Funcționar public electronic la Primăria Braşov
Din această lună, la Primăria Brașov există un funcționar public electronic prin care se poate realiza plata taxelor, impozitelor şi amenzilor
Sorin Șchiopu, 18.10.2021, 08:38
La vremuri de pandemie, când se
încearcă tot mai mult limitarea contactelor fizice, Primăria Brașov se poate
lăuda cu implementarea unui funcționar electronic prin care se încearcă
simplificarea relaţiei dintre cetăţean şi instituţia publică.
Practic
este vorba despre un sistem electronic de preluare a documentelor, dar prin
intermediul căruia se pot efectua și plăți, precum achitarea taxelor,
impozitelor sau a amenzilor.
Roboţelul
de self-service se află la intrarea în Primărie. Are un meniu simplu, intuitiv,
astfel încât utilizarea lui să fie facilă pentru majoritatea braşovenilor, după
cum explică d-na Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și
Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov:
Cetățeanul va trebui să aibă cartea de
identitate – pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar
în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună
în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită
oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt
scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul
electronic către primărie, și fizic,fiind descărcate și preluate. Se pot
efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din
tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem
interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin
demersurile electronice pe care le pune la dispoziție.
Implementarea funcționarului
electronic face parte dintr-un proiect mai amplu al Primăriei Brașov de
extindere a programului de digitalizare a serviciilor, denumit eFuncţionar+.
Pentru acest proiect, început în 2018,
municipalitatea a plătit 2,8 milioane de lei, dintre care peste 2,3 milioane
sunt bani din Fondul Social European, după ce Primăria Brașov a câștigat o
finanţare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014
-2020 (POCA).
Tot
în cadrul acestui proiect, primăria Braşov pune la dispoziţia cetăţenilor 1000
de semnături electronice, gratuit.
De
reținut că edilii brașoveni doresc ca pe viitor să implementeze acest proiect
și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul
cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât
mai facil.