NATBIOT „Natural heritage – natural/bio resouces services”, o nouă perspectivă asupra turismului
Un proiect cu finanţare UE care are ca obiectiv utilizarea durabilă a patrimoniului natural, cultural și a resurselor în zona transfrontalieră Dolj, Olt, Mehedinți din România, Vidin, Montana, Vratsa și Pleven din Bulgaria, a fost finalizat recent.
Andrada Cojocaru, 04.02.2020, 10:50
Mișcarea Română
Pentru Calitate a finalizat proiectul Natural heritage – natural/ bio
resources`services – NATBIOT, cofinanțat de Uniunea Europeană prin
Fondul European pentru Dezvoltare Regională în cadrul Programului Interreg V-A
România-Bulgaria. Obiectivul proiectului este crearea de produse turistice
inovatoare, marca NATBIOT, precum și îmbunătățirea calității și serviciilor de
marketing în turism, care conduc la utilizarea durabilă a patrimoniului natural
și cultural și a resurselor în zona transfrontalieră vizată: Dolj, Olt,
Mehedinți (RO) – Vidin, Montana, Vratsa și Pleven (BG). Despre rezultate și
perspective ne vorbește doamna Magdalena Poenaru, directorul MRC:
Printre
rezultatele proiectului se numără un Studiu consolidat privind patrimoniul
natural și cultural în zonele vizate din regiunea transfrontalieră Ro – Bg.
Studiul vizează cele mai reprezentative resurse
din patrimoniu natural sau cultural din zona menționată, precum și un
inventor al serviciilor hoteliere precum capacitatea de cazare, numărul
turiștilor, obiective turistice din zonă, servicii care susțin turismul.
Pentru valorificarea sustenabilă a patrimoniului cultural și
natural în studio a fost realizată și o analiză SWOT prin identificarea
principalelor puncte forte, puncte slabe precum și a oportunităților și
amenințărilor în raport cu evoluția turismului și a patrimoniului natural și
cultural la nivelul regiunii vizate în proiect.
Prin acest proiect ne-am dorit să venim în sprijinul
dezvoltării ecoturismului, alături de turismul traditional și, printr-un
material tip broșură, am evidențiat avantajele serviciilor eco-friendly, cele
care utilizează resurse naturale specifice, și produse bio pentru dezvoltarea
turismului.
Au fost dezvoltate în cadrul proiectului patru produse
turistice marca NATBIOT, pachetele propuse au fost deja testate de către
operatori de turism din România și Bulgaria care au devenit la rândul lor
turiști și au putut să evalueze atractivitatea obiectivelor propuse,
opțiunile de cazare și masă, accesibilitatea și posibilitățile de petrecere a
timpului liber. Tot în cadrul acestui proiect au fost consiliate și instruite
opt unități hoteliere din România și Bulgaria pentru certificarea ISO 2001 2015
împreună cu cerințele specific de certificare marca NATBIOT.