Piste pentru biciclete şi îmbunătăţirea infrastructurii la Bacău
Localitățile urbane ale României și infrastructura rutieră a acestora, sub presiunea traficului tot mai dens generat de numărul mare de mașini și de străzile indacvate ca dimesiuni la realitățile zilei.
Horia Daraban, 20.11.2019, 09:46
Localitățile urbane
ale României și infrastructura rutieră a acestora, sub presiunea traficului tot
mai dens generat de numărul mare de mașini și de străzile indacvate ca
dimesiuni la realitățile zilei. De la această premisă, la care se adaugă
poluarea mediului, se pleacă în inițierea unor proiecte care să încurajeze, să
ofere posibilitatea folosirii unor mijloace de deplasare cum ar fi bicicletele.
Reperul rubricii de
astăzi vine de la Bacău, unde două demersuri ale administrației publice locale
au primit finanțare europeană. Sunt fonduri consistente care vor fi cheltuite
pe dezvoltarea unor elemente de infrastructură.
Mai multe
informații pe acest subiect sunt oferite de Sonia Pavelescu, purtător de cuvânt
în cadrul primăriei. Piste pentru bicicliști, dar mai mult decât atât:
Da, avem două
proiecte semnate la sfârșitul lunii octombrie. Este vorba despre un proiect mai
amplu, Coridor pentru deplasări nemotorizate Parcul Cancicov – Stadion – Bazin
de Înot – Universitatea Vasile Alecsandri , mai pe scurt, Traseul tineretului
şi sportului, valoarea acestui proiect fiind de 6,8 milioane de euro; și un al
doilea proiect – Traseu pentru deplasări nemotorizate Sud: Centru – Aeroport
cu o valoare 4,1 milioane euro. Practic, proiectele vizează extinderea
infrastructurii destinate bicicliștilor și vom reuși prin primul proiect să
extindem această infrastructură cu 3,71 de km, iar prin cel de al doilea, cu
4,11 km.
Nu sunt doar simple
piste pentru bicicliști, este o întreagă infrastructură cu benzi suspendate.
Presupun și
reamenajearea trotuarelor și zonelor pietonale. Avem și o reconfigurare a
intersecțiilor, a trecerilor de prietoni. Se vor construi parcaje pentru
biciclete. Vor fi instalate camere video, va fi amplasat mobilier urban. De
asemenea, prin intermediul proiectului Traseul tineretului şi sportului, va
fi construit un pasaj suprateran, care va fi destinat exclusiv deplasărilor
nemotorizate, respectiv bicicliștilor. Acest pasaj suprateran se va construi peste Calea Mărășești, este
artera principală a orașului Bacău, între Parcul Cancicov și calea de acces
spre Bazinul de Înot. Acolo avem și un parc. Este o zonă foarte potrivită
pentru astfel de amenajări. La acel pasaj supratran care se va construi,
coborârea în zona Scărilor Cascada se va realiza printr-un picior de susținere,
prevăzut cu lifturi interioare și rampă exterioară în spirală.
Când se va circula
pe aceste trasee pe care le-ați prezentat dumneavoastră?
Conform
proiectului, perioada de implementare este de 36 de luni.