Un transport public mai ecologic, pentru reducerea poluării din Braşov
Cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru mizează pe transportul în comun ecologic.
Sorin Șchiopu, 11.02.2020, 09:59
Brașovul este cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru, dar șicea mai poluată. Comisia Europeană a demarat procedura de infringement față de România pentru încălcarea limitelor de poluare de către 3 orașe:
București, Iași și Brașov. Asta înseamnă că țara noastră riscă amenzi record de la Uniunea Europeană dacă va continua încălcarea normelor de poluare.
Până la 400.000de euro pe zi ar plăti Guvernul dacă responsabilii nu reuşesc să reducă poluarea. Din acest motiv, municipalitatea din Brașov a demarat în ultimii ani mai multe programe de reducere a poluării. Între acestea și cele care vizează mobilitatea urbană durabilă. Un exemplu în acest sens îl constituie șisemnarea, vinerea trecută, a unui contract de finanţare pentru achiziţia, de către municipalitate, a 25 de troleibuze şi a 10 autobuze hibrid, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, cu o valoare totală de 16 milioane de euro.
Contractul a fost semnat de primarul Braşovului, George Scripcaru, şi directorul general ADR Centru, Simion Creţu. George Scripcaru a subliniat, cu acest prilej, că transportul în comun este cea mai bună soluţie de mobilitate în Braşov şi în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluţiile pentru creşterea calităţii aerului în oraşul de la poalele Tâmpei. Și directorul general al ADR Centru, Simion Creţu, a fost de părere că achiziţionarea acestor mijloace de transport moderne va contribui în mod decisiv la creşterea calităţii transportului public şi a calităţii aerului:
Practic acest proiect pe lângă îmbunătățirea traficului în municipiul Brașov își propune și o poluare mai mica. După cum se știe troleibuzele sunt nepoluante, iar autobuzele hibrid reduc foarte mult poluarea.
Noile autovehicule vor completa flota de mijloace de transport ecologice, care se află în diferite faze de livrare sau achiziţie, astfel că, în Braşov vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice şi 10 hibride.
Cu noile achiziții se urmărește creșterea numarului de pasageri cu aproximativ 35%, dar și reducerea emisiilor de CO2 cu 15%, în cinci ani de la finalizarea proiectului. De asemenea, specialiștii sunt de părere că în termen de cinci ani de la finalizarea proiectului se va reduce și transportul privat cu autoturisme în zonă.