Noua directivă privind detaşarea salariaţilor
Acordul adoptat de Consiliul Miniștrilor Muncii din Statele Membre ale Uniunii Europene referitor la revizuirea Directivei Detașării Lucrătorilor este in atentia europarlamentarilor. In ceea ce ii priveste pe transportatori, firmele românești de transport rutier se confruntă cu o serie de norme. Principala modificare ar impune transportatorilor români să plătească șoferilor lor, în fiecare lună, salariile minime, calculate la nivel de zile sau chiar ore petrecute în fiecare țară în respectiva lună.
Robina Cornaciu, 07.06.2018, 10:38
Acordul adoptat de Consiliul Miniștrilor Muncii din Statele Membre ale Uniunii Europene referitor la revizuirea Directivei Detașării Lucrătorilor este in atentia europarlamentarilor. In ceea ce ii priveste pe transportatori, firmele românești de transport rutier se confruntă cu o serie de norme. Principala modificare ar impune transportatorilor români să plătească șoferilor lor, în fiecare lună, salariile minime, calculate la nivel de zile sau chiar ore petrecute în fiecare țară în respectiva lună.
Pentru munca egala, salariu egal, acesta este noul spirit al Directivei. Conform versiunii anterioare a directivei, societatile erau obligate sa respecte doar salariul minim in vigoare in tara gazda, ceea ce nu impiedica diferentele mari dintre salariatii locali si cei detasati. Odata cu revizuirea directivei, toate dispozitiile valabile pentru salariatii locali se vor aplica si celor detasati, de exemplu : daca in tara gazda este prevazuta o prima pentru conditii grele de munca, pentru vechime, al treisprezecelea salariu, etc, aceste bonusuri vor trebui platite si detasatilor.
Eurodeputatul Claudia Tapardel in calitate de membru al Comisiei de Transporturi și Turism, dar și de reprezentant al României în Parlamentul European, am avut o intervenție în comisia #TRAN cu privire la propunerea de includere a transporturilor sub incidenta Directivei Detașării: Sunt de acord cu principiul :la munca egala , salariu egal. Ce facem insa cu soferul roman care este platit de o companie franceza sau de o companie germana cu salariul minim pe economie din Franta sau mai rau decat atat cu salariul minim pe economie din Romania unde are o companie fantoma?In acelasi timp, soferul francez care lucreaza in Franta , sau in orice alta tara, este platit cu un salariu cu mult mai mare decat salariul minim pe economie. Apropos, de salariu egal la munca egala. In ceea ce priveste directiva detasarii lucratorilor inteleg ca in urma intalnirii raportorilor din umbra din 24 aprilie s-a coagulat o majoritate car s-a exprimat impotriva includerii transoprturilor sub incidenta Directivei. Consider ca aceasta varianta este cea mai buna si cea mai echitabila solutie. Deja stiti parerea mea, si anume ca includerea transporturilor internationale in Directiva privind Detasarea Lucratorilor este o greseala fundamentala , care va duce la distorsiunea pietei de transport in UE si de asemenea, sa nu uitam ca o astfel de includere contravine principiilor de functionare echitabila a pietei unice. Haideti sa nu ignoram , am auzit ca vorbim despre tari dezvotate si tari mai putin dezvoltate despre est si vest. Vorbim despre UE si in acest caz , nu este corect sa avem o impovarare economica si administrativa a companiilor din est si acest lucru ar duce la falimentul mai multor firme de transporturi si inclusiv la pierderea locurilor de munca deoarece toti transportatorii din centrul si estul Europei ar trebui sa calculeze salariile si sporurile fiecarui sofer in conformitate cu prevederile din fiecare tara in care acesta s-a aflat. Nu stiu daca noi realizam in momentul de fata imensitatea unei astfel de situatii si daca ne gandim si la modul in care functioneaza cu adevarat economia de piata in UE. Este necesara crearea unei Agentii europene pentru transportul rutier si de asemenea, implementarea legislatiei actuale.