Bani europeni pentru programe de informare şi promovare
Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul
agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru
derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole, suma reprezentând
cofinanţare din partea Uniunii Europene.
admin, 07.03.2018, 13:14
Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul
agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru
derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole, suma reprezentând
cofinanţare din partea Uniunii Europene.
Scopul finanţării este, pe de o
parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în
care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte de a
informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate
ale produselor din Uniunea Europeană, respectiv diferitele sisteme şi etichete
ale Uniunii Europene privind calitatea.
Care sunt acţiunile de informare şi
promovare care pot fi derulate, cine sunt beneficiarii eligibili şi cum se pot
depune cererile de finanţare aflăm de la Elena Tatomir, director Direcţia
Politici şi Strategii din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale: Campanii de
promovare pe piaţa europeană, pe piaţa internă, cât şi campanii de promovare în
terţe ţări. Pot fi referitoare la produsele în cauză, participare la
evenimente, târguri, expoziţii de importanţă naţională sau europeană, în care
sunt subliniate caracterele specifice metodelor de producţie, asigurând de
asemenea trasabilitatea produselor pe care le promovează, autenticitatea lor,
prezentarea etichetării acestor produse pentru a mări încrederea consumatorilor
şi aceştia a căpăta încredere în ceea ce priveşte gustul, diversificarea
acestor produse şi tradiţia fabricării acestor produse specifice europene.
Programele de promovare nu sunt o noutate pentru sectorul agricol românesc. Noi
avem în România o serie de scheme de calitate naţională. De asmenea, avem şi
scheme de caliate europeană. Eligibili pentru accesarea acestor programe de
promovare sunt organizaţiile profesionale şi interprofesionale reprezentative
de la nivel naţional. Termenul limită de depunere este 12 aprilie 2018, ora
17.00. Aceste programe se depun online, prin sistemul electronic destinat
participanţilor, sistem care este creat de Comisia Europeană. Agenţia care se
ocupă se numeşte CHAFEA, e agenţia executivă pentru consumatori, sănătate şi
alimente. Ea primeşte, evaluează, selectează, acordă granturile respective,
lansează şi încheie procedurile de achiziţii publice pentru programele
respective.