„Cyber Security. Cyber Bullying”, proiect derulat la Liceul Dante Alighieri din Bucureşti
Un exemplu este liceul teoretic Dante Alighieri din sectorul 3 al Capitalei ai cărui elevi şi profesori încep zilele acestea un proiect Erasmus+ Cyber Security. Cyber Bullying- Siguranţa elevilor în mediul virtual.
Sorin Pavel, 24.10.2019, 09:21
Un
exemplu este liceul teoretic Dante Alighieri din sectorul 3 al Capitalei ai
cărui elevi şi profesori încep zilele acestea un proiect Erasmus+ Cyber
Security. Cyber Bullying- Siguranţa elevilor în mediul virtual.
În
proiectul care se va se derula pe parcursul a doi ani, până în august 2021, mai
sunt implicate două şcoli, una din Grecia şi alta din Turcia. Beneficiari
sunt 300 elevi, 90 profesori şi aproximativ 600 părinţi.
Programul
încearcă să îi conştientizeze pe elevi cu privire la problemele de siguranţă pe
care le pot întâmpina pe Internet. Demersul
îşi propune de asemenea să informeze grupurile vulnerabile în legătură cu
ameninţările digitale curente.
Maria
Dan, profesor de matematică si director la Dante, spune că liceul nu se află la
prima experienţă europeană. Elevii au fost implicaţi recent în alte 2 proiecte:
Unul a fost pentru cei mici, pentru cei de la învăţământul primar
şi s-a ocupat predominant de introducerea STEM-ului, adică ştiinţă, tehnologie,
energie, matematică, tot ceea ce le trebuie lor, într-un mod aplicativ.
Am avut şi un alt proiect care a fost pentru cei de la liceu, tot
european, pe aceleaşi principii de dezvoltare şi pe lucruri gen: o echipă
internaţională care să creeze un produs pe care să-l şi vândă şi, deşi suntem
liceu teoretic, evident copiii au nevoie de astfel de competenţe, în primul
rând de relaţionare, apoi şi de marketing, să-şi promoveze produsele, evident
şi să obţină niste competenţe pentru viaţă.
Maria Dan
mai spune ca elevii sunt fascinaţi de ştiinţă şi tehnologie. La fel şi
profesorii:
Noi suntem mai mulţi profesori care am mers la nişte cursuri de
formare ale Agenţiei Spatiale Europene în Belgia, în Olanda, am fost şi la NASA
şi de acolo am preluat foarte multe idei constructive, practice, aplicative
pentru copii.
Ei sunt încântaţi şi dacă le creăm acest culoar evident că ei se
vor dezvolta foarte frumos. Deci lucrurile, aşa combinate îi provoacă pe copii
să gândească în plus şi să facă mai mult decât ceea ce se face la şcoală. E un
motiv de a fi împreună şi de a se implica împreună in a face lucruri.
Bugetul
total alocat programului Erasmus în intervalul 2014- 2020 a fost de 14 miliarde
700 de milioane de euro. Pentru perioada următoare, 2021- 2027, Comisia
Europeană şi-a propus să dubleze finanţarea programului care ar putea atinge 30
de miliarde de euro.