Portal pentru depunerea documentelor la Consiliul Judeţean Dolj
Consiliul Judeţean (CJ) Dolj a lansat un portal de servicii electronice prin intermediul căruia cetăţenii pot depune şi obţine online o serie de documente.
Andrada Cojocaru, 19.11.2021, 08:27
Prin intermediul unui portalului web, cetăţenii pot depune şi obţine online
o serie de documente, de la certificate de urbanism la cereri pentru eliberarea
de documente din arhivă, urmând ca, în viitorul apropiat, să poată fi emise şi
autorizaţii de construire.
Cosmin Vasile, președintele CJ Dolj ne explică:
Consiliul Județean se înnoiește și încearcă să renunțe la clasicul dosar cu
șină, la dosarul cu timbre depus în câteva exemplare. Deja am lansat un portal
unde, cu semnătură electronică, putem emite documente, primi solicitări, toți
cetățenii pot depune cereri, și noi putem emite on-line fără să trebuiască să
vină de câteva ori, fără să trebuiască să multiplice acte. Binențeles, sunt
toate documentele pe care CJ le emite, de la certificate de urbanism la
autorizații de construcții, adeverințe pentru locuințe, moșteniri, până la
petiții sau alte sesizări pe care orice cetățean are dreptul să le depună.
Nu dispare Registratura, noi suntem aici, dar dăm un exemplu: dacă suntem în Canada și ne trebuie un certificat de urbanism de informare,
pentru că vrem să cumpărăm un teren în Dolj, putem trimite de acolo cererea pe
mail sau sms, se descarcă din contul pe care fiecare utilizator și-l face, prin sms se primește orice notificare, fie că
mai este nevoie de un act sau ceva nu este în regulă, fie că se primește
notificarea clasică cererea a fost rezolvată cu succes.
Suntem la Ghișeul.ro, am dat deja Hotărîrea de Consiliu ca să putem intra
în această aplicație, pot fi plătite așa taxele.
Este un proiect important care
nu a presupus doar portalul și noul site ci și digitalizarea și scanarea
tuturor dosarelor. Sunt 90 000 de dosare, tot ce făcut CJ este scanat, pus
electronic, pentru a putea fi într-o arhivă în care să se găsească rapid și
pentru a putea fi eliberate documentele de care fiecare cetățean are nevoie.
Urmează să scanăm și să digitalizăm și alte dosare, cele 30 000 care s-au
lucrat în ultima perioadă, ca să fim la zi cu tot ceea ce înseamnă acte emise
de Consiliul Județean.