Investiţii la aeroportul din Cluj
Aeroportul internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca s-a dezvoltat în 20 de ani de la o mică poartă aeriană de provincie, cu 23.000 de pasageri pe an, la cea de-a doua intrare aviatică a ţării, după mai marele Henri Coandă, din Otopeni.
Dan Horea, 16.01.2020, 09:30
În 2019, prin aeroportul clujean au trecut 2,85 milioane de călători. Evident, pentru aceste performanţe au fost necesare investiţii ample, din bani locali, guvernamentali şi europeni.
Despre investiţiile finanţate european vorbeşte directorul aeroportului, David Ciceo:
Avem deja semnate două contracte pentru finanţări europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Primul are ca obiect calea de rulare, pentru care primim 28 de milioane lei nerambursabili, cu contribuţie proprie de 50%. Este o investiţie absolut necesară, fiindcă, în prezent, folosim în acest scop vechea pistă, veche de 52 de ani.
Am semnat, de asemenea, un contract cu finanţare nerambursabilă de 16 milioane lei, cu contribuţie proprie 2%, pentru achiziţionarea de echipamente de securitate pentru bagajele de cală.
Ni s-a aprobat şi finanţarea, cu 19 milioane de lei, a unui sistem de control al bagajelor de mână care va rezolva două probleme simultan. Mai întâi ne vom încadra în noile standarde ale regulamentului european care va intra în vigoare în octombrie, şi, deloc neglijabil, o creştere a confortului pasagerilor, care nu vor mai trebui să scoată la controlul de securitate aparatele electronice şi nici să-şi arunce recipientele cu lichide. Ne bucură acest din urmă aspect, fiindcă ştim ce preţuri practică barurile din zona restricţionată.
Vreau să menţionez că aceste proiecte au fost întocmite de angajaţii noştri, fără a plăti firme de consultanţă pentru asta.
Regret s-o spun, dar unii funcţionari din Consiliul Judeţean Cluj, în subordinea căruia ne aflăm, s-au opus categoric ca aeroportul să acceseze fonduri europene, însă am reuşit să demonstrăm că se poate şi, cu toate piedicile, suntem în beneficiul clujenilor şi al ţării.