Promovarea patrimoniului cultural prin realitatea virtuală augmentată, la Râmnicu Vâlcea
Opt organizații din Slovenia, Cehia, Portugalia, Malta, Italia, Grecia, Irlanda și România și-au propus să implementeze în bibliotecile publice proiectul Visual Library of Cultural heritage (Biblioteca vizuală a patrimoniului Cultural)
Andrada Cojocaru, 21.07.2020, 08:19
Opt organizații europene din
Slovenia, Cehia, Portugalia, Malta, Italia, Grecia, Irlanda și Romînia și-au
propus să implementeze în bibliotecile publice proiectul Visual Library of
Cultural heritage ( Biblioteca vizuală a patrimoniului Cultural), prin care, folosind un program de realitate
augmentată să promoveze cele mai
importante elemente de patrimoniu cultural, național și european din țările pe
care le reprezintă.
În condițiile în care suntem
tot mai tentați să ne cufundăm într-o lumea virtuală pentru inedite experiențe
senzoriale, Realitatea virtuală este noua inovație la care au accesat
biblioteci din întreaga lume.
Astfel, cei care vizitează
Biblioteca Antim Ivireanul din Râmnicu Vâlcea pot accesa informații despre
patrimonial cultural al Uniunii Europene în cadrul unui program Erasmus despre
care ne oferă toate detaliile doamna Alina Nicola:
Proiectul
urmărește inițierea unei metode de promovare a patrimoniului cultural, național
și european, prin utilizarea tehnologiei realității augmentate, care presupune
adăugarea de date unui conținut selectat și îmbogățirea lui cu informații
vizuale. Trebuie spus că proiectul nostru se bazează pe experiența fiecărei
organizații partenere și dincolo de promovarea patrimoniului cultural european își propune să crească sentimentul de apartenență la valorile europene, punând
accent pe specificul național.
Până în
prezent, proiectul a presupus desfășurarea a trei sesiuni de instruire în
cadrul cărora câte un grup de participanți, din fiecare țară, au învățat
diverse tehnici care să le permită să creeze o bibliotecă vizuală augmentată,
menită să promoveze cele mai importante obiective culturale din patrimoniul
țărilor europene.
Proiectul
trebuia să se defășoare pe o perioadă de doi ani dar, din cauza epidemiei de
coronavirus, suntem nevoiți să-l prelungim, pentru a realiza și ultima
activitate de învățare, cea referitoare la utilizarea unei aplicații, aplicația
ZAPPER, care să ne perimtă să învățăm această metodă a realității augmentate.
Fiecare
partener va realiza o broșură cu cele mai importante elemente din patrimoniul
țărilor partenere, fiecare pliant putând fi accesat cu ajutorul unui dispozitiv
mobil care vă va introduce în descrierea obiectivului respectiv.