Implicarea autorităților locale și regionale în implementarea Strategiei privind Piața Unică Digital
Strategia Uniunii Europene privind Piața Unică Digitală reprezintă o temă de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe agenda factorilor de decizie în ultimii ani.
România Internațional, 16.05.2019, 18:38
Strategia Uniunii Europene privind Piața Unică Digitală reprezintă o temă
de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe agenda factorilor de decizie în
ultimii ani. În acest sens, Institutul European din România a publicat un nou
material în seria Working Papers &
Policy Briefs cu referire la rolul autorităților locale și regionale în
implementarea Strategiei.
Autoarea lucrării, Mirela Mărcuț
(asistent universitar în cadrul Departamentului de Relații Internaționale și
Studii Europene, Universitatea din Oradea) aduce în discuție Strategia privind
Piața Unică Digitală, referindu-se la rolul autorităților locale și regionale
și necesitatea de a aduce inițiativele adoptate la nivel european cât mai
aproape de cetățeni. Un astfel de exemplu este programul Wifi4EU, prin
intermediul căruia autoritățile locale au putut aplica pentru finanțare în
vederea dotării spațiilor publice cu acces la internet.
Una dintre recomandările prezentate de către autoare se referă la importanța consolidării capacității
autorităților regionale în a-și dezvolta propriile strategii privind
digitalizarea, pornind de la cadrul european. În felul acesta, ar putea fi
organizate consultări cu cetățenii în vederea obținerii de informații cu
privire la gradul de alfabetizare digitală, nevoia dezvoltării anumitor
competențe digitale ș.a.
Textul integral este disponibil în limba engleză aici.
(Eliza Vaș, Institutul European din România)