Proiectul „Profesori pregătiți-Profesori Motivați!” adaptat cerinţelor învăţământului la distanţă
În condiţiile impuse de măsurile pentru combaterea pandemiei, învăţământul la distanţă necesită o atenţie deosebită din partea tuturor celor direct implicaţi.
Camelia Teodosiu, 22.09.2020, 08:50
Fundația Romanian Angel Appeal în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii
Cognitive şi Comportamentale din România (APCCR) și Federația pentru Drepturi
și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) a pornit,
acum 3 ani, implementarea proiectului Profesori pregătiți-Profesori
Motivați!
Proiectul finanțat prin Fondul Social European în cadrul
Programului Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6 Educație și
Competențe, răspunde nevoii de resurse și formare în rândul cadrelor didactice
interesate de integrarea școlara a copiilor cu cerințe educaționale speciale
(CES) precum și de reducerea abandonului școlar.
Proiectul beneficiază de o finanțare de aproximativ. 3,915,000 de lei si ca
urmare a măsurilor necesare combaterii pandemiei, dezvoltarea modulelor on-line
este o etapă care vine în întâmpinarea cerințelor educaționale actuale.
Despre implementarea activităților din ultima faza a proiectului ne
vorbește Adelaide Katerine Tarpan – manager de proiect:
Obiectivul nostru constă în
dezvoltarea abilităților de lucru cu copii cu cerințe educaționale speciale pentru cadrele didactice, personalul de
sprijin și managerii școlari din 19 școli speciale si de masa provenind din 6
județe: Bacău, Suceava, Brăila, Galați, Prahova și Vaslui.
Am propus un program complex de formare acreditat de Ministerul Educației și
Cercetării conţinând 100 de ore de formare şi 25 de credite.
De acest proiect beneficiază 566 persoane (19 manageri școlari, circa 50 de
persoane din rândul personalului de sprijin şi aproape 500 de cadre didactice, cel puțin 90% dintre
acestea urmând să finalizeze cu certificat.
Ținând cont de limitările impuse în această perioadă de pandemia Covid-19
am realizat, în această vară, trecerea de la cursuri față în față la cursuri
online, acest lucru oferind cadrelor didactice informații suplimentare și
posibilitatea de a realiza aplicații practice pe platforme de educație online.
Am lucrat pe platforma Google classroom, pe google meets, pe zoom, am
experimentat alte aplicații online, lucru foarte util în anul școlar ce va
urma.
În perioada următoare planificăm și vom derula cursuri pentru aproximativ
200 de cadre didactice şi vom organiza cursurile adresate personalului de
sprijin şi managerilor școlari. Tot în această perioadă identificăm, împreună
cu partenerii noștri, cu factori interesați din comunitate și cu cele 19 școli
asociate, modalități de a răspunde, prin
proiecte ulterioare, și altor nevoi privind integrarea școlară a copiilor cu cerințe
educaționale speciale și la risc de abandon, deoarece ne dorim intervenții de
durată și cu impact pe termen lung.