Fonduri europene pentru modernizarea căii ferate Curtici-Constanţa
România se străduieşte de ani buni să-şi pună la punct infrastructura feroviară şi nu doar pentru transportul de marfă, cât mai ales pentru ca oamenii să călătorească mai bine cu trenul.
Cristina Ghelasie, 11.04.2018, 11:48
România se străduieşte de ani buni să-şi pună la punct infrastructura feroviară şi nu doar
pentru transportul de marfă, cât mai ales pentru ca oamenii să călătorească mai
bine cu trenul. 1,3 miliarde de euro sunt alocate de Comisia Europeană pentru
refacerea Coridorului 4, Curtici – Constanţa. Aşa că, în câţiva ani, perspectiva de a ajunge cu trenul
la Budapesta nu va mai suna la fel de rău.
Lucrările
la calea ferată se vor concentra pe creşterea vitezei şi pe siguranţa
deplasării. De altfel, este o certitudine faptul că la finalizarea lor nu vom
mai vedea treceri la nivel cu calea ferată semnalizate rudimentar, precum Crucea
Sfântului Andrei şi poate nici gări fără panouri cu afişaj electronic. Dar,
până atunci, mai trebuie lucrat la viteza de deplasare a trenurilor şi, ca ele
să meargă mai repede, se va constui o linie ferată nouă pe anumite porţiuni.
Iulian Bleotu, director Direcţia
Investiţii CFR SA: Din fondurile alocate de Comisia Europeană se
finanţează lucrările de reabilitare a Coridorului 4, începute în perioada 2007 – 2013 pe secţia de circulaţie
Simeria -
Sighişoara şi lucrările noi începute în anul 2017 între Simeria şi km 614.
Până anul viitor, ar trebui să se circule mai
bine pe sectorul Simeria – Sighişoara, însă pentru întregul tronson Constanţa – Curtici mai avem
de aşteptat până în 2025, spune reprezentantul Căilor Ferate Române.
Deocamdată, cu o altă
investiţie europeană, s-a redus la două
ore durata călătoriei
cu trenul pe relaţia Bucureşti – Constanţa.
Un
alt sector care îi preocupă pe cei aflaţi la conducerea Căilor Ferate este cel
al interconectării căi ferate – porturi la Dunăre şi Marea Neagră. Aici,
România are planuri mari, deocamdată, pe
hârtie.
Iulian Bleotu, director Direcţia
Investiţii CFR SA: Legătura
cu portul urmează să fie abordată în perioada următoare. Am semnat un contract
de finanţare în vederea unei revizuiri a lucrărilor care vor avea loc în Portul
Constanţa şi unui alt acces, mai facil, al operatorilor feroviari în zona
respectivă.
Banii
europeni din Fondul de Coeziune vor fi folosiţi şi la reabilitarea gărilor şi
haltelor aflate pe tronsonul Radna – Sighişoara, la îmbunătățirea
sistemelor de semnalizare şi la construirea infrastructurii adiacente.
Iulian Bleotu, director Direcţia
Investiţii CFR SA: Avem în
plan finalizarea lucrărilor de reabilitare a podurilor şi podeţelor, a
podurilor dunărene de pe braţul Borcea şi Cernavodă. De asemenea, avem în
derulare studiul de fezabilitate pentru redeschiderea circulaţiei peste podul
de la Grădiştea şi reabilitatea liniei de cale ferată Bucureşti – Giurgiu,
precum şi un
studiu de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj -
Episcopia Bihor.
Pentru
ca transportul pe calea ferată să devină alternativa la cel rutier ar trebui să
avem nu doar siguranţă şi viteză atunci când ne deplasăm cu trenul, ci şi condiţii
bune de călătorie.