Programul Şcoală pentru toţi – instrument de finanţare multianul aflat în faza finală
Şcoală pentru toţi este un program derulat cu succes pe parcursul ultimilor cinci ani care a finanţat sute de proiecte şi a devenit un model care urmează a fi extins.
Camelia Teodosiu, 03.06.2021, 07:16
Acest program aflat în faza finală a
fost gândit ca un instrument de finanţare multianul cu o valoare de peste 170
de milioane de euro şi a vizat intervenţii la nivelul instituţiilor de
învăţământ preuniversitar. Rezultatele celor 127 de de proiecte finaţate,
cu zeci de mii de beneficiari din rândul
copiilor, elevilor şi a cadrelor didactice subliniază ideea că o o mare mare
parte din fondurile europene pentru educație trebuie să meargă pe acest model.
Au fost organizate cursuri de formare
pentru peste 9.000 de cadre didactice şi au fost oferite servicii de educaţie şi
îngrijire pentru zeci de mii de copii şi elevi. Corina Atanasiu – secretar de
stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene aduce în atenţia noastră
câteva exemple de acţiuni concrete derulate în cadrul acestui proiect.
Corina
Atanasiu: În creşe şi grădiniţe, au beneficiat de
servicii de educaţie şi pachete de îngrijire, pachete suport constând în masă
caldă, hăinuţe sau materiale de educaţie, 21407 copii cu vârsta până în 6 ani.
De asemenea, în şcoala primară, gimnaziu, liceu, acolo unde a fost nevoie de
astfel de servicii şcoală după şcoală cu lecţii remediale, cu hrană, cu
rechizite, au beneficiat 78 de mii de copii şi elevi.
Intervenţia a vizat şi finanţarea
programelor de tip a doua şansă, astfel încât tineri şi adulţi care
depăşiseră vârsta şcolii obligatorii, dar abandonaseră timpuriu şcoala au putut
să se reîntoarcă la şcoală şi în paralel cu recuperarea anilor de școală au
putut să înveţe o meserie. Ceea ce este foarte important.
Aş vrea să accentuez acest ultim tip de
intervenţie. Undeva sub 2% din adulţii României mai continuă formal sau
informal şcoala, mai urmează un curs; pe când ţinta pe care şi-a propus-o
România este de 20%. Avem foarte mult de recuperat, suntem pe ultimul loc în UE
în ceea ce priveşte învăţarea în rândul adulţilor. Şi orice intervenţie, orice
om câştigat înapoi în şcoală reprezintă un om care poate să aducă valoare în
societate şi care poate să-şi îmbunătăţească în primul rând calitatea vieţii
lui.