Modernizarea infrastructurii rutiere şi de transport public a municipiului Bistriţa
Un primar bun va atrage banii Guvernului în localitatea pe care o administrează. Un primar foarte bun va atrage şi banii europeni, mereu mai mulţi decât cei naţionali. Este şi cazul municipiului Bistriţa.
Dan Horea, 29.11.2021, 07:55
Primăria municipiului Bistriţa continuă să folosească sume importante din banii europeni pentru modernizarea infrastructurii rutiere în zona centrală, cu legături către periferiile oraşului.
Primarul Ioan Turc: Primăria Bistriţa a licitat lucrările din proiectul cu fonduri europene Configurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – bld. Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului. Valoarea totală a proiectului este de 50.415.144 lei, din care suma eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 42.382.315 lei. Suma eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional este de 7.482.001 lei, contribuţia proprie a Primăriei – cheltuieli eligibile şi neeligibile – este de 1.550.827 lei.
Lucrările constau în realizarea de benzi dedicate transportului public şi a pistelor pentru biciclişti în sistem integrat, nu discontinuu. Se execută, de asemenea, reabilitarea trotuarelor, amenajarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport, construirea unui pasaj pietonal subteran pe bld. Decebal în zona pieţei, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea staţiilor de transport public existente şi amenajarea a 10 staţii noi precum şi montarea unor sisteme de monitorizare video. Lungimea pistelor pentru ciclişti va fi de 4597 metri, a trotuarelor noi de 4435 metri, iar a carosabilului nou de 2347 metri.
Obiectivul general al acestui proiect este asigurarea unui serviciu eficient de transport public şi îmbunătăţirea condiţiilor de utilizare a mijloacelor nemotorizate de transport, pentru a reduce numărul de deplasări cu autoturismele proprii. Configurarea sau reconfigurarea infrastructurii rutiere conduce la reducerea emisiilor de CO2.