desfășoară pe o perioadă de 12 luni, cu un buget total eligibil
de 995.358,09 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 975.450,93 lei.
Obiectivul general al proiectului a fost acela de a
elabora o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor
românești la export, precum și instruirea unui număr de 60 de persoane,
personal din ONG-urile partenere și parteneri sociali ai acesteia.
Decebal Stefăniță Pădure, președinte Asociația de
promovare a alimentului românesc, a declarat: Am identificat că problema
României nu o reprezintă producătorii, nu o reprezintă produsele, o reprezintă
încrederea în brandul național. Noi vindem încredere. Dacă acel consumator
european sau acel trader nu are încredere în produs, nu-l va cumpăra. Ce-și
propune acest program? Să îmbrace toată participarea care se finalizează cu un
târg, să creeze o atractivitate pentru a genera cadrul comercial favorabil
producătorilor români.
Prin implementarea activităților proiectului, s-au
obținut următoarele rezultate: realizarea unei analize de identificare a
problemelor din domeniul promovării produselor românești la export, o platformă
online – instrument independent de consolidare a dialogului social și civic,
monitorizare și evaluare a politicii publice pentru promovarea produselor
românești la export; propuneri pentru modificarea instrumentelor actuale care
susțin promovarea exporturilor și o politică publică alternativă nou-elaborată
și promovată în domeniul promovării produselor românești la export; 61 de
persoane din ONG-uri și parteneri sociali instruite în domeniul Elaborării
politicilor publice.
Prin politica publică alternativă RO-EXPORT propusă
către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat – MMACA, se
dorește ca brandul de export al României să fie nu numai un motiv de mândrie
națională, ci și un motor al economiei românești.