Pachetul Mobilitate și viziunea UE de decarbonizare a transportului rutier
Europarlamentarii vor decide în luna martie în Parlamentul European dacă transportatorii rutieri își vor desfășura activitatea în baza vechilor norme stabilite la nivel european sau în baza reglementărilor naționale. Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PPE) a declarat că este mai bine ca toți transportatorii să aibă o reglementare europeană. Dar nu varianta actuală de text, care a fost respinsă de Comisie.
Robina Cornaciu, 07.03.2019, 08:38
Europarlamentarii vor decide în luna martie în Parlamentul European dacă transportatorii rutieri își vor desfășura activitatea în baza vechilor norme stabilite la nivel european sau în baza reglementărilor naționale. Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PPE) a declarat că este mai bine ca toți transportatorii să aibă o reglementare europeană. Dar nu varianta actuală de text, care a fost respinsă de Comisie.
Profesia de șofer a fost inclusă de mult , în urmă cu peste 20 de ani, în directiva UE pentru muncitorii detașați. La un moment dat, câteva state au început să ia măsuri naționale: Germania, Franța, încercând să introducă această prevedere din Directivă în realitate. A urmat modificarea acestei directive și a existat un lobby foarte puternic pentru modificarea condițiilor de muncitor detașat, iar acolo, în cursul acestei negocieri s-a hotărât să se scoată șoferul de camion din această categorie și să se realizeze o lege specială. Pentru reglementările naționale Comisia la un moment dat a deschis proceduri de infrigement însă ulterior Comisia a venit cu trei propuneri, trei propuneri de Regulament referitoare la această situație și a suspendat procedure de infrigement. Au venit cele trei regulamente , au intrat în Parlament și în Consiliu.
În Consiliu, la un moment dat s-a ajuns la un text, în Parlament însă am reușit să blocăm până acum aceste regulamente. Care este situația în acest moment? A avut loc un vot în Comisie undeva în decembrie 2018. S-au votat trei texte, noi nu am fost mulțumiți cu aceste texte și în plenul Parlamentului toate trei regulamentele au fost refuzate. S-au trimis înapoi la Comisie, s-a aprobat la nivelul Comisiei o procedură. S-au depus amendamente compromis adică tot textul regulamentului, un singur amendment, s-au despus și alternative, două dinte ele au fost refuzate în Comisia TRAN. Acum suntem în situația în care ar trebui să decidem ce se face. Se trimit la vot în plen regulamente ce nu au fost aprobate de Comisia Tran …Se trimite numai unul sau trebuie găsită o soluție pentru toate trei pentru că este un pachet. Eu consider că aceste regulamente nu sunt în acord cu prevederi de bază ale Tratatului European cum ar fi liberatatea de mișcare a serviciilor și a lucrătorilor. Dacă nu se votează până la sfârșitul acestei legislaturi și nu există un acord în Consiliu rămân în continuare în vigoare legile naționale.