Proiectul NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar
Proiectul NICHE - Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar este finanțat în cadrul Programului Interreg Europe, cu un buget de 1,3 milioane de euro și o durată de 4 ani.
Felicia Ristea, 17.07.2018, 11:15
Proiectul NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice
inovative în sectorul agroalimentar este finanțat în cadrul Programului
Interreg Europe, cu un buget de 1,3 milioane de euro și o durată de 4 ani.
Pe lângă Regiunea Vest din România – coordonator proiect,
regiunile partenere în proiect sunt: Regiunea Border din Irlanda, Regiunea
Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea South
Ostrobothnia din Finlanda, Regiunea Kujawasko-Pomorskie din Polonia și Regiunea
Creta din Grecia.
Principala activitate a proiectului va consta în
stabilirea unor ecosisteme eficiente pentru inovare și dezvoltarea unor planuri
de acțiune care au ca scop creșterea capacității de inovare a sectorului
agroalimentar ne spune directorul pentru politici regionale și relații
internaționale de la Agenția de Dezvoltare Vest, Raluca Cibu- Buzac: Este un proiect Interreg Europe
finanțat de către Comisia Europeană și este un proiect care se numește Niche,
lanțuri de inovare în cadrul industriei alimentare. Practic, în termeni mai
preciși, cât de inovativ este sectorul alimentar într-un număr de 7 regiuni și țări
în Uniunea Europeană care sunt participante a proiect iar noi, Regiunea Vest,
suntem coordonatori.
Obiectivul proiectului este de a facilita noi oportunități
de afaceri în sectorul agroalimentar. Ce înseamnă acest lucru pentru Timișoara,
de la Agenția de Dezvoltare Vest, Raluca Cibu Buzac: În cazul regiunii noastre, noi am
ales să creăm și să implementăm o campanie, denumirea în engleză este eat
local dar va exista un nume în limba română, un brand al acestei campanii.
Practic avem câteva lucruri punctuale pe care intenționăm să le facem. În
primul rând să selectăm un număr de furnizori locali care doresc să își vândă
produsele în restaurantele din Timișoara după care vom selecta un umăr de
restaurante-pilot să spunem, între 5 – 8 restaurante care vor fi de acord ca în
primă etapă să participe a acest, să preia și să colaboreze cu acești furnizori
locali și să folosească ingredientele în mâncărurile pe care le oferă, foarte
important, într-un mod de prezentare foarte atractiv. Mai mult decât atât, va
exista un site web cu o hartă pe care poți să dai click și să afli informații
despre furnizorii locali de produse alimentare și de asemenea despre
restaurantele unde poți găsi acele ingrediente în produsele pe care le vând la
restaurant. Acum suntem în etapa de pregătire deci aș zice că în 2 – 3 luni de
zile o să puteți să vedeți efectele în câteva restaurante pilot și un site web.
Proiectul NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice
inovative în sectorul agroalimentar a fost conceput ca răspuns la nevoia
Regiunii Vest de a dezvolta sectorul agroalimentar, nevoie sesizată ca urmare a
studiilor făcute pentru întocmirea Strategiei de Specializare Inteligentă a
Regiunii Vest.