Proiectul SuperȘcoala – Vrem, putem, reușim! Un proiect pentru reducerea riscului de abandon școlar
Proiectul SuperȘcoala - Vrem, putem, reușim! este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, care are ca obiectiv cresterea calității și atractivității procesului educațional din 5 școli din mediul rural din județul Dolj
Andrada Cojocaru, 08.11.2019, 08:18
Proiectul SuperȘcoala – Vrem,
putem, reușim! este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capital Uman
2014-2020, care are ca obiectiv cresterea
calității și atractivității procesului educațional din 5 școli din mediul rural
din județul Dolj unde există copii cu risc crescut de abandon școlar. Valoarea
proiectului este de aproximativ 5 milioane de lei și detalii ne oferă doamna
Valeria Leferman, vicepreședintele Asociației Mereu pentru Europa.
Proiectul are o perioadă de 3
ani. În acest timp derulam activitați de sprijin pentru 685 copii, 100 cadre
didactice si 100 de părinți, pentru a preveni și reduce riscul de abandon școlar.
Astfel,
în cele 5 școli funcționează programe Scoala după
școală, autorizate de către ISJ DOLJ, care este și partener
în proiect.
Suntem
la începutul celui de-al doilea an de implementare și putem spune că este una
din activitățile cu cel mai mare succes din proiect, de care beneficiază 70 de
elevi din învățământul primar, care provin din familii vulnerabile, cu nivel de
trai scăzut, cu părinți plecați la muncă în străinătate sau despărțiți. Aceștia
participă la activitățile zilnice, își fac temele, fac activități remediale și
recreative într-un mediu plăcut, unde se simt ca acasă.
Lunar,
părinții copiilor primesc100 de lei pentru a asigura pachețelul de prânz.
O
altă activitate care s-a dovedit importantă și necesară pentru copii este cea
de Informare, consiliere,
orientare educațională și pentru carieră, în
școlile din proiect nu există consilieri școlari, lipsa lor fiind suplinită de
către specialiștii noștri, care oferă suport individual și consiliere de grup
atât copiilor cât și părinților, în funcție de problemele și nevoile identificate.
Un alt beneficiu este consilierea elevilor din clasele a VII-a și
a VIII-a, care sunt testați vocațional și/sau aptitudinal, în vederea alegerii
celor mai bune opțiuni de carieră.
În
perioada a doi ani şcolari, 100 de elevi de cls. a VII-a și a
VIII -a sunt sprijiniți pentru dezvoltarea competențelor de Limba Româna și Matematică
în cadrul unor ateliere de lucru săptămânale.
Elevii
sunt implicați în activități extracurriculare, ateliere pe diferite teme, de la
sănătate și nutriție până la nediscriminare și creșterea stimei de sine.
O
altă latură a proiectului vizeză organizarea de excursii la instituții de
cultură, artă, în parcuri, grădini botanice dar și la Târgul ofertelor școlare
pentru elevii din clasa a VIII-a care urmează să intre la liceu.